به گفته رئیس کل گمرک، سال آینده واردات خودرو و واردات تلفن همراه با ارزش بیش از ۶۰۰ دلار ممنوع می‌شود.

واردات گوشی همراه ممنوع می شود / در سال آینده واردات چه گوشی‌هایی حذف می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز،  علیرضا مقدسی، رئیس کل گمرک گفت: سومین منبع درآمد کشور برای تامین بودجه گمرک است. سال آینده واردات خودرو، واردات موبایل با ارزش بیش از ۶۰۰ دلار ممنوع می‌شود.

به گفته او، شبانه روزی کردن برخی گمرکات و ترخیص استرداد ورودی را در برنامه خود ‌داریم.

به گفته رئیس کمرک، هم اکنون تعرفه های گمرکی نیز برای کالاهای اساسی حدود ۸۰۰ ردیف تعرفه است که مجدد مورد بررسی وزارت صمت قرار گرفته است. در خصوص ایکس ری نیز هر ایکس ری ۲۸۰میلیارد است و پشتیبانی دستگاه خوب است اما ما ۱۶۰گمرک‌ داریم و به همین دلیل بهتر است. ایکس ری را هر صنف داشته باشد و مانیتورینگ فقط با گمرک باشد

با توجه به صدرنشنینی ارزش موبایل در لیست کالاهای وارداتی در آذر ۱۴۰۰، قیمت موبایل کاهش می‌یابد؟

قیمت موبایل ارزان می‌شود؟

مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز با اشاره به افزایش واردات در آبان توضیح داد: افزایش واردات بر اساس عرضه و تقاضا در بازار است و تاثیر چندانی در قیمت موبایل ندارد.

او افزاد: از آن جایی که موبایل کالایی تماما وارداتی است، نوسان قیمت دلار بر قیمت گوشی موبایل اثرگذار است. اما به دلیل واردات موبایل با ارز نیمایی، نوسان دلار در بازار آزاد اثر کم‌تری در قیمت‌گذاری در بازار موبایل دارد اما بی‌تاثیر نیست.

محبی به این نکته اشاره کرد که بازار واردات موبایل بازاری رقابتی است و اگر نرخ دلار نیمایی نوسان زیادی داشته باشد شرکت‌های وارداتی برای رقابت با یکدیگر سود خود را تغییر می‌دهند تا با سایر شرکت‌ها رقابت کنند.

در همین رابطه ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی ‌تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی در گفت‌وگو با همشهری گفته است: افزایش قیمت گوشی موجب رشد تقاضا برای محصولات رده قیمتی پایین و متوسط و حتی گوشی‌های دست دوم در بازار شده است.

او با اشاره به اینکه از ابتدای امسال افزایش قیمت چندانی را در گوشی و تبلت نداشته‌ایم، افزود: قیمت موبایل در بازار کنونی تثبیت شده است و در بازار رکود وجود دارد.

پیش‌بینی‌ها از قیمت دلار اینگونه است که فعالان بازار ارز به دلیل شایعه‌های مختلف از فعالیت در بازار دست نگه داشته‌اند و منتظر مشخص شدن نتیجه نهایی مذاکرات هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید