رئیس پلیس آگاهی تهران درباره زمینه‌ها، شرایط، جغرافیا و پراکندگی زمانی انواع سرقت‌ها در پایتخت اطلاعاتی ارائه داده است که در این اینفوگرافیک مشاهده خواهید کرد.

سارقان در تهران به دنبال چه چیزهایی هستند؟ / عکس

به گزارش سلام نو، سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران می‌گوید که آمارهایی از مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰در اختیار پلیس قرار داده شده و نشان می‌دهد که مردم در ۸ماهه ابتدایی امسال ۸میلیون تماس با این مرکز گرفته‌اند که میانگین ۴۵تا ۵۰درصد آن عملیاتی شده است. این آمار نشان می‌دهد که سرقت از نظر کمیت در رتبه چهارم قرار دارد.

او در ادامه می ‌افزاید: در واقع مسائل مربوط به راهنمایی و رانندگی در رتبه اول، جرح و کلاهبرداری در رتبه دوم، جرائم جنایی در رتبه سوم و سرقت در رتبه چهارم از نظر تماس مردمی است منتها در همه دنیا اینگونه است که در بین همه جرائم خاص عدد سرقت مهم‌ترین بخش کمی جرائم است که مردم به آن توجه می‌کنند.

وی با بیان اینکه سرقت متأثر از بسیاری از مؤلفه‌هاست مثل تورم و بیکاری یا فقر است ادامه می دهد: از مجموع سرقت‌های تهران، ۵۴درصد سرقت‌های خرد بوده است مثل سرقت لوازم و قطعات و محتویات خودرو، کیف‌قاپی و جیب‌بری و انباری زنی که معتادان متجاهر تأثیر زیادی روی اینها دارند، همچنین ۹۰درصد سرقت قاپ‌زنی‌ها در موبایل خلاصه می‌شود. 

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران، درباره زمینه‌ها، شرایط، جغرافیا و پراکندگی زمانی انواع سرقت‌ها در پایتخت اطلاعاتی ارائه داده است که در این اینفوگرافیک مشاهده می‌کنید.

سارقان در تهران به دنبال چه چیزهایی هستند؟ / عکس

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید