دولت برای یارانه نان کارت جدید صادر نمی‌کند، بلکه یارانه خرید نان را به حسا یارانه نقدی واریز می‌کند.

پرداخت یارانه نان به کارت یارانه بگیران/  این یارانه مشمول چه کسانی می شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، هفته قبل رئیس سازمان برنامه و بودجه از صدور کارت نان یارانه‌ای خبر داده بود اما روابط عمومی این سازمان روز گذشته صدور کارت نان را تکذیب کرد.

رئیس روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: نه قرار است کارت نان صادر شود، نه نان کوپنی در دستور کار است، اگر طرح نهایی شود، فقط مصرف کننده نهایی با همان کارتی که یارانه می‌گیرد، نان یارانه‌ای نیز خریداری می‌کند.

بنابراین سازمان برنامه و بودجه یارانه نان را به طور کلی تکذیب نکرده، بلکه صدور کارت جدید را تکذیب کرده است. به نظر می‌رسد که قرار است یارانه نان به همان حسابی واریز شود که یارانه نقدی هر ماه واریز می‌شود.

سازمان برنامه و بودجه یک حساب بانکی از سرپرستان خانوار دارد که یارانه نقدی و معیشتی بنزین را به آن حساب واریز می‌کند، یارانه نان نیز به گفته روابط عمومی این سازمان به همین حساب واریز می‌شود و مصرف‌کننده نهایی می‌تواند نان یارانه‌ای بگیرد.

بودجه یارانه نان چطور تامین می‌شود؟

دولت یک یارانه آرد در اختیار خبازی‌ها می‌گذارد که از این طریق نان یارانه‌ای را در اختیار مردم قرار دهند. اما این یارانه جدید قرار است از طریق آزاد شدن بودجه دلار ۴۲۰۰ تومانی پرداخت شود.

تصمیم دولت برای سال آینده این است که دلار ۴۲۰۰ تومانی پرداخت نکند. حالا نمایندگان مجلس باید تصمیم بگیرند که دولت اجاره دارد ارز ترجیحی حذف کند یا نه!

دولت در بودجه سال آینده پیش‌بینی کرده است که بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای جبران هزینه‌ اصلاح نرخ کالاهای اساسی، دارو، خرید تضمینی گندم و یارانه نان پرداخت کند.

اگر دلار ۴۲۰۰ تومانی حذف شود، پولی که در قالب دلار ۴۲۰۰ تومانی به واردکننده گندم پرداخت می‌کرده را به صورت یارانه به حساب مردم واریز می‌شود.

از آنجایی که جامعه هدف دولت برای پرداخت یارانه ۶۰ میلیون نفری است که یارانه معیشتی بنزین می‌گیرند، به احتمال زیاد یارانه نان نیز به این گروه پراخت می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • 1602810761 IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    0 0
    همین نام مونده اگه کارتی بشه همون آزاده یعنی مردم مردن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید