پیمان جبلی، رییس رسانه ملی ضمن ارائه توضیحات درباره توافق کلی این سازمان با وزارت ارشاد بر سر پیش‌نویسی برای نظارت بر محصولات شبکه نمایش خانگی گفت: حضور عادل فردوسی‌پور در صدا و سیما بلامانع است.

توافق صدا و سیما و وزارت ارشاد درباره نظارت بر نمایش خانگی / منعی برای حضور فردوسی‌پور وجود ندارد

به گزارش سلام نو، پیمان جبلی رییس صداوسیما در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا درباره نتیجه و روند مذاکره صداوسیما با وزارت ارشاد برای نظارت بر سریال‌ها و تولیدات شبکه خانگی به مهر گفت: ما پیش نویسی را تهیه کردیم و خدمت وزیر ارشاد ارایه دادیم که با موافقت کلی هر دو طرف مواجه شده است.

وی اضافه کرد: ما بر روی این پیشنهاد مشترک که بین ما و وزیر محترم ارشاد است، کارهای نهایی را انجام می‌دهیم و امیدواریم ظرف روزها و هفته‌های آینده آماده شود و به راهکاری مشترک منتهی شود.

جبلی درباره کلیات این پیش‌نویس تصریح کرد: به صورت طبیعی نظارت بر محتوای نمایش خانگی و نظارت بر انتشار محتوای خانگی بر عهده ساتراست اما حتماً وزارت ارشاد به عنوان دستگاه فرهنگی بسیار مهم در کشور در این فرایند نقش موثر خود را خواهد داشت.

وی درباره سرفصل‌های طرح تحولی که قرار است اجرا شود عنوان کرد: تحقق تحول در دستگاه فرهنگی گسترده و پیچیده صداوسیما مسئله یک شب و یک روز نیست که باید طی یک فرایند اتفاق بیفتد. رویکرد تحولی در صداوسیما در دوره جدید، مشمول تحول در محتوا و تحول در ساز و کارها خواهد بود.

رئیس رسانه ملی همچنین گفت: ما با آسیب‌شناسی دقیق تلاش می‌کنیم با استفاده از نظر کارشناسان داخل و خارج سازمان آسیب‌های فرایندهایی را که منجر به شرایطی شده که از ظرفیت رسانه ملی نشود حداکثر استفاده را کرد، شناسایی می‌کنیم.

جبلی ادامه داد: این آسیب‌ها به تدریج ما را به تحول در رویکرد می‌رساند و بعد تحول در محتوا. تحول در ساز و کارها و ساختارها و مناصب را موکول کردیم به تحول در رویکرد و محتوا و هر ساختار و هر جایگاهی که به این تحول کمک کند باقی خواهد ماند و هر ساختاری که نتواند با این تحول همراهی کند تغییر خواهد کرد.

وی درباره زمان اجرای این طرح تحول نیز گفت: ما در چهارماهی که پشت سر گذاشتیم جلسات بسیار مفصل و متعددی را با همه کارشناسان و مدیران در داخل و بیرون سازمان داشتیم. قصدمان این نیست که تحولی نمایشی انجام دهیم بلکه می‌خواهیم تحول ریشه دار و پایدار و ماندنی انجام دهیم تا رسانه ملی به ظرفیت لازمی که دارد برسد.

جبلی درباره بازگشت عادل فردوسی‌پور بیان کرد: هر بار که این سوال مطرح می‌شود جواب من همان است، عادل فردوسی پور کارمند صدا و سیما است. از نظر ما نیروی سازمان صدا و سیما هستند و هیچ‌گونه منعی وجود ندارد و ما در خدمت ایشان هستیم درواقع حضور عادل فردوسی پور بلامانع است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید