در این مقاله قصد داریم به شما لیستی از عجایب موجود در دنیا را ارائه دهیم که بدون شک با مطالعه آن به وجد خواهید آمد. با ما همراه باشید.

۵ نقطه شگفت انگیز جهان که از وجود آن‌ها بی خبرید

جهانی که در آن زندگی می‌کنیم پر از زیبایی و البته پر از شگفتی است. در دنیا حیوانات، گیاهان، کوه و دشت‌های بسیار زیادی وجود دارند که هر کدام به دلایلی باعث شگفتی آدمیان می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به شما لیستی از عجایب موجود در دنیا را ارائه دهیم که بدون شک با مطالعه آن به وجد خواهید آمد. با ما همراه باشید.

چه مکان‌های شگفت انگیزی در دنیا وجود دارند؟

· دیواره بزرگ مرجانی: دیواره بزرگ مرجانی که جزو یکی از شگفت انگیزترین پدیده‌های طبیعی در جهان است، بزرگ‌ترین نظام صخره‌های مرجانی در دنیا که ۳۰۰۰ کیلومتر امتدادد داده را تشکیل داده است. این شگفتی که چشم‌ها را به راحتی به خود خیره می‌کند از فضا قابل مشاهده است و بزرگ‌ترین ساختار طبیعی است که توسط موجودات زنده در کنار هم تشکیل شده است. دیواره مرجانی حیات وحش بسیار منحصر به فردی را در خود و در اطراف خود تشکیل داده است. جانورانی مانند لاک پشت، دلفین، نهنگ، مارماهی و دلقک ماهی از جمله موجودات آّبزی هستند که در این دیواره عظیم و شگفت انگیز در کنار هم زندگی می‌کنند.

۵ نقطه شگفت انگیز جهان که از وجود آن‌ها بی خبرید

گراند کانیون: گراند کانیون که در شمال آریزونا در ایالت متحده است جزو یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین مناطق طبیعی است که توسط رودخانه کلرادو کنده کاری شده و شکل گرفته است. این دره جزو عمیق‌ترین و یا طولانی‌ترین دره‌های موجود در دنیا نیست، اما از آنجایی که سرشار از رنگ و صخره و سنگ‌هایی است که به وسیله آب موجود در رود کنده کاری شده است در دنیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هر ساله افراد زیادی را به عنوان توریست به این منطقه جذب می‌کند. این دره  بیش از ۱و نیم کیلومتر عمق دارد و ۴۴۶ کیلومتر هم طویل است.

۵ نقطه شگفت انگیز جهان که از وجود آن‌ها بی خبرید

· جزایر گالاپاگوس: جزایر گالاپاگوس که در علم زیست شناسی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و توسط چالز داروین هم در نظریه انتخاب طبیعی مطرح شدند یک مجمع الجزایر کوچک هستند که دارای اکوسیستم بسیار منحصر به فردی هستند. این جزایر که در ۱۰۰۰ کیلومتری قاره آمریکای جنوبی واقع شده‌اند متعلق به اکوادور و اقیانوس آرام شرقی هستند. این مجمع جزایر جزو مناطق بکر و دور افتاده هستند، اما هر ساله گروه‌های تور و گردشگری زیادی هستند که برنامه‌هایی را برای دیدن کردن از این جزایر ترتیب می‌دهند.

۵ نقطه شگفت انگیز جهان که از وجود آن‌ها بی خبرید

· صحرای سرنگتی: صحرای سرنگتی که بزرگ‌ترین و شگفت انگیزترین صحرای میزبان پستانداران جهان است از شمال غربی تانزانیا تا جنوب غربی کنیا ادامه دارد. این صحرا بیش از یک میلیون گوزن یالدار دارد. جمعیت گورخرهای موجود در این صحرا ۲۰۰۰ گورخر است. هر ساله پستاندداران زیادی هستند که به این صحرا مهاجرت می‌کنند و یا در آن به زاد و بلد و ادامه حیات‌شان می‌پردازند.

۵ نقطه شگفت انگیز جهان که از وجود آن‌ها بی خبرید

سخن پایانی

دنیا پر شده از مناطق بکر و دست نخورده‌ای که همگی منتظر کشف شدن و مورد تحسین قرار گرفتن هستند. هر ساله مردم زیادی هستند که برای سفر کردن یا به دنبال کاوش‌های علمی و تحقیقاتی حاضر به سفر کردن به مناطقی می‌شوند که شاید هم بسیار خطرناک باشند. با این حال شگفتی‌های موجود در این مکان‌ها و تجربه‌هایی که به دنبال آن به دست ‌می‌آیند ارزش تجربه کردن و ریسک کردن را دارند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید