در نسخه جدید فایرفاکس در سیستم عامل مک اواس، اگر با نگه داشتن دکمه Command روی یک لینک در جیمیل کلیک کنید، پیوند در زبانه جدیدی باز می‌شود. این سازوکار قبلا دچار مشکل بود و به درستی عمل نمی‌کرد.

فایرفاکس ۹۶ منتشر شد / نسخه جدید فایرفاکس چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گزارش سلام نو به نقل از دیجیاتو، موزیلا مرورگر فایرفاکس ۹۶ را با شمار اندکی ویژگی جدید و چند تغییر منتشر کرد. در این نسخه قابلیت چندان چشمگیری وجود ندارد اما مهم‌ترین تغییر را می‌توانیم مرتبط با بهبود تدابیر امنیتی مرورگر در برابر حملات «جعل درخوست میان‌وب‌گاهی» یا CSRF بدانیم.

موزیلا در یادداشت انتشارفایرفاکس۹۶ اعلام کرده که به‌صورت پیش‌فرض تنظیمات کوکی‌ها را تغییر می‌دهد تا از کاربران در برابر حملات «سی‌سرف» محافظت کند. این آپدیت همچنین شامل بهینه‌سازی‌هایی در زمینه صداست. برای مثال مرورگر سعی می‌کند نویزها را کاهش داده و پژواک صدا را از بین ببرد.

در نسخه جدید فایرفاکس در سیستم عامل مک اواس، اگر با نگه داشتن دکمه Command روی یک لینک در جیمیل کلیک کنید، پیوند در زبانه جدیدی باز می‌شود. این سازوکار قبلا دچار مشکل بود و به درستی عمل نمی‌کرد.

مشکل دیگری که باعث می‌شود WebRTC رزولوشن اشتراک‌گذاری صفحه را پایین بیاورد هم برطرف شده و تجربه باکیفیت‌تری را فراهم می‌کند. به‌علاوه، موزیلا اعلام کرده که افت کیفیت نمایش ویدیو در برخی وب‌سایت حل شده است.

فایرفاکس ۹۶ در لینوکس مینت تغییر مهمی دارد

کاربران توزیع لینوکسی مینت هم در صورت استفاده از فایرفاکس ۹۶ به موجب همکاری موزیلا و پروژه مینت با تغییر مهمی روبرو می‌شوند. این توزیع دیگر موتور جستجوی پیش‌فرض فایرفاکس را به یاهو تغییر نمی‌دهد. موتور جستجو از نسخه ۹۶ به بعد مشابه دیگر نسخه‌های فایرفاکس روی سایر سیستم‌ها خواهد بود.

اگر فایرفاکس مرورگر پیش‌فرض شماست، احتمالا خیلی زود این به‌روزرسانی را به‌صورت خودکار دریافت می‌کنید. اما اگر فایرفاکس ندارید، می‌توانید با رفتن به وب‌سایت رسمی موزیلا این مرورگر را دانلود و نصب کنید. به گزارش StatCounter، پروژه متن باز فایرفاکس در حال حاضر از نظر سهم بازار پس از مرورگر کروم، سافاری و مایکروسافت اج در جایگاه چهارم قرار گرفته است. این مرورگر با سهم ۳.۹۱ درصد فاصله کمی با مرورگر اج مایکروسافت دارد که ۳.۹۹ درصد از سهم بازار در دست دارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید