به ادعای کاخ سفید، این دیدار اهمیت استحکام اتحاد واشنگتن-توکیو را نشان می‌دهد که مبنای صلح، امنیت و ثبات در منطقه ایندوپاسیفیک و سراسر جهان است.

سران آمریکا و ژاپن روز جمعه به صورت مجازی دیدار می‌کنند

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از رویترز نوشت: کاخ سفید از قرار دیدار جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن برای روز جمعه خبر داد.

این دیدار به طور مجازی انجام خواهد شد و اقتصاد، مسائل امنیتی، تغییرات اقلیمی و دیگر مسائل دوجانبه از مباحث مورد گفتگو میان طرفین خواهد بود.

به ادعای کاخ سفید، این دیدار اهمیت استحکام اتحاد واشنگتن-توکیو را نشان می دهد که مبنای صلح، امنیت و ثبات در منطقه ایندوپاسیفیک و سراسر جهان است.

ژاپن به ویژه تحت نخست وزیری فومیو کیشیدا، در اتحاد با آمریکا مواضع سخت گیرانه تری را در قبال ملاحظات پکن در منطقه راهبردی ایندوپاسیفیک اتخاذ کرده است. این در حالی است که طی سال های اخیر، سیاست کلی حزب حاکم لیبرال دموکرات نیز چنین بوده تا آنجا که چندی پیش، وزارت دفاع ژاپن در گزارش سالانه خود، برای نخستین بار امنیت خود را به امنیت تایوان گره زد که اعاده حق مالکیت آن از جمله خطوط قرمز چین است.

همچنین انتظار می رود در نشست پیش رو، طرفین درباره تشدید آزمایش های موشکی کره شمالی نیز گفتگو کنند. پیونگ یانگ ظرف کمتر از دو هفته گذشته، چهار آزمایش موشکی انجام داده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید