سید ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان در چهاردهمین سفر استانی خود با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از بخش‌های مختلف این بندر بازدید کرد.

بازدید رییس جمهور از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «آیت‌الله سید ابراهیم رییسی» که صبح روز پنج‌شنبه ۲۳ دی ماه در چهاردهمین دور از سفرهای استانی خود به استان ساحلی هرمزگان سفر کرده است، با حضور در بزرگترین بندر تجاری کشور از بخش‌های مختلف این بندر بازدید و از فرآیند تخلیه و بارگیری انواع کالاهای به ویژه کالاهای استراتژیک و اساسی بازدید کرد.  

وی همچنین با حضور در مرکز کنترل ترافیک دریایی(VTS) و مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی(MRCC) بندر شهید رجایی، ضمن گفتگوی صمیمانه و تخصصی با پرسنل مراکز مذکور از خدمات شبانه‌روزی آنها قدردانی و بر ارتقاء امکانات پیشرفته در حوزه خدمات جستجو و نجات دریایی و ایمنی در آبهای بین‌المللی و حاکمیتی تاکید کرد.

"علی‌رضا محمدی کرجی ران" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این بازدید گزارشی از خدمات قابل ارائه به کشتی‎های متردد در خلیج فارس، دریای عمان و آبهای بین‌المللی و همچنین به الزامات و کنوانسیون‌های ابلاغی از سوی سازمان جهانی دریانوردی که این اداره کل ملزم به رعایت آن است، اشاره کرد.

شایان ذکر است، رییس جمهور دولت سیزدهم در این بازدید یکساعته خود در بندر شهید رجایی با حضور در پایانه کانتینری شماره یک این بندر از روند ارائه خدمت به کشتی‌های پهلوگرفته اطلاع حاصل کرد.

مرکز VTS بندر شهید رجایی از حساس‌ترین و پرترافیک‌ترین مراکز دریایی کشور است.

مرکزهماهنگی جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان بیش از ۶۰ درصد از عملیات‌های جستجو و نجات دریایی و شرایط استقرار را در پهنه‌های آبی و حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران به خود اختصاص داده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید