با حضور جمعی از مدیران شهری و مسیولین شهرستان کاشان از مستند «امیرکبیر در خون» در کاشان رونمایی شد.

رونمایی از مستند «امیرکبیر در خون» در کاشان

به گزارش سلام نو، مستند «امبرکبیر در خون» که شرحی بر ناگفته‌های عزل، شهادت و دفن میرزا تقی خان امیرکبیر است، طی مراسمی با حضور مسئولین و مدیران شهر کاشان رونمایی شد.

در این مستند تصویری و روایی که بر اساس اسناد موجود توسط خسرو معتضد و سیف‌اله امینیان به منظور آشنایی با بزرگ مرد تاریخ ایران روایت شده است؛ رضا نوروزی در نقش امیرکبیر هنرنمایی می‌کند و فاطمه مرصعی، مهین احمدی، محسن توکلی، شیرین گیوه‌چین و مسعود فدایی به ترتیب در نقش عزت‌الدوله، مهد علیا، میرزا آقاخان نوری، ماه سلطان‌خانم و ناصرالدین شاه نقش‌آفرینی می‌کنند.

بنا بر این گزارش مستند «امیر کبیر در خون» علاوه بر اینکه یک اثر فاخر فرهنگی و تاریخی است، افتخاری برای شهر کاشان است که این اثر در این شهر و توسط هنرمندان آن تهیه شده است.

مستند «امیر کبیر در خون» به تهیه کنندگی و کارگردانی سجاد باغ شیخی و با حمایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان به تصویر کشیده شده است.

مراسم رونمایی از این اثر فرهنگی تهیه کننده و کارگردان این مستند به معرفی این اثر پرداخت و گفت: «امیر کبیر در خون» نخستین مستند داستانی ساخته شده در سینمای مستند ایران است که با نگاهی متفاوت و به صورت کاملاً تخصصی و تحقیقی به زندگی میرزا تقی خان فراهانی، اتفاقات تاریخی از عزل تا تبعید امیرکبیر به فین کاشان و سپس قتل وی در فین می‌پردازد.

وی افزود: در این مستند همچنین دفن پیکر امیر در کاشان و نحوه چگونگی انتقال پیکر وی به کربلا معلی را به همراه بازسازی صحنه‌های جدید و روایت استاد خسرو معتضد در این مستند آورده شده است.

سجاد باغ شیخی با بیان اینکه این مستند در خانه‌های تاریخی طباطبائی‌ها، بروجردی‌ها، باغ تاریخی فین و حمام سلطان امیراحمد کاشان و کاخ گلستان فیلمبرداری شده است، خاطر نشان کرد: این مستند بعد از اکران در سینماهای کشور، از آنتن شبکه‌های مختلف پخش خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید