ارزان‌ترین خودرو چینی صفرکیلومتر برلیانس H۲۲۰ دنده‌ای است. محصولی که مونتاژ آن از سال ۹۵ انجام می‌شود و قیمتش در حال حاضر به ۲۹۰ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودروهای چینی در بازار ایران چند؟ / ۷ خودروی چینی با قیمت بیش از یک میلیارد تومان + جدول

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، تیگو هشت پرو جدیدترین خودرو چینی در ایران خواهد بود. محصولی که همین هفته رونمایی شد و قرار است با رقم خیره‌کننده یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در نمایندگی مدیران‌خودرو فروخته شود. این رقم ظرف دوسه روز گذشته تعجب فعالان بازار خودرو را درپی داشته. چون در کشور چین تیگو هشت پلاس حدود ۲۰ هزار دلار ارزش دارد و باید قیمت این خودرو در ایران را -با احتساب دلار ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی- حدود ۶۳ هزار دلار درنظر بگیریم. به همین بهانه در این گزارش نگاهی به انواع خودروهای چینی در ایران انداختیم. همین حالا حدود ۴۰ خودرو جورواجور چینی در خیابان‌های کشور تردد می‌کنند که این تعداد نسبت به مدل‌های داخلی بیشتر است. ارزان‌ترین خودرو چینی ۲۹۰ میلیون تومان قیمت دارد و این هزینه را خریداران برلیانس H۲۲۰ دنده‌ای پرداخت می‌کنند.

خودروهای چینی با بودجه کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان

ارزان‌ترین خودرو چینی صفرکیلومتر برلیانس H۲۲۰ دنده‌ای است. محصولی که مونتاژ آن از سال ۹۵ انجام می‌شود و قیمتش در حال حاضر به ۲۹۰ میلیون تومان رسیده است. برلیانس H۲۳۰ دنده‌ای هم ۳۲۵ میلیون تومان ارزش دارد و دومین محصول ارزان‌قیمت چینی در خیابان‌های ایران است. سابرینا هاچ بک که آن را با پژو ۲۰۶ مقایسه می‌کنند، حدود ۳۴۵ میلیون تومان ارزش دارد. بین خودروهای MVM با بودجه کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ بک پلاس قابل خریداری است. در بازار آزاد مدل ۱۴۰۰ این خودرو را ۴۳۰ میلیون تومان و مدل ۹۹ را حدود ۴۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌کنند. این یکی هم به‌خاطر قیمت و هاچ بک بودن با ۲۰۶ مقایسه می‌شود. بین انواع خودروهای جک در این بازه قیمت امکان خرید جک جی ۴ وجود دارد که ارزش مدل‌های ۱۴۰۰ این خودرو به ۴۶۰ میلیون تومان رسیده است. آخرین مدل‌های صفرکیلومتر لیفان X۶۰ محصول ۹۷ هستند، توسط کرمان‌خودرو مونتاژ شده‌اند و آن‌ها را با قیمت ۴۲۵ میلیون تومان می‌فروشند. مونتاژ جیلی GC۶ که با نام الیت در بازار ایران شناخته می‌شود تا سال ۹۸ ادامه داشت و در حال حاضر این سدان را حدود ۴۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌کنند. دانگ فنگ H۳۰ کراس یکی از ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای چینی است و قیمت این محصول ایران‌خودرو در حال حاضر حدود ۵۰۰ میلیون تومان است. گریت وال نیز که یک وانت دو کابین است و پنج نفر ظرفیت دارد، تقریبا ۵۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. مدل‌هایی که تا اینجا بررسی کردیم، محصولات صفرکیلومتر چینی در بازار ایران هستند و با بودجه کمتر امکان خرید ام‌وی‌ام ۱۱۰ دست‌دوم وجود دارد. مثلا ام‌وی‌ام ۱۱۰s مدل ۹۰ را می‌شود با ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان خریداری کرد و برای ام‌وی‌ام ۱۱۰ معمولی همان سال تقریبا ۱۰۰ میلیون تومان رد و بدل می‌شود.

مشخصات خودروهای زیر ۵۰۰ میلیون تومان چینی

خودرو

حجم موتور

مصرف سوخت ترکیبی

حداکثر سرعت

شتاب

قیمت

برلیانس H۲۲۰ دنده‌ای

۱.۵ لیتر

۶.۴ لیتر

۱۸۰ کیلومتر

۱۲.۳ ثانیه

۲۹۰ میلیون تومان

برلیانس H۲۳۰ دنده‌ای

۱.۵ لیتر

۶.۴ لیتر

۱۸۰ کیلومتر

۱۱.۶ ثانیه

۳۲۵ میلیون تومان

سابرینا هاچ بک

۱.۵ لیتر

۷.۵ لیتر

۱۷۰ کیلومتر

۱۱.۴ ثانیه

۳۴۵ میلیون تومان

ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ بک

۱.۵ لیتر

۶.۳ لیتر

۱۷۰ کیلومتر

۱۱.۸ ثانیه

۴۰۰ میلیون تومان

جک جی ۴

۱.۵ لیتر

۶.۲ لیتر

۱۸۰ کیلومتر

۱۱ ثانیه

۴۶۰ میلیون تومان

لیفان X۶۰

۱.۸ لیتر

۸.۲ لیتر

۱۷۰ کیلومتر

۱۳ ثانیه

۴۲۵ میلیون تومان

جیلی GC۶

۱.۵ لیتر

۶.۱ لیتر

۱۶۰ کیلومتر

۱۳.۵ ثانیه

۴۰۰ میلیون تومان

دانگ فنگ H۳۰

۱.۶ لیتر

۷.۷ لیتر

۱۸۳ کیلومتر

۱۲.۵ ثانیه

۵۰۰ میلیون تومان

گریت وال

۱.۵ لیتر

۷.۳ لیتر

۱۷۰ کیلومتر

۱۲.۵ ثانیه

۵۰۰ میلیون تومان

خودروهای چینی با بودجه ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد

تعداد خودروهای چینی با بودجه ۵۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان از ۲۰ مدل عبور می‌کند. در این بازه قیمت باید گران‌ترین خودرو را آریزو ۶ اکسلنت چری بدانیم. محصولی که توسط مدیران‌خودرو مونتاژ می‌شود و ارزش آن به ۹۶۰ میلیون تومان رسیده است. ام‌وی‌ام X۵۵ اکسنت اسپرت را همین گروه مونتاژ می‌کند و در بازار آزاد ۸۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. ارزش جک S۵ به ۹۱۰ میلیون تومان رسیده است. بین انواع محصولات هایما، قیمت S۷ پلاس توربو به ۸۸۰ میلیون تومان در بازار آزاد می‌رسد و هایما S۷ معمولی را ۸۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌کنند. هایما S۵ اتوماتیک را که مدیران‌خودرو در طرح پیش‌فروش ۵۹۵ میلیون تومان تحویل متقاضیان می‌دهد، در بازار آزاد ۸۶۰ میلیون تومان معامله می‌کنند. هایما S۵ معمولی هم حول‌وحوش ۷۹۰ میلیون تومان در بازار آزاد قیمت دارد. هاوال H۲ یکی از شاسی‌بلندهای گمنام چینی در خیابان‌های ایران است و مونتاژ آن سال ۹۴ توسط عظیم‌خودرو آغاز شد. الان هاوال H۲ را ۸۲۰ میلیون تومان می‌فروشند. هن‌تنگ X۵ دیگر محصول مونتاژی عظیم‌خودرو تقریبا ۷۵۰ میلیون تومان و بی‌وای‌دی S۶ حدود ۷۳۰ میلیون تومان قیمت دارند. از محصولات فردا در خیابان‌ها احتمالا دو محصول را دیده باشید. فردا ۵۱۱ و فردا Sx۵. پای اولی همین امسال به خیابان‌های ایران باز شد و ۵۹۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. فردا SX۵ نیز ۷۶۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری و اواخر سال ۹۹ عرضه آن در ایران آغاز شده است. گروه خودروسازی بم از سال ۹۸ مونتاژ محصولات لیفان را برعهده گرفت و خریداران لیفان X۷۰ در حال حاضر بابت این خودرو ۶۸۰ میلیون تومان پرداخت می‌کنند. جک S۳ و چانگان دو خودرو مونتاژی و مشهور چینی‌ها در بازار هستند و به‌خاطر قیمت نزدیک، همیشه با هم مقایسه می‌شوند. قیمت جک S۳ به ۶۳۰ میلیون تومان رسیده و چانگان که در حال حاضر توسط سایپا مونتاژ می‌شود، ۶۱۵ میلیون تومان ارزش دارد. در بازه قیمت ۵۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان ارزان‌ترین خودروها را در محصولات بسترن و ام‌وی‌ام مشاهده می‌کنیم. بسترن ۳ بین ۵۳۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. بسترین ۳ مدل ۹۸ حدود ۵۳۰ میلیون تومان، بسترن ۳ مدل ۹۹ تقریبا ۵۶۰ میلیون تومان و بستن ۳ مدل امسال ۶۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد قیمت دارند. X۲۲ اسپرت اکسنت ۵۴۰ میلیون تومان، X۲۲ اسپرت اتوماتیک ۵۷۰ میلیون تومان و X۲۲ Pro حدود ۶۲۰ میلیون تومان فروخته می‌شوند. X۳۳s اسپرت با گیربکس CVT معادل ۶۰۰ میلیون تومان و X۳۳s با گیربکس اتوماتیک ۶۷۰ میلیون تومان معامله می‌شوند. X۵۵ به‌قیمت ۸۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود و خریداران X۵۵ اکسنت اسپورت ۸۷۰ میلیون تومان برای این خودرو می‌پردازند.

مشخصات خودروهای چینی با بودجه ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد

خودرو

حجم موتور

مصرف سوخت ترکیبی

حداکثر سرعت

شتاب

قیمت

آریزو ۶ اکسلنت

۱.۵ لیتر

۶.۴ لیتر

۲۱۰ کیلومتر

۹ ثانیه

۹۶۰ میلیون تومان

ام‌وی‌ام X۵۵ اکسنت اسپرت

۱.۵ لیتر

۶.۵ لیتر

۱۹۰ کیلومتر

۱۰.۹ ثانیه

۸۷۰ میلیون تومان

جک S۵

دو لیتر

۷.۷ لیتر

۱۸۰ کیلومتر

۱۰.۸ ثانیه

۹۱۰ میلیون تومان

 هایما S۷

دو لیتر

۸.۸ لیتر

۱۶۵ کیلومتر

۱۳ ثانیه

۸۵۰ میلیون تومان

هایما S۵

۱.۵ لیتر

هشت لیتر

۱۷۰ کیلومتر

۹ ثانیه

۷۹۰ میلیون تومان

هاوال H۲

۱.۵ لیتر

۹ لیتر

۱۸۵ کیلومتر

۱۱.۹ ثانیه

۸۲۰ میلیون تومان

هن‌تنگ X۵

۱.۵ لیتر

۷.۷ لیتر

۱۹۰ کیلومتر

۱۱ ثانیه

۷۵۰ میلیون تومان

بی‌وای‌دی S۶

۲.۴ لیتر

۹.۸ لیتر

۱۸۵ کیلومتر

۱۳ ثانیه

۷۳۰ میلیون تومان

فردا SX۵

۱.۶ لیتر

۷.۳ لیتر

۱۸۰ کیلومتر

۱۵.۵ ثانیه

۷۶۵ میلیون تومان

لیفان X۷۰

دو لیتر

۸.۷ لیتر

۱۷۵ کیلومتر

۱۴.۱ ثانیه

۶۸۰ میلیون تومان

جک S۳

۱.۶ لیتر

۷.۶ لیتر

۱۸۰ کیلومتر

۱۰.۸ ثانیه

۶۳۰ میلیون تومان

چانگان

۱.۶ لیتر

۷.۲ لیتر

۱۸۰ کیلومتر

۱۵ ثانیه

۶۱۵ میلیون تومان

بسترن ۳

۱.۶ لیتر

۶.۷ لیتر

۱۷۰ کیلومتر

۱۲.۶ ثانیه

۶۰۰ میلیون تومان

X۲۲ اسپرت اکسنت

۱.۵ لیتر

۶.۱ لیتر

۱۷۰ کیلومتر

۱۲.۷ ثانیه

۵۴۰ میلیون تومان

X۳۳s اسپرت CVT

دو لیتر

۸.۵ لیتر

۱۷۰ کیلومتر

۱۳.۴ ثانیه

۶۰۰ میلیون تومان

X۵۵ اکسلنت

۱.۵ لیتر

۶.۵ لیتر

۱۷۰ کیلومتر

۱۰.۹

۸۷۰ میلیون تومان

خودروهای چینی با بودجه بیشتر از یک میلیارد

هفت خودرو چینی در حال حاضر با قیمت بیشتر از یک میلیارد تومان فروخته می‌شوند. تیگو هشت پرو همین هفته رونمایی شد و قرار است متقاضیان طرح پیش‌فروش این خودرو یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان پرداخت کنند. محصولی که هنوز صحبت‌های زیادی درباره رقم باورنکردنی آن مطرح می‌شود. چراکه تیگو هشت پلاس در کشور چین تقریبا ۲۰ هزار دلار ارزش دارد و تیگو هشت پرو در ایران بیشتر از ۶۰ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است. به گزارش فرارو، جی ام سی S۳۵۰ یکی دیگر از شاسی‌بلندهای حاضر در خیابان‌ها است، توسط کرمان‌خودرو مونتاژ می‌شود و یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در بازار آزاد ارزش دارد. دیگنیتی هم که در نمایندگی بهمن‌خودرو ۷۹۵ میلیون تومان قیمت دارد، در بازار آزاد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. چهار خودرو چینی دیگر هم با قیمت یک میلیارد تومان قابل خریداری هستند. تیگو هفت مدل ۹۹ محصول مونتاژی مدیران‌خودرو دقیقا یک میلیارد تومان و تیگو هفت مدل ۱۴۰۰ حدود یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان ارزش دارند. قیمت کی ام سی T۸ که یک وانت دو کابین است، یک میلیارد تومان است. هن تنگ X۷ عظیم‌خودرو را با همین قیمت تحویل مشتری می‌دهند و وانت آمیکو آسنا هم با رقم یک میلیارد تومان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود.

مشخصات خودروهای چینی با بودجه بیشتر از یک میلیارد

خودرو

حجم موتور

مصرف سوخت ترکیبی

حداکثر سرعت

شتاب

قیمت

تیگو هشت پرو

۱.۶ لیتر

۶.۸ لیتر

۱۸۵ کیلومتر

۸.۹ ثانیه

۱.۷۵ میلیارد تومان (نمایندگی)

جی ام سی S۳۵۰

دو لیتر

۸.۹ لیتر

۱۸۵ کیلومتر

۹ ثانیه

یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان

دیگنیتی

۱.۵ لیتر

۷.۳ لیتر

۱۶۰ کیلومتر

۱۳ ثانیه

یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

تیگو هفت

۱.۵ لیتر

۶.۷ لیتر

۱۹۰ کیلومتر

۱۰.۲ ثانیه

یک میلیارد تومان

کی ام سی T۸

دو لیتر

۹.۶ لیتر

۱۵۰ کیلومتر

۱۲ ثانیه

یک میلیارد تومان

هن تنگ X۷

دو لیتر

۸.۸ لیتر

۱۸۵ کیلومتر

۹.۸ ثانیه

یک میلیارد تومان

وانت آمیکو

۲.۴ لیتر

۱۰.۷ لیتر

۱۷۰ کیلومتر

۱۵.۵ ثانیه

یک میلیارد تومان

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید