کامرانی درباره نژاد گرگاس گفت: نگهداری از این نژاد در خانه پیشنهاد نمی‌شود چراکه در تمام دنیا نگهداری از گرگاس خطرناک است.

حدود یک میلیون ایرانی سگ دارند / هزینه نگهداری از سگ در خانه چقدر است؟

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، یک مربی تربیت سگ با بیان این‌که حملات سگ به افراد به دلیل عدم آموزش صاحب آن است، گفت: درحال حاضر بیش از یک درصد مردم ایران سگ دارند یعنی حدود ۸۰۰ هزار نفر تا یک میلیون نفر که باید برای نگهداری این حیوان آموزش ببینند.

طهورث کامرانی، مربی تربیت سگ، درباره نگهداری از سگ در ایران اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و آموزش اولین اقدامی است که در کشور ما برای نگهداری از سگ باید انجام شود. متاسفانه بسیاری از افراد بدون اینکه آموزش لازم را درباره نگهداری از سگ ببینند از این حیوان نگهداری می‌کنند.

وی افزود: تمام افرادی که از سگ نگهداری می‌کنند باید بدانند چه باید کنند و چه نباید کنند؛ به عنوان مثال سگ حتما باید در شب غذا بخورد و بسیاری از مراقبان سگ این را نمی‌دانند که اگر در روز به او غذا دهند سگ بهم می‌ریزد.

کامرانی گفت: آموزش نگهداری از سگ گاهی در محل صورت می‌گیرد یعنی مربیان تربیت سگ به منزل افراد مراجعه کرده و آموزش لازم را به مراقب سگ می‌دهند. البته مجموعه‌های آموزش تربیت سگ نیز وجود دارند که افراد می‌توانند به این مجموعه‌ها مراجعه کنند اما متاسفانه مربیان غیرمتخصص نیز هستند که باعث گمراهی مردم می‌شوند.

این مربی تربیت سگ درباره نگهداری از سگ سردسیر در مناطق گرمسیر کشور، تصریح کرد: نژاد برخی از سگ‌ها برای کرواسی هستند و کرواسی نسبت به ایران سردتر است. اینکه فکر کنیم این سگ در ایران به دلیل اینکه هوا گرم‌تر است اذیت می‌شود درست نیست چراکه هیچ‌کس سگ را در ساعات گرم روز به بیرون از خانه نمی‌برد و در خانه هم که دما مناسب است. افرادی که نژاد سگ‌هایشان برای مناطق سردسیر است در فصول‌ گرم ساعت ۷، ۸ شب به بعد باید سگ‌شان را خانه به بیرون ببرد.

Screenshot_20220117-222640_Instagram

وی درباره نگهداری از نژادهای مختلف سگ در ایران، بیان کرد: در ایران تمام نژادها را می‌توانیم نگهداری کنیم و بیشتر به صاحب سگ بستگی دارد که دانش لازم را برای نگهداری از سگ داشته باشد. در داخل منزل تمام نژادهای سگ را می‌توان نگهداری کرد و ارتباطی به متراژ خانه ندارد که آپارتمان ۵۰ متری است یا خانه ویلایی ۲ هزار متری.

کامرانی درباره نژاد گرگاس گفت: نگهداری از این سگ در منزل خطرناک نیست به‌خصوص اگر از دو ماهگی سگ را منظم به بیرون از خانه ببریم و او را اجتماعی کنیم مشکل آفرین نخواهد شد. صاحب سگ باید بداند از چه قلاده‌ای برای سگ استفاده و سگ را در بیرون از خانه چگونه مدیریت کند.

157809776

این مربی تربیت سگ درباره چرایی حمله سگ‌ها به انسان، تصریح کرد: در همه جای دنیا این اتفاق می‌افتد و سگ به انسان حمله می‌کند. مراقبان سگ تجربه لازم را ندارند که این اتفاق رخ می‌دهد. قلاده و بند مناسب برای نگهداری از سگ دارای اهمیت است و بسیاری از صاحبان سگ از قلاده اشتباه برای سگ استفاده می‌کنند و اگر این را ندانند سگ پریشان می‌شود و نه تنها به انسان بلکه به هم‌نوع خودش و یا سایر حیوانات حمله می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اجتماعی کردن سگ دارای حائز اهمیت است و سگ باید از دو ماهگی به بیرون برود، ادامه داد: نگهداری از سگ در منزل در ایران روبه افزایش است و نیاز است قانونگذاران به این مسئله ورود کنند. درحال حاضر حدود یک درصد مردم ایران سگ دارند یعنی حدود ۸۰۰ هزار نفر تا یک میلیون نفر. اینکه بیرون آوردن سگ را ممنوع می‌کنند دوای درد نیست، در تمام دنیا مناطقی در مرکز شهر مشخص می‌شوند تا مردم با سگ‌هایشان به این مراکز مراجعه کنند.

کامرانی ادامه داد: هنگام بیرون بردن سگ از خانه، حتما باید سگ بند داشته باشد اما در محل‌هایی که مخصوص سگ است و یا در طبیعت که افرادی در اطراف نیست، سگ را می‌توانیم بدون بند رها کنیم. در داخل آپارتمان نیز مشکلی برای نگهداری سگ وجود ندارد و راحت می‌توان سگ را نگه داشت.

این مربی تربیت سگ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نگهداری از سگ در منزل نقض حقوق حیوانات نیست؟ تصریح کرد: سگ فرزند گرگ خاکستری است، گرگ خاکستری نیز به دلیل نزدیکی با انسان خو گرفت و با جهش ژنتیکی، سگ به وجود آمد. سگ برای طبیعت نیست، سگ و گربه به دلیل جهش ژنتیکی به وجود آمدند و  آفت محیط زیست و طبیعت هستند و به همین دلیل باید در کنار انسان یا در پناهگاه باشند.

وی درباره واردات سگ به ایران از کشورهای دیگر، گفت: از کشورهای مختلفی سگ وارد می‌شود اما بیشتر از آلمان و کشورهای اطراف مانند ارمنستان و ... این اتفاق می‌افتد.

کامرانی درباره هزینه نگهداری از سگ، تصریح کرد: میانگین روزی ۵۰ هزار تومان هزینه غذا و نگهداری سگ می‌شود و اگر بخواهیم هزینه‌های بیشتری هم انجام دهیم تا روزی ۱۰۰ هزار تومان نیز خواهد رسید اما به طور معمول همان روزی ۵۰ هزار تومان هزینه نگهداری از سگ است.

این مربی تربیت سگ در هزینه خرید و فروش سگ در ایران، بیان کرد: سگ در ایران بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون خرید و فروش می‌شود اگر سگی نژادش کمیاب باشد حدود ۲ هزار تمام می‌شود به عنوان مثال نژاد فرنچ بولداگ حدود ۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. نژاد میکس نیز در ایران حدود ۵ میلیون تومان است.

ad50153c-9b03-4a68-8a06-9f490c4a1d3b01

فرنچ بولداگ

GR1lIxjXRdG9f1o-qmQHcg_624x625

میکس

وی درباره تعداد آموزش دهندگان سگ در ایران، خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰ آموزش دهنده سگ در ایران داریم، به اندازه کافی آموزش دهنده است اما آموزش دهنده ماهر کم داریم.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید