روغن رزماری یکی از روغن های محبوب به دلیل فواید سلامتی مختلف از جمله توانایی آن در تحریک رشد مو، تقویت فعالیت ذهنی، تسکین مشکلات تنفسی و کاهش درد در جهان است.

روغن کرچک یا روغن رزماری؟ کدام یک بهتر است؟

روغن کرچک یا رزماری ؟ کدام یک برای ما مناسب تر است؟ روغن کرچک یک روغن گیاهی چند منظوره است که هزاران سال است که بین مردم محبوب بوده و از آن استفاده می کنند. روغن کرچک کاربردهای دارویی، صنعتی و دارویی متعددی دارد. این روغن از دانه هایکرچک به روش پرس سرد استخراج می شود.

روغن کرچک دارای جذب بالایی در پوست است که در درمان بیماری های عمیق پوستی کاربرد دارد. وجود اسید ریسینولئیک در این روغن موجب درمان انواع مشکلات پوستی مانند درماتوز، آکنه و پسوریازیس می شود. به طور کلی روغن کرچک به این دلیل که منبع کامل از اسید ریسینولئیک و اسیدهای چرب دیگر است، به عنوان یک محصول مفید برای مراقبت از پوست شناخته می شود.

خواص روغن کرچک

روغن کرچک گیاهی چند منظوره ات که سال های سال است بین مردم شناخته شده و پرکاربرد است. در این مقاله چند مورد از فواید شناخته این روغن را معرفی می کنیم:

۱- کاهش و درمان آکنه بر روی پوست

آکنه نوعی مشکل پوستی مزمن است که موجب برآمدگی های دردناک و قرمز، جوش های سر سیاه و جوش های چرکی شود. روغن کرچک دارای خاصیت قوی در درمان این مشکل پوستی است. در چندین مطالعات ثابت شد که روغن کرچک دارای خاصیت ضدالتهابی بالا است، به همین خاطر روشی مطمئن برای درمان آکنه پوستی خواهد بود.

آکنه با عدم تعادل از انواع خاصی از باکتری های مرتبط، از جمله استافیلوکوک اورئوس، به طور معمول بر روی پوست ایجاد خواهد شد. روغن کرچک دارای خواص ضد میکروبی قوی بوده که ممکن است به مبارزه با رشد بیش از حد باکتری ها در صورت استعمال بر روی پوست کمک کند. بدین ترتیب از ایجاد آکنه بر روی پوست جلوگیری می کند. جهت تاثیرگذاری بیشتر حتما در زمان خرید روغن کرچک به اصالت و خالص بودن آن دقت کنید.

۲- مبارزه با قارچ ها و از بین برنده آن ها

کاندیدا آلبیکنس نوعی قارچ است که معمولا باعث مشکلات دندانی مانند رشد بیش از حد پلاک، عفونت لثه و عفونت ریشه می شود. روغن کرچک دارای خواص ضد قارچی بسیار قوی است و ممکن است به مبارزه با قارچ کاندیدا و حفظ سلامت دهان و دندان ها کمک کند.

روغن کرچک همچنین می تواند به درمان استوماتیت مرتبط با دندان مصنوعی کمک کند، یک نوع بیماری دردناک که تصور می شود به دلیل رشد بیش از حد قارچ کاندیدا ایجاد می شود. این بیماری، مشکلی رایج اغلب در افراد مسن است که از دندان مصنوعی استفاده می کنند.

۳- سلامت مو و پوست سر

روغن کرچک معمولا به عنوان مرطوب کننده طبیعی و آبرسان قوی برای ساقه های مو و پوست سر کاربرد داشته و از انعطاف پذیری و شکستگی ساقه های مو جلوگیری می کند. همچنین این روغن شوره سر را که مشکلی رایج در بین همه است را درمان می کند.

اگرچه دلایل مختلفی برای شوره سر وجود دارد، اما با درماتیت سبورئیک، یک بیماری التهابی پوست که باعث ایجاد لکه های قرمز و پوسته پوسته روی پوست سر می شود، بیشتر مرتبط است. با توجه به توانایی روغن کرچک در کاهش التهاب، ممکن است یک درمان موثر برای شوره سر ناشی از درماتیت سبورئیک باشد.

سلامت مو و پوست سر با روغن کرچک

۴- نوعی ملین قوی و طبیعی

از جمله شناخته شده ترین کاربردها و فواید روغن کرچک ملین بودن آن برای گوارش است. مصرف این روغن با افزایش حرکت ماهیچه های مرتبط، مواد را از طریق روده ها فشار می دهد و به پاکسازی روده ها کمک می کند.

هنگامی که روغن کرچک به صورت خوراکی مصرف می شود، در روده کوچک تجزیه شده و اسید ریسینولئیک، اسید چرب اصلی روغن کرچک، به آرامی آزاد می شود. اسید ریسینولئیک سپس توسط روده جذب می شود و یک اثر ملین قوی برای روده ها را تحریک می کند.

روغن کرچک یا روغن رزماری؟

برای اینکه بتوانید مقایسه درستی داشته باشید ما سعی میکنیم در این مقاله هر دو محصول را بطور کامل بررسی میکنیم.

معرفی روغن رزماری

روغن رزماری یکی از روغن های محبوب به دلیل فواید سلامتی مختلف از جمله توانایی آن در تحریک رشد مو، تقویت فعالیت ذهنی، تسکین مشکلات تنفسی و کاهش درد در جهان است. این روغن از برگ های گیاه رزماری به روش بنماری استخراج می شود. رزماری درختچه ای معطر و همیشه سبز است که برگ های آن اغلب برای طعم دادن به غذاهایی مانند چاشنی غذاهای گوشتی، بره کباب شده، مرغ و بوقلمون استفاده می شود. روغن رزماری در کنار کاربردهای آشپزی، فواید زیادی دارد. اسانس رزماری برای هضم سالم و عملکرد اندام‌ های داخلی در مصرف خوراکی موثر است. برای خرید روغن رزماری اصل میتوانید به فروشگاه بکرینا مراجعه کنید.

خواص روغن رزماری

روغن رزماری به دلیل ترکیبات موثر خود دارای خواص بسیاری است. مانند:

۱- کاهش درد و التهاب

روغن رزماری دارای خواص ضد التهابی و تسکین دهنده درد است که می توانید با ماساژ روغن روی ناحیه آسیب دیده از آن بهره مند شوید. ۱ قاشق چایخوری روغن حامل را با ۵ قطره روغن رزماری مخلوط کنید تا یک مرهم موثر ایجاد کنید. از آن برای سردرد، رگ به رگ شدن، اسپاسم ها یا درد عضلانی، روماتیسم یا آرتریت استفاده کنید.

۲- از بین بردن اضطراب و استرس

تحقیقات نشان می دهد که استنشاق عطر اسانس یا روغن رزماری می تواند سطح هورمون استرس کورتیزول را در خون کاهش دهد. سطوح بالای کورتیزول ناشی از استرس، اضطراب یا هر فکر یا رویدادی است که بدن شما را در حالت "جنگ یا گریز" قرار می دهد. زمانی که استرس مزمن باشد، کورتیزول می تواند باعث افزایش وزن، استرس اکسیداتیو، فشار خون بالا و بیماری قلبی شود. شما می توانید با استفاده از پخش کننده اسانس یا حتی با استنشاق از یک بطری باز از روغن رزماری احساس آرامش پیدا کنید و با استرس مبارزه کنید.

۳- از بین بردن بوی بد دهان

اسانس و روغن رزماری دارای خواص ضد میکروبی است که آن را به یک ضد بوی بد دهان تبدیل می کند. می توانید آن را به عنوان دهانشویه به سادگی با اضافه کردن چند قطره روغن رزماری به آب و شستن دهان با آن، استفاده کنید. با از بین بردن باکتری ها، نه تنها با بوی بد دهان مبارزه می کند، بلکه از ایجاد پلاک، حفره ها و التهاب لثه نیز جلوگیری می شود.

۴- درمان مشکلات پوستی و زیبایی پوست

خواص ضد میکروبی روغن رزماری باعث می شود که در درمان مشکلات پوستی مانند آکنه، درماتیت و اگزما نیز موثر باشد. با آبرسانی و تغذیه پوست در عین از بین بردن باکتری ها، افزودنی عالی برای هر مرطوب کننده ای است. به سادگی چند قطره به مرطوب کننده صورت اضافه کنید تا هر روز از روغن رزماری استفاده کنید و درخشندگی پوست خود و شادابی آن را احساس کنید.

روغن رزماری برای مو

۵- تقویت رشد و زیبایی مو

اسانس رزماری با ماساژ روی پوست سر رشد موهای جدید را تا ۲۲ درصد افزایش می دهد. این دارو با تحریک گردش خون پوست سر می تواند برای رشد موها، جلوگیری از طاسی یا تحریک رشد موهای جدید در مناطق طاس استفاده شود. روغن رزماری همچنین سفید شدن موها را کند می کند، درخشندگی را افزایش می دهد و از ایجاد شوره سر جلوگیری می کند و آن را کاهش می دهد. به طور کلی این روغن را به یک مقوی عالی برای سلامت و زیبایی کلی مو تبدیل می کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید