۳۳۶۷ مدرسه هیئت امنایی داریم که ۲۵۳۴ مدرسه (۷۵ درصد) سطح یک، ۶۵۲ مدرسه سطح دو و ۱۸۱ مدرسه سطح سه هستند. مدارس سطح دو و سه فرصت دارند در سال‌های آتی خودشان را به سطح بالاتر برسانند.

مجوز ۲۵۱ مدرسه هیأت‌امنایی لغو شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رسول پاپایی، در این باره اظهار کرد: آیین‌نامه توسعه کیفی مدارس هیئت امنایی سال گذشته تنظیم و برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شد. بر اساس این آیین نامه مقرر شده است اعطای مجوز به آن دسته از مدارس هیئت امنایی که با استانداردهای مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش در اساسنامه، همخوانی ندارند، بازنگری شود.

وی افزود: با توجه به رویکرد جدید، مدارسی که تفاوت کیفی و مهارتی نسبت به مدارس دیگر نداشتند اما با تابلوی هیئت امنایی فعالیت می‌کردند پس از ارزیابی‌ها شناسایی شده و از چرخه فعالیت تحت عنوان مدارس هیئت امنایی حذف شدند.

مدیرکل دفتر امور شوراهای آموزش‌وپرورش و مناطق آزاد تجاری با اشاره به تجدیدنظارت‌ها بر مدارس هیئت امنایی گفت: در ارزیابی‌ها آیتم‌های ورزشی، فرهنگی، آموزشی و تربیتی در کنار فوق برنامه‌ها مورد توجه قرار گرفتند و مدرسه‌محوری حائز اهمیت بود. لازم است که اگر خانواده‌ها به بخش آموزش در سبد هزینه خانوارشان توجه بیشتری دارند، بازخوردش را هم ببینند.

پاپایی اعلام کرد که ناچار شدیم ۲۵۱ مدرسه هیئت امنایی را به علت  اینکه خدمات خاصی به خانواده‌ها ارائه نمی‌دادند از فعالیت تحت عنوان هیئت امنایی خارج و به مدارس عادی تبدیل کنیم. 

وی از درجه‌بندی مدارس هیئت امنایی در سه سطح مدارس خبر داد و گفت: ۳۳۶۷ مدرسه هیئت امنایی داریم که ۲۵۳۴ مدرسه (۷۵ درصد) سطح یک،  ۶۵۲ مدرسه سطح دو و ۱۸۱ مدرسه سطح سه هستند. مدارس سطح دو و سه فرصت دارند در سال‌های آتی خودشان را به سطح بالاتر برسانند.

مدیرکل دفتر امور شوراهای آموزش‌وپرورش و مناطق آزاد تجاری ادامه داد: هزینه فوق‌برنامه‌های مدارس هیئت امنایی  در شورای آموزش‌وپرورش مناطق و استان‌ها به تصویب می‌رسد؛ در گذشته همه مدارس استان یکسان دیده می‌شدند اما بر اساس ابلاغیه جدید، تنها مدارس سطح یک که فعالیت بهتری ارائه می‌دهند مجاز هستند که کل هزینه فوق برنامه را دریافت کنند و  مدارس سطح دو و سه میزان کمتری از شهریه فوق‌برنامه‌ها را دریافت خواهند کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید