به گزارش فردا نیوز، اگر این متن را می‌خوانید احتمالاً قرار است به زودی بچه دار شوید، پس در همین ابتدا باید به شما تبریک بگوییم! بسیاری از مادران بی‌صبرانه منتظر این هستند که شروع به خرید لباس کرده و آن را تن نوزاد خود کنند. به عنوان والدین کودک، قطعاً اولین چیزی که برایتان اولویت دارد، راحتی و امنیت کودک است.

۶ نکته کلیدی برای خرید لباس نوزاد

علاوه بر این دو مورد، قطعاً دوست دارید که کودک هر لباسی که می‌پوشد، شیک و زیبا به نظر بیاید. با توجه به انبوهی از مدل‌ها، برندها و پارچه‌های مختلف، بی شک انتخاب بهترین لباس برای نوزاد دختر یا پسر کاری بسیار دشوار خواهد بود.

وقتی برای بار اول قصد خرید اینترنتی لباس برای نوزاد را دارید، مطمئناً با انواع توصیه‌ها از جانب والدین، دوستان، همکاران و یا افراد غریبه مواجه خواهید شد. نتیجه کار این است که با حجم زیادی از اطلاعات و توصیه‌های مختلف و شاید متناقض روبرو می‌شوید. این حالت می‌تواند شما را سردرگم‌تر از زمانی کند که هنوز هیچ اطلاعاتی در این مورد نداشتید. برای اینکه انتخاب برایتان لذت بخش شود، ما ۶ نکته مهم که هنگام خرید لباس نوزادی باید در نظر بگیرید را برایتان فهرست کرده ایم. امیدواریم که به کمک توصیه‌های ما بتوانید خریدی هوشمندانه و آگاهانه داشته باشید تا علاوه بر حفظ راحتی و امنیت کودک، پول خود را بیهوده هدر ندهید.

۱. جنس پارچه

تصور کنید یک نوزاد کوچک و بامزه به خانواده شما اضافه شده است. اولین واکنش شما این است که به کودک خود لباس‌هایی شیک، مد روز، روشن و گاهی گران ‌قیمت بپوشانید تا جذاب‌تر شود. با این حال لباس‌های گران‌قیمتی که خریده اید، لزوماً مطابق خواسته شما عمل نمی‌کنند. بسیاری اوقات دیده شده که پس از پوشاندن لباس نوزاد، تن او شروع به خارش کرده و دچار حساسیت‌های پوستی می‌شود. در اکثر اوقات، نوع پارچه سبب ایجاد چنین واکنش‌های پوستی می‌شود.

جنس پارچه لباس نوزاد

کودکان، مخصوصاً نوزادان تازه متولد شده پوست بسیار حساسی دارند. بنابراین هنگام خرید لباس نوزاد، بهتر است آن‌هایی که از جنس نخ پنبه هستند را انتخاب کنید. البته پارچه‌های گیاهی می‌توانند جایگزین مناسبی برای پنبه باشند زیرا علاوه بر اینکه حساسیتی برای پوست ایجاد نمی‌کنند، دارای سطحی صاف و لطیف هستند. بنابراین توصیه می‌کنیم که فقط لباس‌های تولید شده از انواع پارچه نخی پنبه‌ای (ترجیحاً ۱۰۰ درصد پنبه)، پارچه‌های گیاهی تولید شده از سویا (کشمیر گیاهی) و پارچه‌های ریون بامبو را برای نوزاد خود خریداری نمایید. لباس‌های نوزادی تولید شده از پارچه‌های نایلونی و پلی استر ممکن است باعث ایجاد حساسیت و مشکلات پوستی شوند، زیرا قادر به جذب رطوبت و تنظیم دمای بدن نوزاد نیستند. به همین خاطر باید از انتخاب این نوع لباس‌ها اجتناب کنید.

۲. سایز لباس نوزاد

خرید یک لباس بچه گانه کوچکتر از سایز مناسب، علاوه بر اینکه موجب ناراحتی شما می‌شود، تلاش شما را برای تعویض آن دو چندان می‌کند. بنابراین پیش از خرید باید از سایز مناسب بچه اطمینان حاصل کنید. یک سایز مناسب فقط به این معنی نیست که تعویض آن راحت انجام شود، بلکه باید به گونه ای باشد که کودک به راحتی بتواند با آن حرکت کند. فقط لازم است بدانید که بچه‌ها مخصوصاً در ماه‌های ابتدایی پس از تولد، بسیار سریع رشد می‌کنند، بنابراین پیش از اینکه پول زیادی برای لباس بپردازید، به این نکته دقت کنید.

اکثر لباس‌های نوزادی دارای سایزبندی استاندارد هستند تا اگر در مورد سایز مناسب کودک خود تردید داشتید، بتوانید از آن کمک بگیرید. با این حال این اندازه‌ها کلی هستند و نوزادان ممکن است از نظر قد بین دو سایز قرار بگیرند (مثلا دارای قدی به اندازه استاندارد ۳ تا ۶ ماه ولی وزنی به اندازه نوزادان ۶ تا ۹ ماه باشند). اگر در نهایت نتوانستید در مورد اندازه‌ها درست تصمیم بگیرید، توصیه ما این است که همیشه یک سایز بزرگ‌تر را انتخاب کنید.

۳. قیمت لباس نوزاد

برای لباسی که ممکن است کودک شما به ندرت آن را بپوشد، پول زیادی نپردازید. یک یا دو ست لباس برای مناسبت‌های خاص کافی است. همچنین از خرید تعداد زیادی سایز نیو برن خودداری کنید زیرا بچه در ماه اول بسیار سریع رشد می‌کند. اگر تصمیم دارید قبل از مشخص‌شدن جنسیت نوزاد برای او لباس بخرید، رنگ‌ها و طرح‌های خنثی را انتخاب کنید تا هزینه ای که کرده اید هدر نرود.

هنگام خرید اینترنتی لباس نوزاد، به اسم صرفه جویی، ارزان‌ترین مدل را انتخاب نکنید. اکیداً به شما توصیه می‌کنیم که هرگز کیفیت را فدای قیمت ننمایید. درست است که کودکان سریع رشد کرده و لباس، زود برایشان کوچک می‌شود، اما با خرید لباس‌های ارزانِ بی‌کیفیت، آرامش و سلامت پوست نوزاد را به خطر نیاندازید. کیفیت را به کمیت ترجیح دهید. شما می‌توانید به جای انتخاب دو عدد لباس ارزان و بی‌کیفیت، یک لباس با کیفیت و با قیمت بالاتر تهیه کنید. یادتان باشد، یک لباس ارزان همیشه بی‌کیفیت نیست.

۴. ایمنی لباس نوزاد

هنگام خرید لباس بچه گانه، دقت به ایمن بودن آن بسیار اهمیت دارد اما گاهی توسط والدین نا آگاه نادیده گرفته می‌شود. هرگز لباسی را که دارای پاپیون، دکمه قابلمه‌ای، گل، قلاب و یا موارد مشابه هستند را نخرید، زیرا ممکن است نوزاد آن را قورت داده و سبب خفگی شوند. اگر اصرار به وجود هر کدام از آن‌ها روی لباس دارید، باید آن را به گونه‌ای به لباس محکم کنید که توسط کودک کنده نشود. همچنین از خرید لباس نوزاد دارای بند نیز خودداری کنید زیرا ممکن است با پیچیدن به دور گردن، خطر خفگی را افزایش دهد.

خرید لباس نوزادی

۵. فصل

اگر به فصل سال و شرایط آب و هوایی دقت نکنید، ممکن است لباس‌هایی بخرید که کودک شما حتی یکبار هم نتواند آن را بپوشد. بنابراین با برنامه‌ریزی و دقت بیشتر می‌توانید بیشترین استفاده را از لباسی که خریده‌اید، بنمایید. تهیه زودتر از موعد لباس‌های فصلی همیشه با ریسک اندازه نبودن آن‌ها در زمان مناسب، همراه است. بنابراین اگر نمی‌خواهید هیچگونه ریسکی را بپذیرید، از خرید زودتر از موعد صرف نظر کرده و صبر کنید تا در زمانی که نوزاد به لباسی احتیاج پیدا کرد آن را بخرید.

۶. کاربردی بودن

هنگام خرید اینترنتی لباس نوزاد، به اولین چیزی که باید دقت کنید، راحت و کاربردی بودن آن است. نوزادان تازه متولد شده در بیشتر زمان روز خواب هستند، بنابراین باید لباسی انتخاب شود که مناسب این شرایط باشد. به طور مثال رامپر، سرهمی و بادی شلوار از بهترین انتخاب‌ها برای این شرایط هستند. لازم است به این موضوع توجه داشته باشید که لباس‌های نوزاد در طول روز چندین مرتبه تعویض می‌شوند. بنابراین باید به گونه ای باشند که به راحتی قابل شستشو بوده و به خاطر شستشوهای پی در پی، زود از بین نروند. بنابراین از خرید لباس‌هایی که نیاز به شرایط خاصی برای شستشو دارند بپرهیزید.

در انتها اگر می‌خواهید انتخاب‌هایی به صرفه و اقتصادی داشته باشید، از خریدهای هیجانی و پیش از موعد برای کودکان خود بپرهیزید. امروزه با گسترش فروشگاه‌های آنلاین می‌توانید به راحتی و بدون صرف وقت و انرژی زیاد خریدتان را انجام دهید. با مقایسه توضیحات و قیمت لباس‌ها، در سایت‌های مختلف بهترین انتخاب را خواهید داشت. توصیه می‌کنیم از فروشگاه شمال مال (www.shomalmall.com) برای خرید اینترنتی لباس نوزاد استفاده کنید. در این فروشگاه توضیحات کاملی درباره هر محصول نوشته شده و در یک جدول راهنما ، اندازه دقیق هر لباس ذکر شده است. امکان پرداخت درب منزل در سراسر کشور برای خرید لباس های بچه گانه، از دیگر مزیت‌های شمال مال نسبت به فروشگاه‌های مشابه است.

منبع: خبرگزاری فردا

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید