توافق ۸۸ میلیون دلاری برای فروش تجهیزات اطلاعاتی مرتبط با پهپادهای ام-کیو ۹ به فرانسه از سوی وزارت خارجه آمریکا مورد موافقت قرار گرفت.

آمریکا با فروش تجهیزات پهپادی به فرانسه موافقت کرد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از رویترز نوشت: شرکت انگلیسی بی ای ای/BAE مهم ترین پیمانکار تولید این قطعات است.  

همچنین بر اساس گزارشی از آژانس همکاری های امنیت دفاعی آمریکا، این قرارداد شامل خرید نوعی حسگرهای ارتباطی پهپادهای ام. کیو ۹ و تجهیزات مرتبط به ارزش حدودا ۸۸ میلیون دلار است. دولت فرانسه درخواست خرید ۸ سری از این نوع تجهیزات را کرده است.  

غیر از این توافق بین دو دولت شامل تجهیزات یدکی و تعمیر قطعات، لوازم مصرفی، خدمات پشتیبانی و نرم افزاری، اسناد فنی نیز هست. فروش این تجهیزات در راستای اهداف سیاست خارجی  امنیت ملی آمریکا با کمک به ارتقای امنیت متحدانش در ناتو انجام می شود. تامین این تجهیزات به فرانسه کمک می کند تا تهدیدهای فعلی و آتی را با اطمینان بخشی از افزایش آمادگی عملیاتی نیروی هوایی فرانسه رفع کند.  

افزون بر این، پایگاه اطلاع رسانی دیفنس‌پست نیز در روزهای گذشته از موافقت وزارت امور خارجه آمریکا برای فروش قطعات یدکی و خدمات پشتیبانی پهپادهای ام کیو-۹ به فرانسه به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون خبر داده بود. بر اساس خبر یادشده توافق بین دو دولت باید به تایید کنگره آمریکا برسد.  

فرانسه پهپادهای ام کیو-۹ را از سال ۲۰۱۳میلادی از آمریکا خرید و بر اساس توافقی سال گذشته، توافقی برای دریافت ۲ پهپاد جدید تا ۲۹ مارس ۲۰۲۴ با آمریکا امضا کرد. این کشور اکنون شش پهپاد بلاک ۱ و ۶ پهپاد ریپر بلاک ۵ دراختیار دارد و در خواست ۵ پهپاد دیگر بلاک ۵ را داده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید