نسخه باکیفیت فیلم «پدرخوانده» در سالگرد ۵۰ سالگی این شاهکار سینمایی، به طور محدود اکران می‌شود.

«پدرخوانده» بعد از نیم قرن به سینماها بازگشت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلی گان (Polygon)، شرکت فیلمسازی پارامونت پیکچرز از اکران محدود پدرخوانده که به عنوان یکی از بزرگترین فیلم‌های تاریخ شناخته می‌شود، خبر داد.
در این شگفتانه سینمایی که به مناسبت پنجاه سالگی فیلم پدرخوانده انجام می‌شود، نسخه ۴K این فیلم که تحت نظارت فرانسیس فورد کاپولا، نویسنده و کارگردان اثر، تهیه شده از روز ۲۵ فوریه (۶ اسفند ۱۴۰۰) در سینماهای دالبی واقع در سینماهای زنجیره‌ای ای ام سی آمریکا روی پرده خواهد رفت.
هر سه فیلم از مجموعه پدرخوانده به تازگی مرمت شده‌اند و نسخه الترا اچ دی آنها در تاریخ ۲۲ مارس (۲ فروردین ۱۴۰۱) عرضه خواهد شد.
پدرخوانده یک درام جنایی به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا است که براساس رمانی به همین نام از ماریو پوزو در سال ۱۹۷۲ روی پرده رفت و همچنان به عنوان یکی از بهترین فیلمهای تاریخ سینما شناخته می‌شود. این فیلم با بازی مارلون براندو، آل پاچینو، رابرت دووال، دایان کیتن و جیمز کان ساخته شده است و سرگذشت خانواده مافیایی کورلئونه را بین سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۵ به تصویر می‌کشد.
پدرخوانده در چهل و پنجمین دوره جوایز اسکار خوش درخشید و علاوه بر جایزه بهترین فیلم، اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلمنامه اقتباسی را نیز از آن خود کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید