رمز ارز چین لینک، یک سیستم مالی نامتمرکز است که بیشتر به خاطر فعال‌سازی اوراکل‌های بلاک‌چین اتریوم شناخته شده است. چین لینک و توکن‌های آن، بدون نیاز به مدیریتی یکپارچه می‌توانند فعالیت کنند.

بهترین ارزی‌های دیجیتال دیفای کدامند؟

به گزارش سلام نو، در اینجا به معرفی سه رمزارز در حوزه دیفای می‌پردازیم:

چین لینک (ChainLink)

رمز ارز چین لینک، یک سیستم مالی نامتمرکز است که بیشتر به خاطر فعال‌سازی اوراکل‌های بلاک‌چین اتریوم شناخته شده است. چین لینک و توکن‌های آن، بدون نیاز به مدیریتی یکپارچه می‌توانند فعالیت کنند.

رمز ارز چین لینک، در سال ۲۰۲۰ عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد و در حال حاضر در رتبه  هشتم جهان از نظر ارزش بازار در در میان بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد. این رمز ارز، در سال ۲۰۲۰ با قیمت ۲ دلار آغاز به کار نمود و در آگوست ۲۰۲۰ قیمت آن به ۱۰ دلار رسید. بنابراین چنین می‌توان گفت که این ارز دیجیتال آینده خوبی برای سرمایه‌گذاران خواهد داشت.

ارز دیجیتال یرن فایننس (Yearn Finance)

رمز ارز یرن فایننس و توکن آن که با نام YFI شناخته می‌شود در ژانویه ۲۰۲۰  به بازار عرضه شد. توکن YFI یک رمز ارز دیجیتال است که سی هزار واحد آن در بستر اتریوم قرار گرفته است. این رمز ارز دیجیتال یک سیستم مالی غیر متمرکز دارد که به شما این امکان را می‌دهد که کسب درآمد داشته باشید، تراکنش‌های مالی انجام دهید و استیک توکن YFI را برای خود ایجاد نمایید.

گرچه پروژه DeFi هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد، اما فقط دو ماه پس از راه اندازی آن از نظر ارزش توانست در بین سی رمز ارز برتر بازار قرار گیرد که گواهی است بر موفقیت آن. از این رو، می‌توان چنین ادعا کرد که خریداری یرن فایننس می‌تواند یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از رمز ارز ها در زمینه دیفای باشد.

رمز ارز رپید بیت کوین (WBTC)

Bitcoin Rapid  یک ارز دیجیتال منحصر به فرد و همچنین غیرمتمرکز است که گویای معنی واقعی «بیت کوین در بلاک‌چین اتریوم» است. قیمت توکن رمز ارز رپید بیت کوین یا همان WBTC به قیمت بیت کوین بستگی دارد و تعداد توکن‌های در گردش، عرضه کل و قیمت‌های آن دقیقا مساوی است با رمز ارز معروف بیت کوین.

WBTC اولین توکن وابسته به رمز ارز بیت کوین است. توکن رمز ارز رپید بیت کوین به دلیل شفافیت آن، اعتبار صد درصدی و اقبال رو به رشد جامعه، همچنان شاهد رشد خواهد بود، به ویژه اینکه این رمز ارز، یک توکن ERC-۲۰ بی‌نظیر در میان کاربردی‌ترین رمز ارزها در حوزه دیفای خواهد بود.

نتیجه

تامین مالی غیرمتمرکز حوزه وسیعی است که با حذف واسطه‌ها به دنبال ارائه خدمات مالی مورد نیاز افراد است. با کمک این حوزه می‌توانیم به سمت نظام مالی آزادتر حرکت کنیم. سیستمی که در دسترس همه دنیا باشد و از فساد، سانسور و تبعیض جلوگیری کند.

فناوری دیفای از فناوری بلاکچین، یا همان سنگ بنای بیت کوین الهام گرفته شده است که با استفاده از آن می‌توان به چندین نهاد این امکان را داد تا نسخه‌ای از تاریخچه تراکنش‌ها را نگهداری کنند، یعنی دیگر تراکنش‌ها توسط یک منبع مرکزی کنترل نمی‌شود. به سادگی نمی‌توان از کنار این مبحث گذشت و باید گفت که این موضوع مهمی است، چون در سیستم‌های متمرکز نظارتی و مراکز کنترل انسانی محدود شدن سرعت و پیچیدگی معاملات امریست محتمل، این در حالی است که کاربران کنترل مستقیم کمتری بر دارایی و پول خود دارند.

پتانسیل دیفای برای کشف آینده‌های مختلف بسیار زیاد است. آینده‌ای که در آن امور مالی خود را بدون نیاز به بانک و واسطه مدیریت کنیم و کنترل کامل بر دارایی‌های خود داشته باشیم.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید