دولت قرار است منابع یارانه نان را از طریق حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی تامین کند، در واقع دولت موافق حذف ارز ترجیحی است و لایحه آن را به مجلس برده است. حالا باید مجلس تصمیم نهایی را در این خصوص بگیرد.

یارانه نان به صورت کارت فیزیکی داده می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، دولت قرار است یارانه نان پرداخت کند، یکی از روش‌های پرداخت آن از طریق کارت یارانه نان است. آیا این یارانه به صورت کارت فیزیکی داده می‌شود؟

موضوع اعطای کارت یارانه نان را اولین بار رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد اما روابط عمومی این سازمان در اعطای کارت جدید را تکذیب کرد.

رئیس روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: نه قرار است کارت نان صادر شود، نه نان کوپنی در دستور کار است، اگر طرح نهایی شود، فقط مصرف کننده نهایی با همان کارتی که یارانه می‌گیرد، نان یارانه‌ای نیز خریداری می‌کند.

براساس این اظهارات، قرار نیست کارت یارانه نان به صورت فیزیکی و در قالب کارت جدید به خانوارها داده شود، بلکه یارانه نان به کارت یارانه‌ای که سرپرستان خانوار دارند واریز می‌شود.

دولت قرار است منابع یارانه نان را از طریق حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی تامین کند، در واقع دولت موافق حذف ارز ترجیحی است و لایحه آن را به مجلس برده است. حالا باید مجلس تصمیم نهایی را در این خصوص بگیرد.

در خصوص بودجه یارانه نان، دولت در لایحه بودجه سال آینده یک ردیف بودجه‌ای پیش‌بینی کرده است. دولت بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در بودجه سال آینده در نظر گرفته تا هزینه‌ اصلاح نرخ کالاهای اساسی، دارو، خرید تضمینی گندم و یارانه نان را جبران کند.

از آنجایی که جامعه هدف دولت برای پرداخت یارانه ۶۰ میلیون نفری است که یارانه معیشتی بنزین می‌گیرند، به احتمال زیاد یارانه نان نیز به این گروه پراخت می‌شود.

البته دولت دو ماهی می‌شود که اعلام کرده قصد دارد یارانه خانوارها را زیاد کند، به گفته معاون اقتصادی رئیس‌جمهور قرار است یک خانوار چهار نفره ماهانه ۸۰۰ هزار تومان یارانه دریافت کند.

آنطور که اعلام شده، افزایش یارانه‌ها شامل همه‌ی مردم نمی‌شود و فقط کسانی که یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند، یارانه جدید می‌گیرند. تعداد کل یارانه‌ معیشتی بگیران نیز حدود ۶۰ میلیون نفر اعلام شده است.

احتمالا دولت قصد دارد یارانه نان را در قالب افزایش یارانه‌هایی که گفته اعمال کند و ۶۰ میلیون نفر یارانه جدید بگیرند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید