اتحادیه اروپا با هدف آمادگی برابر حمله‌ای که شبکه‌های توزیع در این قاره را تحت تاثیر قرار می‌دهد، به زودی یک رزمایش امنیت سایبری فراگیر برگزار خواهد کرد.

اروپا برای آمادگی برابر حملات سایبری رزمایش برگزار می‌کند

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از بلومبرگ نوشت: این رزمایش که احتمالا طی چند روز آینده آغاز می شود، به مدت 6 هفته ادامه خواهد  داشت.

فرانسه که ریاست شورای اتحادیه اروپا را برعهده گرفته است، پیشنهاد اولیه برگزاری این رزمایش را مطرح کرد.

این رزمایش تا حد زیادی زنجیره‌های عرضه در سراسر اروپا را هدف قرار می‌دهد و شرکت کنندگان در آن پاسخ‌های دیپلماتیک و عمومی به حملات و همچنین تاثیرات اجتماعی – اقتصادی در دیگر کشورهای عضو را هماهنگ می‌کنند.

براساس اسناد موجود، این عملیات هکری از حملات سایبری انجام شده در گذشته نمونه برداری می کند یا به نوعی طراحی شده اند که با حملاتی که احتمالا در آینده روی می دهد، در حد امکان به نزدیک باشد.

اگرچه اتحادیه اروپا گفته است هر کشور عضو از ابزارهایی برای مقابله با حملات سایبری برخوردار است، در عین حال هشدار داده است که این نهاد فاقد چارچوبی برای پاسخ مشترک به یک رویداد بزرگ است، کاستی‌ای که این رزمایش قرار است به آن بپردازد.

این عملیات شبیه سازی قرار است ماه آینده به پایان رسد، زمانی که وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا تشکیل جلسه می‌دهند.

اواخر سال گذشته میلادی نیز رزمایش هکری مشابهی از سوی رژیم صهیونیستی و ۹ کشور دیگر برگزار شد که حمله سایبری بزرگی را بر بازارهای مالی جهانی شبیه سازی می کرد.

در این میان، کارشناسان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار دادند که همزمان با افزایش فعالیت افراد در منزل همچون دورکاری، آموزش مجازی و خرید اینترنتی به دلیل شیوع کرونا، آسیب پذیری فعالیت های اینترنتی در برابر حملات سایبری بیشتر شده است.

از زمان شیوع کرونا و افزایش دورکاری افراد در منازلشان، کارشناسان نسبت به تشدید سوءاستفاده‌ از اطلاعات کابران در فضای مجازی به ویژه فعالیت های مالی اخطار داده اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید