وزیر کشور گفت: در سایه سند تحول آموزش و پرورش باید راه طلبه‌ها به مدارس باز شود و دوست، مربی و همیار مدارس باشند.

وزیر کشور: راه طلبه‌ها باید به مدارس باز شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، احمد وحیدی روز سه‌شنبه در همایش هفته شوراهای آموزش و پرورش که با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در محل وزارت کشور برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت هفته شوراها گفت: رویش‌های انقلابی در جوانان را در مقاطع مختلف در شکل‌گیری انقلاب، دوران دفاع مقدس و حماسه‌هایی که آفریده می‌شود، می‌بینیم که چگونه بر حفظ ارزش‌ها پایمردی می‌کنند و اینها حاصل زحمات خادمان حوزه تعلیم و تربیت است.

وزیر کشور با اشاره به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، اظهار کرد: الگوهای متعددی در دنیا وجود دارد؛ مبنای برخی کشورها توسعه اقتصادی و برخی صنعتی است. کشورهایی هم توسعه پایدار را مطرح کرده و برخی هم رشد را در توسعه سیاسی می‌بینند اما الگوی رشد در کشور ما مبتنی بر توسعه سرمایه انسانی است که هم مولد توسعه و هم محصول آن است.

وی بر همین اساس تصریح کرد: بدون توجه به این مهم نمی‌توانیم کشور را به اوج قله‌های افتخار و پیشرفت برسانیم و اگر مبنای رشد ما توسعه انسانی است، بعد از خانواده مهم‌ترین نهاد متولی این توسعه، آموزش و پرورش است.

وحیدی، وزارت کشور را تولیدکننده امنیت و آموزش و پرورش را امنیت‌ساز خواند و گفت: آموزش و پرورش مهم‌ترین وزارتخانه است که همه مدیون آن هستیم و از قِبَل کارکرد این نهاد، کارکردهای بعدی خود را به ‌جا می‌گذاریم. اگر انسان‌هایی که از این مجموعه درآمدند، خلاق و نوآور بودند و احساس  استقلال و استغنا داشتند، می‌توانیم در وزارت خارجه نیروهایی داشته باشیم که در مقابل سیاست‌های زورگویانه دنیا بایستند.

وی، وزارت آموزش و پرورش را وزارتخانه‌ای بنیادین معرفی کرد و افزود: دشمن در مقابل وزارت آموزش و پرورش فعال و یکی از مهم‌ترین آماج حملاتش این حوزه است و سعی می‌کند فرهنگ منحط غربی را وارد آموزش و پرورش کند. آسیب‌های اجتماعی ناشی از فرهنگ مقلدانه و منحط غربی است که وقتی آثار خود را نشان می‌دهد تبدیل به آسیب اجتماعی می‌شود.

وحیدی یادآور شد: هرجا از مکتب انقلاب و شهید سلیمانی‌ها و اهل بیت و امام و رهبری پیروی کردیم، رشد انسان‌هایی در اوج فضایل و اقتدار را شاهد بوده‌ایم و هر کجا که از این فرهنگ غفلت شد و فرهنگ شیطانی غربی خواست نفوذ پیدا کند، دچار مشکل می‌شویم.

وزیر کشور با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند اما جامعه ما استوارانه در مقابل آنها ایستاده است، گفت: ما قبول داریم آسیب‌های اجتماعی داریم اما این آسیب‌ها وارداتی است و استواری ما در آموزش و پرورش با این آسیب‌ها مقابله و در مقابل همه سیاه‌نمایی‌هایی که دشمن می‌خواهد القا کند، مقاومت می‌کند.

وحیدی افزود: امروز ما در اوج قدرت هستیم و با تحرکاتی که در دولت جدید در حوزه اقتصادی داشته‌ایم بسیاری از مشکلات در حال حل و فصل است و به راحتی مشکلات را پشت‌سر می‌گذاریم اما این به معنای غفلت از ضعف‌ها نیست؛ گر چه ضعف‌های ما در برابر دشمن ناچیز است، چون آنها جوامع فروپاشیده، از دست رفته و گسیخته‌ای دارند که با جامعه یکدست و منسجم ما قابل مقایسه نیست.

وزیر کشور با مهم خواندن جایگاه شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها گفت: همه ما در خدمت آموزش و پرورش و جوانان هستیم و اگر جوان ما به خوبی با مفاهیم ایمانی و انسانی تربیت شود، برای آینده خوب کشور می‌تواند گام بردارد.

وحیدی خطاب به استانداران، فرمانداران، بخشداران و شهرداران و همچنین مسئولان و دست اندرکاران حوزه‌های مختلف اظهار داشت: کاری مهم‌تر از پرداختن به تربیت عزیزان ما در بستر آموزش و پرورش نیست. طلبه‌های حوزه‌های علمیه ضلع دیگری در نظام تعلیم و تربیت هستند که در سایه سند تحول آموزش و پرورش باید راه آنان به مدارس باز شود و دوست، مربی و همیار مدارس باشند و اگر این دو را به هم پیوند دهیم، مسیر پیوند حوزه و دانشگاه را هموارتر می‌کنیم چون این پیوند از مدرسه آغاز می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید