گوردون براون، نخست‌وزیر پیشین انگلیس هشدار داد در صورت عدم تامین کمک‌های مالی برای افغانستان ده‌ها میلیون تن از افغان‌ها با گرسنگی روبرو می‌شوند.

نخست‌وزیر سابق انگلیس خواستار برگزاری نشست ویژه افغانستان شد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از روزنامه افغانستان تایمز نوشت: گوردون براون از وزیر خارجه انگلیس خواسته تا برای سازماندهی کنفرانس کمک‌رسان به منظور جمع‌آوری ۴.۵ میلیارد دلار برای افغانستان کمک کند.

«گوردون براون» نخست وزیر پیشین انگلیس همچنین هشدار داد در صورت عدم تامین این بودجه ده‌ها میلیون تن از افغان‌ها با گرسنگی روبرو می‌شوند.

وی همچنین با بیان اینکه انگلیس باید در زمینه احیای کمک به افغانستان که اکنون در اختیار طالبان است پیشرو باشد، گفت: ما شاهد یک شکست شرم‌آور در جلوگیری از قحطی در افغانستان هستیم.

وی همچنین در سرمقاله‌ای در روزنامه گاردین نوشت که پول نقد برای حمایت از افغان‌ها در دسترس است اما کشورهای اهداکننده نگران توزیع آن به دلیل تحریم‌های شدید آمریکا علیه دولت طالبان افغانستان هستند.

گوردون براون ادامه داد، اگر طالبان در زمینه حقوق زنان از خود پیشرفت نشان دهد، تحریم‌های آمریکا علیه دولت طالبان افغانستان می‌بایست پایان پذیرد.

سازمان ملل روز سه‌شنبه درخواست ۴.۵ میلیارد دلاری را برای کمک در سال جاری میلادی به افغانستان مطرح کرد که بزرگترین درخواست در تاریخ این نهاد بین‌المللی به شمار می‌رود. آمریکا متعهد شده که ۳۰۸ میلیون دلار کمک کند که انتظار می‌رود از طریق گروه‌های مستقل کمک‌رسان ارسال شود.

نخست‌وزیر پیشین انگیس همچنین با بیان اینکه این مبلغ کافی نیست، ادامه داد:‌ ائتلافی از ۳۵ کشور به رهبری آمریکا برای ۲۰ سال با عنوان کمک به مردم افغانستان در این کشور حضور داشت، اما فقط یک سوم از این پولی را تامین می‌کند که مورد نیاز است تا سازمان ملل برای جلوگیری از مرگ کودکان در زمستان جاری هزینه کند.

براون همچنین گفت، به «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس و «اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نامه نوشته و از آنها خواسته تا میزبان این کنفرانس کمک‌رسانی در ژانویه یا اواخر فوریه ۲۰۲۲ باشند.

در پی قدرت‌گیری مجدد طالبان در افغانستان و در میانه تحریم‌های آمریکا، کمک‌های بین‌المللی به افغانستان متوقف شده است.

براون ادامه داد: سازمان ملل پیش‌بینی می‌کند اگر ما فورا اقدامی صورت ندهیم،‌ ۹۷ درصد از مردم افغانستان به زودی به زیر خط فقر می‌روند. ۹۰ درصد از کلینیک‌های درمانی افغانستان بودجه لازم را برای ادامه فعالیت ندارند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید