اکبر یاوری توضیح داد: هر چند بیش از دو ماه به پایان سال مانده اما ستاد تنظیم بازار از حالا برای خرید میوه‌های شب عید ورود کرده است. ستاد میوه‌ها را از باغداران با نرخ بالاتری می‌خرد تا با قیمت بیشتری هم به مردم بفروشد.

دولت وعده ارزانی می‌دهد اما میوه‌ شب عید را گران‌تر به مردم می‌فروشد!

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، توزیع میوه‌های یارانه‌ای شروع شد. عضو اتحادیه بارفروشان می‌گوید: دولت با دخالت در بازار، میوه‌های شب عید را گران‌تر به مردم می‌فروشد.

دولت سیزدهم دستور داده تا کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی به طور هوشمند توزیع شود. سیاست دولت جدید قیمت‌گذاری دستوری کالاهاست. با این حال عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان تهران از توزیع رانت در بازار میوه شب عید خبر داده است.

دولت برای خرید میوه شب عید  اقدام کرده است. هر چند دولت وعده ارزانی می‌دهد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد دولت در شب عید قرار است پرتقال را نسبت به قیمت بازار بین ۲۱ تا ۹۰ درصد گران‌تر به مردم بفروشد.

اکبر یاوری توضیح داد: هر چند بیش از دو ماه به پایان سال مانده اما ستاد تنظیم بازار از حالا برای خرید میوه‌های شب عید ورود کرده است. ستاد میوه‌ها را از باغداران با نرخ بالاتری می‌خرد تا با قیمت بیشتری هم به مردم بفروشد.

او ادامه داد: اکنون قیمت پرتقال درجه یک در میادین اصلی میوه و تره‌بار کیلویی هفت تا ۱۱ هزار تومان است اما ستاد تنظیم بازار این میوه را از باغداران با نرخ ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان می‌خرد. همین دخالت‌های دولت میوه را در آستانه شب عید برای مردم گران می‌کند.

 پرتقال گران می‌شود

عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان اظهار کرد: با این اقدام دولت، مردم از امروز باید پرتقال را با قیمت بیشتر بخرند. وقتی دولت از امروز پرتقال را کیلویی ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان می‌خرد در آستانه شب عید قیمت این میوه به بیش از ۱۵ هزار تومان می‌رسد.

چرا دولت در بازار میوه دخالت می‌کند؟ او گفت: رانتی در بازار میوه وجود دارد به همین دلیل دولت همه ساله به بهانه تنظیم بازار ورود می‌کند.

یاوری بیان کرد: مخالف ورود دولت به بازار میوه شب عید هستیم. حالا باغداران میوه را به بازار عرضه نمی‌کنند چون می‌گویند ستاد تنظیم بازار، میوه را از آنها با قیمت بیشتری می‌خرد. ستاد تنظیم بازار هنوز برای سیب اقدامی نکرده و این روند آنها اختلال در بازار به وجود آورده است.

اقتصاد نیوز نوشته است: گرچه بسیاری از فعالان بازار معتقدند که با توجه به فراوانی میوه نیازی به ذخیره‌سازی و دخالت دولت در امر تنظیم بازار نیست، اما در مقابل مسئولان وزارت جهاد کشاورزی ذخیره‌سازی و توزیع اینترنتی را راهی برای کنترل بازار و کاهش سودجویی دلالان و عوامل واسطه اعلام می‌کنند.

پیش‌تر جاوید عرب‌شاهی، مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی گفته بود: خرید کالا با قیمت مصوب دولتی، بدون هیچ گونه هزینه اضافه درب منزل از مزایای روش توزیع اینترنتی کالا است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید