هیچ کدام از شرکت‌های هواپیمایی مجاز به تعیین کف نرخی و یا فروش با قیمت بالاتر از نرخ اعلام شده نیستد و در صورت مشاهده تخطی از مراتب فوق، با متخلفین بر اساس قوانین ومقررات موضوعه برخورد خواهد شد.

خبر جدید سازمان هواپیمایی کشوری درباره قیمت بلیت

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از لغو مصوبه انجمن شرکت‌های هواپیمایی درخصوص تعیین کف نرخی بلیت هواپیما خبر داد.

میراکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام این مطلب بیان کرد: در روزهای اخیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با ابلاغ صورتجلسه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی با تعیین کف نرخی، حداقل قیمت فروش بلیت در پروازهای داخلی را ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرده بود.

وی افزود: با توجه به مغایرت صورتجلسه فوق با آخرین مصوبه شورای عالی هواپیمایی کشوری مبنی بر حذف کف نرخی از قیمت بلیت هواپیما، سازمان هواپیمایی کشوری موضوع فوق را پیگیری و براین اساس، انجمن شرکت‌های هواپیمایی با ارسال نامه خطاب به مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی مصوبه فوق را ملغی کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تمامی شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند ضمن حذف کف نرخی از قیمت بلیت و اعلام مراتب به تمامی کانال‌های فروش وتوزیع خود، بلیت پروازهای داخلی را حداکثر تا سقف نرخی تعیین شده به تفکیک مسیرهای پروازی که در تارنمای انجمن شرکت‌های هواپیمایی جهت اطلاع عموم منتشر شده است بفروش برسانند.

وی افزود: هیچ کدام از شرکت‌های هواپیمایی مجاز به تعیین کف نرخی و یا فروش با قیمت بالاتر از نرخ اعلام شده نیستد و در صورت مشاهده تخطی از مراتب فوق، با متخلفین بر اساس قوانین ومقررات موضوعه برخورد خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری پیش تر به ایرنا گفته بود: فروش بلیت هواپیما کمتر از نرخ ۶۰۰ هزار تومان تخلف محسوب نمی‌شود و این سازمان برای ارزان‌فروشی بلیت مشروط به عدم کاهش کیفیت خدمات، ممنوعیتی قائل نیست.(ایرنا)

ابلاغ مالیات بر ارزش افزوده بلیت هواپیما به ایرلاین‌های خارجی

محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نامه‌ای به ایرلاین‌های غیر ایرانی، قانون اطلاق مالیات بر ارزش افزوده در فروش هر بلیت را به آنها ابلاغ کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در این نامه آورده که قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب چهارم تیر ماه ۱۴۰۰ (بر اساس تاریخ ایران) تصویب و اجرای آن از ۱۳ دی ماه امسال مطابق ۳ ژانویه ۲۰۲۲ آغاز شده است.

محمدی بخش می‌افزاید: بر اساس این قانون حمل و نقل هوایی اعم از بار و مسافر شامل مالیات بر ارزش افزوده شده و خریداران بلیت از ۳ ژانویه ۲۰۲۲ باید ۹ درصد از ارزش هر بلیت را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در این نامه به ایرلاین‌های خارجی هشدار داده که برای جلوگیری از هر گونه عواقب غیر مترقبه با سازمان امور مالیاتی ایران، به کلیه ایرلاین‌ها توصیه می‌شود که اقدامات پرداخت مالیات را از طریق کانال‌های مالی مربوطه پیاده سازی کنند.(مهر)

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید