در ویدیو زیر شاهد تصاویری از لحظه نجات جان ۳۵ کوهنورد زن و مرد گرفتار در بوران توچال خواهید بود.

لحظه نجات ۳۵ کوهنورد زن و مرد گرفتار در بوران توچال / فیلم

به گزارش سلام نو، ملکی گفت: حدود ساعت ۱۲:۰۰ طی تماسی که با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گرفته شد، فردی از گرفتار شدن در ارتفاعات توچال خبر داد. گروه امداد و نجات ویژه کوهستان آتش نشانی شهرداری تهران به ایستگاه ۷ اعزام شد و از آنجا پیاده در کولاک و بوران شدیدی که بود به سمت قله حرکت کردند که از سر و صداها متوجه حضور یک گروه دیگر که نیاز به کمک دارند، شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: آتش نشانان به دو گروه تقسیم شدند و گروهی به سمت صداها و گروهی به سمت فرد گرفتار که تماس گرفته بود، رفتند. ۱۶ نفر آقا و خانم که مسیر گم شده بودند پیدا شدند و به ایستگاه ۷ انتقال داده شدند.

طبق گفته ملکی، گروه دیگر هم آقای تماس گیرنده را پیدا کردند و در همان زمان متوجه شدند دو نفر دیگر هم در همان محدوده هستند و آن‌ها را پیدا کردند. در شرایط بوران و برف شدید در حالی که این گروه در حال انتقال ۳ نفر به پایین بودند، گروه ۱۶ نفره دیگری که مسیر را گم کرده بودند، پیدا کردند. همه نفرات به سمت ایستگاه ۷ انتقال دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: در مجموع چهار حادثه ، تعداد ۳۵ نفر شامل ۱۹ خانم و ۱۶ آقا بودند، رسیدگی شد و به مسیر اصلی برگردانده شدند. برخی از این افراد دچار سرمازدگی شده بودند و چند کودک هم در بین این افراد بود. حوالی ساعت ۱۷:۰۰ این عملیات به پایان رسید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید