بورل، رییس اتحادیه اروپا همزمان با اولین سالگرد دستگیری الکسی ناوالنی، منتقد پوتین، از روسیه خواست تا وی را آزاد کند.

درخواست اتحادیه اروپا از روسیه برای آزادی الکسی ناوالنی

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای عنوان داشت: امروز یک سال از دستگیری و زندانی شدن الکسی ناوالنی، اپوزیسیون و منتقد سرسخت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می‌گذرد. پس از "سوءقصد به جانش" در خاک روسیه، وی به آلمان منتقل شد. ناوالنی که در برلین تحت درمان قرار داشت، بعد از بازگشت به روسیه از آلمان بازداشت شد.

بورل در این بیانیه اعلام کرد: ما از مقامات روسی خواستار این هستیم که الکسی ناوالنی را فورا و بی هیچ قید و شرطی آزاد کنند.

بورل به گفته خودش "کمپین اطلاعات نادرست" علیه ناوالنی و همکارانش در رسانه‌های دولتی روسیه و همچنین "آزار و اذیت" اعضای شبکه رهبر اپوزیسیون را محکوم کرد.

در ماه ژوئن، دادگاهی در روسیه حکم داد که "شبکه سیاسی و ضد فساد" که ناوالنی تشکیل داده، "افراطی" است.

ناوالنی، منتقد کرملین و وبلاگ‌نویس روس، در ۲۰ اوت ۲۰۲۰ در بازگشت از تومسک به مسکو در هواپیما بیمار شد و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر امسک، جنوب غربی سیبری منتقل شد. او به کما رفت و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و سپس با هواپیما به برلین منتقل شد. در تاریخ ۲ سپتامبر، دولت آلمان اعلام کرد که ناوالنی با سم نوویچوک مسموم شده است. مقامات روسیه با اشاره به اینکه قبل از انتقال وی به برلین هیچ گونه سمی در بدن او یافت نشده بود، بارها آمادگی خود را برای همکاری همه‌جانبه جهت رسیدگی به این پرونده اعلام کردند.

جوامع غربی این اقدام روسیه و زندانی شدن ناوالنی را محکوم کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید