سازمان هواشناسی نسبت به تشدید سرما در کشور هشدار داد و استفاده از ضدیخ در خودرو ها و سایر ماشین آلات و مدیریت حامل‌ های انرژی را توصیه کرد.

هشدار مهم سازمان هواشناسی / تشدید سرما در کشور تا اول بهمن

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: با نفوذ توده‌ هوای سرد از یکشنبه( ۲۶دی‌ ماه)روند کاهش دما و ماندگاری و تشدید هوای سرد پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت جوی تا پایان جمعه (اول بهمن) ادامه دارد.

این وضعیت جوی یکشنبه (۲۶ دی‌ ماه) در شمال غرب، دوشنبه (۲۷ دی‌ ماه) در شمال غرب و سواحل شمالی، سه شنبه (۲۸ دی‌ ماه) در شمال غرب وسواحل شمالی، دامنه جنوبی البرز و جنوب غرب و پنجشنبه ( ۳۰دی‌ ماه) در شمال غرب و غرب، دامنه جنوبی البرز، مرکز و سواحل شمالی و جمعه (اول بهمن)در در شمال غرب و غرب، دامنه جنوبی البرز، مرکز و سواحل شمالی و شمال شرق و شرق پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی افزایش مصرف حامل‌های انرژی، یخبندان و احتمال خسارت به ماشین آلات و تاسیسات کشاورزی، کارخانجات و منازل  دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی، محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضدیخ در خودروها و سایر ماشین آلات و مدیریت حامل‌های انرژی در دستور کار قرار گیرد.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید