​​​​​​​فولاد ساخته شده از ترکیب آهن و کربن و همچنین انواع عناصر دیگر، یکی از پرکاربردترین مواد در جهان است. از ساده‌ترین ابزارهای ما گرفته تا پیچیده‌ترین ساختارهای ما، این ابزار در همه جای جهان وجود دارد که روزانه ما را احاطه کرده و تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کلیدآهن؛ بزرگترین فروشگاه خرید آهن و استیل

فولاد و آهن دو مورد از رایج ترین مواد مورد استفاده در صنعت تولید هستند. از آنها برای ساخت طیف وسیعی از محصولات و قطعات استفاده می شود. اگرچه آهن و فولاد شبیه به هم هستند، اما آنها دو ماده منحصر به فرد با ویژگی ها و کیفیت های مربوط به خود هستند. کلید آهن؛ بزرگترین فروشگاه خرید آهن و استیل، یکی از وارد کنندگان این محصولات در ایران می باشد. اما قبل از خرید انواع آهن آلات و استیل باید اطلاعات جامعی در مورد آن کسب کنید. پس با همراه باشید.

آهن چیست؟

آهن فلزی براق و انعطاف پذیر با عدد اتمی 26 است. ظاهری کروم رنگ دارد که مقدار قابل توجهی نور را منعکس می کند. آهن همچنین یک فلز فرومغناطیسی است، به این معنی که مغناطیسی است و سایر فلزات فرومغناطیسی را جذب می کند. اما  چگونه می توان این محصول را به آلیاژی ضد زنگ تبدیل کرد؟

فولاد ضد زنگ چیست؟

از سوی دیگر، فولاد یک آلیاژ آهنی است که عمدتاً از آهن و کربن تشکیل شده است. نکته قابل توجه این است که آهن همان فلز نیست. فلزات به طور طبیعی به عنوان یک عنصر وجود دارند، در حالی که آلیاژها از چندین عنصر و اجزای مخلوط تشکیل شده اند که به طور طبیعی به عنوان یک عنصر یافت نمی شوند.

شما می توانید آهن را به طور طبیعی به عنوان یک عنصر پیدا کنید. در واقع، این عنصر فراوان ترین عنصر روی زمین است. اما فولاد را در هیچ کجای هسته بیرونی یا درونی زمین نخواهید یافت، زیرا آلیاژی ساخته دست بشر است که به ترکیب آهن و کربن نیاز دارد.

تمام فولادها حاوی آهن هستند، اما حاوی کربن نیز هستند. افزودن کربن چیزی است که آهن را از فولاد متمایز می کند. از نظر وزن، فولاد حاوی حدود 2.14 درصد کربن است. اگرچه این مقدار کربن نسبتاً کمی است، اما منجر به تغییرات فیزیکی قابل توجهی می شود. به عنوان مثال، فولاد از آهن خالص هم سخت تر و هم قوی تر است. حال با ساخت فولاد ضد زنگ توسط آهن چه محصولاتی ساخته شده است؟ این محصولات چه کاربردهایی دارند؟

ورق استیل؛ پر فروش ترین محصول فولاد ضد زنگ

ورق استیل؛ پر فروش ترین محصول فولاد ضد زنگ

امروزه خرید ورق استیل به دلیل کاربرد آن در صنایع گوناگون بسیار رواج دارد. به طور کلی این محصول از طریق نورد شمش استیل ساخته می شود. این محصول به خاطر داشتن ضخامت کم در برابر طول و عرض؛ دارای انعطاف پذیری بالایی است. از این رو شخص تولید کننده به راحتی می تواند به راحتی آن را نسبت به نیاز خود تغییر دهد. به این خاطر بیشتر افراد در صنایع متنوع از ورق استنلس ضد زنگ نازک و ضخیم استفاده می کنند.

ورق فولادی ضد زنگ در سری های 300، 400 و 200 موجود است. هر نوع ویژگی های خاص خود را دارد که شامل موارد زیر می باشند:

  • درجه 304 : محبوب ترین گریدها 304 هستند که به راحتی می توان آن را رول یا شکل داد و به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و جوش پذیری عالی، یکی از محبوب ترین گریدهای موجود است.
  • درجه 316 : 316 آلیاژی است که حاوی مولیبدن است که مقاومت به خوردگی را افزایش می دهد و به ویژه در محیط های اسیدی موثر است؛ زیرا مقاومت بیشتری در برابر خوردگی حفره ای ایجاد می کند.
  • درجه 321 : 321 یک تغییر 304 با افزودن تیتانیوم است، در برابر خوردگی بین دانه ای مقاوم است و جوش پذیری عالی دارد.
  • درجه 430 : نوع 430 یک آلیاژ فولاد ضد زنگ فریتی است که مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد و عمدتاً در صنایع خانگی و پذیرایی استفاده می شود.

اما سوال اینجاست که به طور کلی از ورق های استیل در چه صنایعی استفاده می شود؟ چند مورد از کاربردهای مهم این محصول شامل موارد زیر است:

  • صنایع پتروشیمی؛
  • ساختمان سازی؛
  • خودروسازی؛
  • هواپیما سازی؛
  • کامیون سازی؛
  • ساخت لوازم خانگی؛
  • ساخت بدنه، پوشش و سقف آسانسور؛

لوله استیل؛ از محصولات پر کاربرد فولاد ضد زنگ

لوله استیل؛ از محصولات پر کاربرد فولاد ضد زنگ

انواع لوله استیل را می توان از مواد اولیه مختلفی مانند آهن، کربن، منگنز، وانادیوم و زیرکونیوم ساخت.  لوله می تواند به صورت بدون درز یا جوشی تولید شود. لوله بدون درز یک بلوک جامد از فولاد است که به شکل گرد در می آید و سپس سوراخ می شود و تا طول نهایی آن کشیده می شود. به این فکر کنید که یک دسته خمیر بازی داشته باشید و آن را به شکل استوانه درآورید. سپس انگشت خود را از وسط فشار دهید و با خمیر اضافی آن را بلندتر کنید.

لوله فولادی ضد زنگ عمدتاً در سیستم های لوله کشی برای انتقال سیالات یا گازها استفاده می شود. لوله فولادی را از آلیاژ فولادی حاوی نیکل و کروم تولید می شود که به فولاد ضد زنگ خواص مقاومت در برابر خوردگی می دهد. لوله فولادی ضد زنگ در برابر اکسیداسیون مقاومت می کند و آن را به یک محلول کم تعمیر تبدیل می کند که برای کاربردهای شیمیایی و دمای بالا مناسب است. از آنجا که به راحتی تمیز و ضدعفونی می شود، لوله فولادی ضد زنگ برای کاربردهای غذایی، نوشیدنی ها و کاربردهای دارویی نیز مورد نظر است.

برخی از کاربردهای رایج لوله های فولادی ضد زنگ عبارتند از:

  • فرآوری مواد غذایی
  • عملیات نساجی
  • تصفیه خانه های آب
  • فرآوری نفت و گاز
  • ساخت و ساز
  • داروسازی
  • قطعات خودرو

تفاوت آلیاژ های فولاد و آهن

همان طور که در این مطالب گفته شد تفاوت اصلی بین آهن و فولاد این است که اولی یک فلز است، در حالی که دومی یک آلیاژ است. آهن به سادگی یک عنصر فلزی است که به طور طبیعی در زمین وجود دارد. در مقایسه، فولاد یک آلیاژ ساخته دست بشر است که از مخلوط کردن آهن و کربن با هم ساخته می شود. ما اطلاعات کافی را که قبل از خرید انواع فولاد ضد زنگ باید بدست بیاوردید را برای شما شرح دادیم. حال قیمت ورق استیل و لوله استیل چقدر است؟

خرید و قیمت انواع آهن آلات و استیل

مجموعه کلید آهن از سال 1373 واردکننده قطعات استیل بوده است و از سال 1399 فعالیت خود را در زمینه بازرگانی آهن آلات آغاز کرده است. این مجموعه با هدف حذف واسطه، رسیدن به مشتری نهایی و ارائه خدمات ویژه به مشتریان فعالیت میکند. کلید آهن تاکنون افتخار همکاری با مشتریان متعددی از جمله پروژه های بزرگ شرکتهای نفتی، گازی، پتروشیمی و فولادی را داشته است. شما نیز می توانید برای خرید محصولات فولادی و آهن آلات به این مجموعه اعتماد کنید.  

جهت خرید انواع آهن آلات و استیل همچون: ورق استیل 304 ، ورق استیل 310 ، ورق استیل 316 ، ورق استیل 321 ،  ورق استیل 430 ، ورق استیل بگیر و نگیر ، ورق استیل دکوراتیو ، لوله استیل صنایع غذایی و.. همچنین می توانید هم اکنون جهت مشاهده قیمت روز آهن و استیل به نشانی (www.kilidahan.com) فروشگاه آنلاین کلید آهن مراجعه کنید.

منبع : فروشگاه آهن و استیل کلید آهن

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید