روسیه قصد دارد در ماه آینده برخی از واحدهای "منطقه نظامی شرقی" را در تمرینات نیروهای ویژه این کشور اتحادیه (روسیه و بلاروس) در بلاروس مشارکت دهد.

روسیه و بلاروس در زمینه مشارکت نظامی توافق کردند

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: معاون وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت که روسیه و بلاروس جهت تامین امنیت "کشور اتحادیه" (اتحادیه روسیه و بلاروس) در حال بررسی موقعیت‌های بالقوه‌ای هستند که مستلزم مشارکت نظامی دو کشور است.

الکساندر فومین، معاون وزیر دفاع روسیه به دیپلمات‌های نظامی خارجی در جریان یک جلسه توجیهی اظهار کرد: چنین وضعیتی ممکن است زمانی رخ دهد که نیروهای "گروه منطقه‌ای" برای تضمین امنیت این اتحادیه کافی نباشند و ما باید برای تقویت آن آماده باشیم. همراه با طرف بلاروسی، این توافق حاصل شد که جهت تامین امنیت کشور اتحادیه در حال بررسی موقعیت‌های بالقوه‌ای هستیم که مستلزم مشارکت نظامی دو کشور است.

به گفته فومین، روسیه قصد دارد در ماه آینده برخی از واحدهای "منطقه نظامی شرقی" را در تمرینات نیروهای ویژه این کشور اتحادیه (روسیه و بلاروس) در بلاروس مشارکت دهد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی خود در ماه دسامبر درخصوص آزمایش‌های برنامه‌ریزی نشده نیروهای ویژه این کشور اتحادیه توافق کردند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید