وزیر کشور گفت: ما هیچ گزارشی از ابتلا به دلیل حضور در کلاس درس نداریم و گزارشاتی که در وزارت بهداشت در این خصوص داشتیم مشکلی در این حوزه نبوده است و اولیا نگران این مسئله نباشند چراکه ابعاد بازگشایی را بررسی خواهیم کرد.

همه دانش آموزان باید به مدرسه بروند / حضور در مدارس اختیاری نیست

وزیر کشور گفت: ما هیچ گزارشی از ابتلا به دلیل حضور در کلاس درس نداریم و گزارشاتی که در وزارت بهداشت در این خصوص داشتیم مشکلی در این حوزه نبوده است و اولیا نگران این مسئله نباشند چراکه ابعاد بازگشایی را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از رجانیوز،احمد وحیدی وزیر کشور ظهر امروز(سه شنبه) در حاشیه همایش بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش و در جمع خبرنگاران،‌در پاسخ به سوالی درمورد بازگشایی مدارس گفت: بحث مدارس و آموزش بحث مهمی است که در ستاد ملی کرونا در خصوص آن بحث شد و ارزیابی صورت گرفت. 

وی افزود: در هیچ کشوری آموزش و پرورش تعطیل نشده چون اگر مدارس تعطیل باشند، دانش آموزان از تعلیم و تربیت عقب می مانند و با ارزیابی در سطح بین المللی تصمیم بر این شد که مدارس باز شود و عزیزان در مدارس حضور پیدا کنند و آموزش ها به صورت حضوری پیگیری شود.

وزیر کشور در پاسخ به سوال فارس درمورد اوج‌گیری ابتلا به کرونا و نگرانی اولیای دانش آموزان از حضور فرزندانشان در مدارس، با اشاره به اینکه اگر کمبودی در آموزش هم باشد جبران خواهد شد، اظهار داشت: ما هیچ گزارشی از ابتلا به دلیل حضور در کلاس درس نداریم و گزارشاتی که در وزارت بهداشت در این خصوص داشتیم مشکلی در این حوزه نبوده است و اولیا نگران این مسئله نباشند چراکه ابعاد بازگشایی را بررسی خواهیم کرد. 

وی افزود: از لحاظ واکسیناسیون شرایط خوبی داریم و مدیریت هوشمند اجرا خواهد شد؛ البته پروتکل‌ها و آگاهی‌بخشی بیشتری به دانش آموزان انجام خواهد شد. 

وزیر کشور در عین حال بیان داشت: اگر هر زمان وضعیت تغییر کند براساس نظر ستاد مقابله با کرونا تصمیمات تغییر خواهد کرد ولی حضور دانش آموزان در حال حاضر اختیاری نیست ‌و همه دانش آموزان باید در مدرسه حضور پیدا کنند مگر در موارد خاصی که تصمیم مستقل گرفته خواهد شد. 

وزیر کشور در این‌باره افزود: در بعضی مناطق ممکن است دانش آموزان  دو شیفت شوند و با تعداد کمتر اما اصل بر آموزش حضوری است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید