مدیران منابع انسانی هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی با این واقعیت بیدار می‌شوند که از نظر انگیزه‌ها، کارکنان مدرن بسیار بیشتر از مزایای شخصی و معنادار تشویق می‌شوند. پاداش‌های پولی به سادگی ارزش یا مزایای بلندمدتی را ارائه نمی‌کنند.

۵ مزیت سفر تشویقی برای کارمندان شرکت ها

به گزارش سلاک نو، برنامه های تشویقی سفر به عنوان ابزاری برای ایجاد انگیزه و مشارکت در کارکنان از دهه ۱۹۷۰ استفاده شده است. در سال‌های اخیر، جوایز تجربی مانند سفر رو به افزایش بوده است.

مدیران منابع انسانی هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی با این واقعیت بیدار می‌شوند که از نظر انگیزه‌ها، کارکنان مدرن بسیار بیشتر از مزایای شخصی و معنادار تشویق می‌شوند. پاداش‌های پولی به سادگی ارزش یا مزایای بلندمدتی را ارائه نمی‌کنند. در واقع، طبق یک گزارش، وقتی کارکنان با تشویق‌های مسافرتی پاداش می‌گیرند، عموما احساس قدردانی و اعتماد بیشتری می‌کنند که در نتیجه وفاداری بیشتری نسبت به سازمان‌هایشان حاصل می‌شود. علاوه بر این، نشان داده شده است که نسل‌های جوان، به تجربیات بیش از دارایی‌های مادی اهمیت می‌دهند.

در ادامه، مزایای سفر تشویقی شرکتی برای کارمندان و سازمان‌ها را به تفصیل بررسی خواهیم کرد.

۱. تشویق‌های مسافرتی انگیزه کارکنان را بالا می‌برد

هر سازمانی در جهان می‌خواهد رتبه‌های خود را با کارکنان متعهد و با انگیزه پر کند که دائما در تلاش برای بهبود و ارائه فراتر از انتظار هستند. اما یافتن روش‌ها و ابزارهایی برای الهام بخشیدن به کارمندان یک مبارزه مداوم است. با گذشت هر سال، اطلاعات جدیدی آشکار می‌شود و روندهایی ظاهر می‌شود که راه‌های خلاقانه برای ایجاد انگیزه در کارکنان را روشن می‌کند. به طور فزاینده‌ای، مشخص می‌شود که پاداش‌های تجربی به عنوان یک ابزار انگیزشی بسیار مؤثر هستند، بسیار بیشتر از پول نقد.

نشان داده شده است که برنامه‌های تشویقی سفر می‌توانند بهره‌وری را به میزان باورنکردنی تا ۱۸ درصد افزایش دهند. سفر می‌تواند حس انتظار را ایجاد کند. یک پاداش بزرگ در زمان تلاش از بسیاری جهات می‌تواند کانون یا «نور در انتهای تونل» باشد که الهام‌بخش تلاش‌های احتیاطی و انگیزه در زمان‌های سخت باشد. علاوه بر این، کارمندانی که قبلا از مشوق‌های سفر بهره‌مند شده‌اند، تجربیات خود را به یاد می‌آورند، مکان‌های عجیب و غریب، غذاهای خوشمزه، فعالیت‌های هیجان‌انگیز و سخت تلاش می‌کنند تا یک بار دیگر از آن‌ها بهره‌مند شوند. این خبر خوبی برای شرکت و به طور کلی برای سطوح بهره‌وری است.

۲. جوایز تجربی را می‌توان سفارشی و متناسب کرد

ما می‌دانیم که پاداش و به رسمیت شناختن از نظر انگیزه، عملکرد و مشارکت مهم هستند. چیزی که یک نفر را الهام می‌بخشد ممکن است دیگری را خسته کند. یک مقصد سافاری هیجان انگیز ممکن است برای یک ماجراجو ایده آل باشد، در حالی که یک تعطیلات ساحلی مجلل ممکن است چیزی باشد که کارمند دیگری به دنبال آن است. برنامه‌های سفر تشویقی به شرکت‌ها امکان سفارشی‌سازی مهمی را می‌دهد که به نیروی کار شما نشان می‌دهد که برای آشنایی با آن‌ها وقت گذاشته‌اید. همچنین به آن‌ها نشان می‌دهد که شرکت شما واقعا به آن‌ها اهمیت می‌دهد.

به طور مشابه، سفرهای تشویقی را می‌توان بسته به اندازه و منابع مالی یک سازمان سفارشی کرد.

۳. هدیه سفر به یاد ماندنی‌تر از پول است

طبق مجله روانشناسی اقتصادی، زمانی که کارمندان به طور انتزاعی انتخاب می‌کنند، معمولا پاداش نقدی را به جای پاداش‌های غیر نقدی انتخاب می‌کنند. با این حال، هنگامی که یک پاداش غیر نقدی خاص ارائه می‌شود، کارمندان به سرعت نظر خود را تغییر می‌دهند.

زمانی که به کارمندان جوایز نقدی داده می‌شود، اغلب این پول نقد به سمت پرداخت‌های پیش پا افتاده می‌رود. به سمت پرداخت وام یا قبوض می‌رود. یک سال بعد، بعید است که یک کارمند معمولی به خاطر بیاورد که پاداش نقدی خود را صرف چه چیزی کرده است. پاداش‌های تجربی متفاوت است. عکس گرفته می‌شود، یادگاری خریداری می‌شود و خاطره ساخته می‌شود.

۴. برنامه‌های تشویقی سفر می‌تواند فرهنگ و شهرت شرکت را افزایش دهد

اگر شرکت شما به دلیل مراقبت از کارکنان خود شهرت پیدا کند، می‌تواند به طور جدی فرهنگ شرکت شما را بهبود بخشد و ارتقا دهد.

کارکنان باید به طور منظم استراحت کنند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشند. در واقع، ما معمولا بعد از تعطیلات بیشترین بازدهی را داریم. فراهم کردن فرصت‌های عالی برای وقفه‌های طولانی مدت از کار به شرکت شما کمک می‌کند تا شهرت خود را ارتقاء دهد.

۵. برنامه‌های تشویقی سفر وفاداری و روحیه شرکت را بهبود می‌بخشد

همانطور که اشاره کردیم، حفظ یک نگرانی دائمی برای همه مشاغل است. سفر می‌تواند معجزه کند و باعث شود کارمندان احساس آرامش بیشتری داشته باشند، کمتر مضطرب شوند و بیشتر درگیر شوند. مطالعات نشان داده است که وقتی کارمندان از تعطیلات برمی‌گردند، تا هفته‌ها بعد خوشحال‌تر از قبل هستند. اگر کارمندان شما راضی و متعهد در دفتر باشند، مایلند سال‌های آینده هم در آنجا بمانند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید