به دنبال افزایش موارد ابتلا به کرونا و اعمال محدودیت‌ها در بسیاری از کشورهای اروپایی، مردم در کشورهای مختلف دست به اعتراض زدند.

موج اعتراضات اروپاییان به محدودیت‌های کرونایی به خیابان‌ها رسید

بهه گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تقریبا دو سال بعد از شیوع همه‌گیری کرونا در جهان بیش از ۳۲۸ میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده و پنج میلیون و ۵۴۰ هزار نفر بر اثر آن جان باخته‌اند. موج‌های متوالی و سویه‌های جدید ویروس هر روز در کشوری ظاهر و به‌سرعت به کشورهای دیگر سرایت و دولت‌ها را به اعمال محدودیت‌های بیشتر وادار می‌کند. 

به گزارش رویترز، در حالیکه شمار مبتلایان در هلند ارقام جدیدی را فتح می کند و روز گذشته ۳۶ هزار نفر به این بیماری مبتلا شدند؛ هزاران شهروند معترض هلندی در مخالفت با محدودیت‌های اعمال شده توسط دولت به خیابان‌ها آمدند. 

پلیس ضدشورش در محله های صحنه اعتراضات حضور داشت. با اینکه هلند پیش از این نیز صحنه اعتراضات بوده است در اعتراضات دیروز کشاورزان با تراکتورهای پارک‌شده در میدان اصلی شهر حضور یافتند. معترضان شعارهای ضددولتی سر دارند و قصد عبور از موانع ایجاد شده را داشتند. 

هلند یکی از سخت ترین محدودیت ها را طی یک ماه آخر سال میلادی گذشته (دسامبر/ آذر) اعمال کرد. مارک روته، نخست وزیر این کشور جمعه گذشته از بازگشایی مغازه ها، آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی و کاستن از محدودیت ها با وجود افزایش موارد ابتلا خبر داد. 

محدودیت های هلند از اواسط ماه دسامبر (آذر/دی) آغاز شد. گسترش سویه اومیکرون نیروهای درمان را بیشتر تحت تاثیر قرار داده است. با وجود کاستن از محدودیت ها، رستوران ها و اماکن فرهنگی همچنان و تا ۲۵ ژانویه (۸ بهمن) به دلیل مطمئن نبودن از آینده شیوع کرونا بسته خواهند بود.

سوءاستفاده حزب مخالف دولت از الزام واکسیناسیون

افزون بر این خیابان های بوداپست نیز محل رویارویی مخالفان واکسیناسیون بود که توسط حزب راست افراطی نهضت وطن ما تدارک دیده شده بود. دولت مجارستان تزریق واکسن را برای آموزگاران و نیروهای درمانی اجباری کرده است. درصد واکسیناسیون در این کشور با حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت و بیش از ۴۰ هزار مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا، فقط ۶۰ درصد و پایین تر از بیشتر کشورهای اروپایی است. موارد ابتلا به سویه اومیکرون در این کشور افزایش یافته است و دولت این کشور محدودیت های زیادی را اعمال نکرده ولی از مردم خواسته واکسیناسیون را جدی تر بگیرند و بعد از مشورت با پزشک و گذشتن ۶ ماه از دز سوم، دز چهارم واکسن را بزنند. 

والتا پایتخت جمهوری مالت هم دیروز عصر شاهد اعتراضات خیابانی نسبت به ضرورت ارائه گواهی کرونا پیش از ورود به اماکن  عمومی مانند رستوران و باشگاه ها بوده است. مالت که ۴۰۲ هزار نفر جمعیت دارد توانسته بیش از ۸۰ درصد جمعیت را واکسینه کند.  

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید