رئیس گروه آمارهای جمعیت و سلامت دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری مرکز آمار گفت: در آخرین سرشماری که در سال ۱۳۹۵ انجام شد، جمعیت کشور رقمی نزدیک به ۸۰ میلیون نفر بود.

امدادرسانی به ۳۵۰۰ نفر در ۱۴ استان توسط هلال احمر

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به حدود ۳۵۰۰ نفر در حوادث جوی روز گذشته در کشور خبر داد.

مهدی ولی‌پور در تشریح خدمات هلال‌احمر در امدادرسانی به متاثران از شرایط جوی و اقلیمی (برف و کولاک، سیل و آبگرفتگی) گفت: روز گذشته، ۲۳ استان کشور متاثر از حوادث جوی بودند که ۱۴ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، کردستان، گیلان، لرستان و مازندران به خدمات امداد و نجات نیازمند شدند.

ولی پور افزود: از روز گذشته تا صبح امروز، ۸۵ تیم عملیاتی شامل ۲۹۳ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر در ۵۳ منطقه (چهار شهر، ٢ روستا و ٤٧ محور کوهستانی) به ۳۴۳۷ حادثه‌دیده امدادرسانی کردند.رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر با اشاره به اسکان اضطراری ۹ نفر، انتقال ۶ نفر به مراکز درمانی و ارائه خدمات درمان سرپایی به چهار حادثه‌دیده، اظهار کرد: در عملیات امدادی در حوادث جوی، تخلیه آب از ۳۵ واحد مسکونی انجام و ۳۱۰ خودرو از برف رهاسازی شد. همچنین ۱۸ بسته غذایی، ۵۴ بطری آب معدنی، پنج کیلوگرم خرما و ۷۰ بسته بیسکوییت میان در راه‌ماندگان ناشی از برف و کولاک توزیع شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید