وزیر دفاع انگلیس در این خصوص گفت: ما مشتاقیم تا درخصوص مسائل امنیتی مشترک گفت‌وگو و با حسن نیت به طور سازنده با یکدیگر مشارکت کنیم.

وزیر دفاع انگلیس از همتای روسی خود برای سفر به لندن دعوت کرد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: بن والس، وزیر دفاع انگلیس با اشاره به اینکه نمی‌داند آیا سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه دعوتش را می‌پذیرد یا خیر، به پارلمان گفت: امروز از سرگئی شویگو، همتای روسی خودم دعوت می‌کنم تا طی چند هفته آینده به لندن سفر کند. ما مشتاقیم تا درخصوص مسائل امنیتی مشترک گفت‌وگو و با حسن نیت به طور سازنده با یکدیگر مشارکت کنیم.

والس افزود: فاصله کنونی بین ما زیاد است اما این بدان معنا نیست که مشکلات غیرقابل حل تلقی شوند. من همچنین امیدوارم که دیپلماسی وجود خواهد داشت و همه این موارد به انتخاب ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بستگی دارد.

به گفته والس، لندن ارتباطش را با مسکو حفظ می‌کند. والس به عنوان مثال به گفت‌وگو بین سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس در حاشیه نشست " سازمان امنیت و همکاری اروپا" (OSCE) در استکهلم اشاره کرد و همچنین مثال دیگری را درخصوص گفت‌وگو تلفنی بین تونی راداکین، رئیس ستاد دفاعی انگلیس و ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه عنوان کرد.

والس همچنین اظهار داشت که انگلیس تسلیحات تهاجمی ضدتانک به اوکراین خواهد داد تا درصورت به اصطلاح "تهاجم روسیه" از خود دفاع کند. وی افزود که پیشتر اولین سری از این سیستم‌ها روز دوشنبه به اوکراین تحویل داده شد و همچنین تعداد کمی از کارکنان انگلیسی برای مدت کوتاهی آموزش خواهند دید.

والس خاطرنشان کرد: این تسلیحات استراتژیک نیستند و هیچ تهدیدی برای روسیه ندارد و کابرد آن‌ها صرفا برای دفاع از خود است.

اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در توییتی اعلام کرد: اوکراین بی نهایت از تصمیم انگلیس قدردانی می‌کند که سیستم‌های جدید، تسلیحات دفاعی را به این کشور (اوکراین) ارسال کرده است.

اخیرا، رسانه‌های غربی و اوکراینی ادعاهایی مبنی بر "حمله احتمالی روسیه به اوکراین" داشته‌اند. این در حالی‌ست که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین چنین ادعاهایی را رد و آن‌ها را "بی‌اساس" تلقی کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید