یاشار قره باغی، فرزند اسنفدیار قره باغی ضمن اعلام خبر بستری شدن پدرش در بیمارستان گفت: متاسفانه طی روزهای گذشته پدرم به دلیل عارضه جسمانی که برایش پیش آمده، در بیمارستان بستری شده و هم اکنون در بخش سی‌سی‌یو بستری است.

خواننده پیشکسوت در بیمارستان بستری شد

به گزارش سلا نو به نقل از مهر، فرزند خواننده پیشکسوت موسیقی کشورمان از بستری شدن این هنرمند در بیمارستان‌ خبر داد.

فرزند اسفندیار قره‌باغی خواننده پیشکسوت موسیقی کشورمان از بستری شدن این هنرمند در یکی از بیمارستان‌های شهر تبریز خبر داد.

یاشار قره باغی، فرزند اسنفدیار قره باغی ضمن اعلام خبر بستری شدن پدرش در بیمارستان گفت: متاسفانه طی روزهای گذشته پدرم به دلیل عارضه جسمانی که برایش پیش آمده، در بیمارستان بستری شده و هم اکنون در بخش سی‌سی‌یو بستری است.

وی افزود: متاسفانه فعلاً شرایط خوبی را نمی‌توان برای پدر توصیف کرد، اما قرار است صبح روز پنجشنبه بیست و سوم دی ماه ام آی آر شوند تا ببینیم شرایط به چه شکلی خواهد شد. به هر حال طی روزهای اخیر بحث جراحی هم به میان آمده اما چون شرایط سنی پدر ریسک عمل جراحی را بالا می‌برد بنابراین منتظر جواب ام آر آی هستیم تا ببینیم چه می‌شود.

قره باغی ضمن قدردانی از افرادی که طی روزهای گذشته جویای حال پدرش بودند، از مردم خواست تا برای شفای این هنرمند پیشکسوت موسیقی دعا کنند.

اسفندیار قره‌باغی اول بهمن ۱۳۲۰ در کوچه قره‌باغی‌های تبریز به دنیا آمد. قره‌باغی دارای مدرک معادل دکترای آواز کلاسیک (درجه یک هنری) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. ترومپت، ساز تخصصی اوست ولی با پیانو و ویولن نیز آشنایی دارد. به طوری که در کنار آموزش آواز، سال‌ها به تدریس این سازها نیز پرداخته‌ است. قره باغی پس از انقلاب اسلامی، در سازمان صدا و سیما به همکاری با واحد موسیقی سازمان درآمد و در زمینه سرودهایی با مضمون جنگ فعال شد. در مدت ۸ سال جنگ ایران و عراق، بیش از ۸۰۰ سرود ساخت و در ایفای سلو و گروه کر آن‌ها نقش مهمی داشت.

رهبری گروه کُر تالار وحدت، رهبری گروه کر صدا و سیما، رئیس مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی، ریاست کمیته آواز کلاسیک خانه موسیقی، مسئول موسیقی رادیو و نایب رئیس کانون هنرمندان ایران ازجمله سوابق مسئولیتی او محسوب می‌شود.

اولین اجرای رادیویی وی در سال ۱۳۵۰ سرود ای ایران بود که با همکاری ارکستر بزرگ رادیو تلویزیون ملی ایران با رهبری فرهاد فخرالدینی انجام گرفت. او در سال‌های اخیر قطعاتی حماسی با عنوان‌های سمفونی ارس و سمفونی خلیج فارس را آهنگسازی کرده و خوانده‌ است. اما بی‌تردید اثری که بیش از هر کار دیگر او، از صدا و سیما پخش شده، سرود «آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» با صدای اوست که موسیقی آن را احمدعلی راغب ساخته و شعر آن را حمید سبزواری سروده‌ است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید