اعزام کاروان‌های زائران ایرانی به سوریه از روز دوازدهم دی پس از دو سال تعطیلی با همکاری و هماهنگی مسئولان ذیربط دو کشور آغاز شد.

جزییات ثبت‌نام برای اعزام زائران به سوریه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رییس سازمان حج و زیارت گفت: به زودی نام‌نویسی برای اعزام زائران به سوریه آغاز خواهد شد به دفاتر زیارتی استان‌ها اعلام شده است برای پیش‌ثبت‌نام متقاضیان این سفر معنوی اقدام کنند.

علیرضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به استقبال متقاضیان استان‌های مختلف کشور برای این سفر زیارتی که به تازگی از سر گرفته شده، به دفاتر زیارتی استان‌ها اعلام شده تا نسبت به پیش‌ثبت‌نام متقاضیان این سفر معنوی اقدام کنند.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به درخواست دفاتر زیارتی برخی استان‌ها برای اعزام زائران سوریه از شهرها و استان‌های خود تصریح کرد: پس از آغاز مجدد این سفر زیارتی از تهران، دفاتر زیارتی شهرهای مشهد، اهواز، شیراز، اصفهان، تبریز و کرمان خواستار برقراری سفر مستقیم به سوریه شدند.

رشیدیان ادامه داد: در این خصوص تصمیم بر آن است تا طی روزهای آتی پیش‌ثبت‌نام زائران در همه استان‌های کشور آغاز شود و از این طریق امکان احصای تعداد متقاضیان هر استان فراهم شده و بر اساس آن تعداد پروازها برای هر استان پیش‌بینی شود.

وی با بیان اینکه اکنون اعزام زائران به سوریه فقط از طریق شرکت هواپیمایی ماهان انجام می‌شود، گفت: پنج شرکت هواپیمایی دیگر نیز درخواست پرواز به سوریه را داشتند که با توافق صورت گرفته با طرف سوری و هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی به زودی تعداد شرکت‌های هواپیمایی فعال در خطوط هوایی ایران ـ سوریه افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به سفر اخیر خود به سوریه افزود: ساماندهی سفرها و توسعه تعاملات بین ایران و سوریه با توجه به تحولات ایجاد شده و امنیت موجود در سوریه طی جلساتی با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان مورد بررسی قرار گرفت.

رشیدیان عنوان کرد: همچنین درباره حضور بخش خصوصی و گردشگری نیز مطالبی مطرح شد که اجرای آن نیاز به جلسات کارشناسی دارد.

اعزام کاروان‌های زائران ایرانی به سوریه از روز دوازدهم دی پس از دو سال تعطیلی با همکاری و هماهنگی مسئولان ذیربط دو کشور آغاز شد.

رئیس سازمان حج و زیارت چندی قبل در صدر هیاتی برای از سرگیری اعزام‌های زیارتی به سوریه سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد که این دیدارها منجر به انعقاد تفاهمنامه‌ای برای اعزام صد هزار زائر ایرانی به این سفر زیارتی طی یک سال آتی شد.

 
 
 

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید