این سفر با هماهنگی شورای امنیت ملی و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی انجام شده است.

هیئتی از اندونزی راهی اراضی اشغالی شد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از العربیه نوشت: رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد، در سایه تماس‌های بین تل‌آویو و واشنگتن از یک سو و جاکارتا از سوی دیگر؛ هیئتی از اندونزی به منظور کسب اطلاع از تجارب در مقابله با شیوع ویروس کرونا به اراضی اشغالی سفر کرد.

این سفر با هماهنگی شورای امنیت ملی و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی انجام شده است.

رادیو عبری‌ زبان به نقل از منابعی در شورای امنیت ملی و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اعضای هیئت اندونزی مطلع شدند که "اسرائیل" نسبت به اشتراک گذاشتن و تبادل تجارب مقابله با کرونا خشنود است و تصمیم گرفته شده است که این سفر محرمانه بماند.

رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، چند روز قبل از یائیر لاپید، وزیر خارجه این رژیم سوالی در خصوص امکان دستیابی به توافق عادی سازی روابط با اندونزی پرسیده شد و وی پاسخ داد، اسرائیل تلاش دارد توافق‌های آبراهام را توسعه دهد و رایزنی‌ها و تماس‌هایی با کشورهای مختلف وجود دارد.

لاپید از ذکر مستقیم نام این کشورها که در حال تماس با آنها است، از بیم اینکه به فرصت‌های موفقیت آمیز بودن این تماس‌ها لطمه برساند، سرباز زد.

این رادیوی عبری زبان همچنین مدعی شد، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از هیچ تلاشی جهت توسعه توافق‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی فروگذار نمی‌کند و  به دنبال متقاعد کردن اندونزی برای پیوستن به قطار عادی‌سازان است.

سایت عبری زبان "واللا" در اواخر دسامبر گذشته اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیرش به جاکارتا تلاش داشت تا دولت اندونزی را به موافقت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی متقاعد کند.

اندونزی، پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان در جهان و مهم‌ترین بازار شرکت‌های اسرائیلی است که هیچگونه روابط دیپلماتیک رسمی با اسرائیل ندارد.

توافق آبراهام توسط دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا با هدف عادی‌سازی روابط کشورهای مسلمان منطقه خاورمیانه با رژیم صهیونیستی عملیاتی شد.

اندونزی یکی از کشورهایی بود که دولت دونالد ترامپ تلاش کرد تا آن را وارد توافق آبراهام کند اما مذاکرات در این خصوص تا پایان دوره ریاست جمهوری او به نتیجه نرسید.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید