یوسفی، عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: تمرکز دولت بر توسعه چندجانبه روابط خارجی با تمرکز به کشورهای همسایه به این معناست که به طور همزمان ما بعد نفوذ منطقه‌ای خود را که مولفه‌های زیادی برای توانمندی و پیشرفت در آن داریم را تقویت کنیم.

سفر رییس‌جمهور به روسیه منجر به عملیاتی شدن رویکرد توسعه ظرفیت‌های منطقه‌ای می‌شود

به گزارش سلام نو، مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خانه ملت اظهار داشت: رئیس جمهور با سفر به روسیه رویکرد توسعه ظرفیت های منطقه ای را عملیاتی کرده و بیش از گذشته افق های جدید را برای سیاست خارجی و توسعه روابط اقتصادی ایران می گشاید.

وی افزود: تمرکز دولت بر توسعه چندجانبه روابط خارجی با تمرکز به کشورهای همسایه به معنای این نیست که ما پیگیر مسائل خارجی با غرب و مذاکرات هسته ای نباشیم بلکه به این معنا است که به طور همزمان ما بعد نفوذ منطقه ای خود را که مولفه‌های زیادی برای توانمندی و پیشرفت در آن داریم را تقویت کنیم.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه گفت: اتصال ایران به دریا از شمال و آب های آزاد از جنوب و همچنین ظرفیت بالای ترانزیتی شرق به غربی و پل ارتباطی بخشی از آسیا و اروپا و موقعیت اقلیمی و تنوع تولیدات کشاورزی امکانی است که باید از آن استفاده کرد و از طرفی روسیه با توجه به توانمندی هایی که در عرصه های صنایع سنگین حوزه انرژی و تولید برق دارد همه و همه فرصت هایی است که در پیش روی دوکشور برای توسعه روابط قرار دارد.

وی با اشاره به بحث تبادلات مالی دوکشور ایران و روسیه و حذف ارزهای خارجی مانند دلار تصریح کرد: توافقات مالی دوجانبه برای تبادل ارزهای محلی و یا انتقال تکنولوژی با محصولات استراتژیک و سرمایه گزاری مشترک در صنایع تبدیلی انرژی از جمله ظرفیت هایی است که می تواند اجرایی شدن آنها در سفر رئیس جمهور دنبال شود.

نماینده مردم اهواز خاطرنشان کرد: سابقه همکاری های امنیتی دوکشور که سردارشهید سیلمانی نقش ماندگاری در آن داشتند نیز باتوجه به اشتراک نظرهای دو طرف در موضوعات منطقه ای می تواند در حفظ امنیت پایدار خاورمیانه موثر باشد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید