مقامات تاجیکستان و ترکیه در نشستی به بررسی موضوع برگزاری همایش مشترک گردشگری میان دو کشور پرداختند.

تاجیکستان و ترکیه به دنبال برگزاری همایش مشترک گردشگری

به گزارش سلام نو به نقل از فارس در دوشنبه، در دیدار «اشرف گل اف» سفیر تاجیکستان با «محمد نوری ارسوی» وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه موضوعات مانند توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های مورد علاقه متقابل، برگزاری همایش مشترک گردشگری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دو طرف همچنین در خصوص آخرین وضعیت همکاری‌ها در چارچوب کمیسیون مشترک اقتصادی و کمیسیون مشترک گردشگری گفت‌وگو کردند.

در اطلاعیه مربوطه که در سامانه وزارت امور خارجه تاجیکستان منتشر شده است، آمده است: به منظور اطلاع رسانی مناسب در مورد اقدام دولت تاجیکستان در رابطه با لغو روادید برای ورود اتباع ترکیه به تاجیکستان از اول ژانویه سال ۲۰۲۲، برگزاری یک همایش مشترک گردشگری در یکی از شهرهای ترکیه در دستور اجرا قرار گرفته است.

گل اف و نوری ارسوی همچنین در خصوص دایر کردن سایر اقدامات مشترک به منظور کمک به توسعه مناسبات دوجانبه، از جمله برگزاری هفته فرهنگی به توافق رسیدند.

قابل ذکر است که «دوشنبه» و «آنکارا» با ابراز علاقه مندی به توسعه روابط در همه زمینه‌ها، قصد دارند مبادلات بازرگانی خود را طی سال‌های نزدیک تا سقف یک میلیارد دلار افزایش دهند.

طی ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال گذشته میلادی تجارت دوجانبه تاجیکستان و ترکیه بالغ بر ۳۵۴ میلیون دلار بوده که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، ۲۱.۱ درصد بیشتر شده است. از این مبلغ ۲۱۲ میلیون دلار به صادرات کالا از تاجیکستان به ترکیه و ۱۴۲ میلیون دلار نیز به واردات کالا از ترکیه به تاجیکستان مربوط می‌شود.

ترکیه یکی از معدود کشورهایی است که تاجیکستان در روابط تجاری خود با آن دارای تراز مثبت است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید