موکت‌های تایلی به خاطر نظافت راحت، مقاومت و طول عمر بالایی که دارند در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت تولید می‌شوند و شما می‌توانید بهترین موکت‌های تایلی را برای ادارات، سالن‌های ورزشی، هتل، مدارس و خانه‌تان تهیه و به روش بسیار آسان نصب کنید.

موکت تایل خوب از کجا بخریم؟

شاید کمتر توجه کرده باشید ولی امروزه کف بسیاری از اماکن عمومی، ادارات، باشگاه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها با استفاده از موکت‌های تایلی پوشیده شده است. در این مقاله قصد داریم تا ویژگی های یک موکت تایل خوب را بررسی کنیم. اما قبل از بررسی این ویژگی‌ها لازم است تا شما با موکت تایل آشنا شوید و تفاوت آن را با موکت‌های رولی درک کنید.

موکت تایل چیست؟

موکت تایل نسل جدیدی از کف‌پوش می‌باشد که از قطعات جدا از هم تشکیل شده است. در حقیقت مهم‌ترین تفاوت این کفپوش‌ها با موکت‌های رولی معمولی در این است که این موکت‌ها در قطعات مربعی، چند گوش، مستطیل، و مثلث مانند قطعات پازل در کنار هم قرار گرفته و سطح مورد نظر را در اماکن مختلف می‌پوشانند. این موکت‌ها دست طراحان دکوراسیون را برای ایجاد فضایی منحصر به فرد و جذاب باز گذاشته‌اند. با استفاده از قطعات این موکت‌ها می‌توان ایده‌های بسیار جذابی را در مناطق مختلف خانه، اداره و یا محیط‌های محوطه‌ای اجرا کرد.

شاید به این نکته کمتر توجه شده باشد ولی در صورت بروز هرگونه مشکل (مثلاً پارگی، سوختگی و یا کثیفی که با شستشو از بین نرود) با تعویض یک قطعه کوچک از موکت می‌توان این تکه را تعویض و از زیبایی که این کف‌پوش به محیط می‌بخشد تا سالیان سال لذت برد.

موکت‌های تایلی به خاطر نظافت راحت، مقاومت و طول عمر بالایی که دارند در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت تولید می‌شوند و شما می‌توانید بهترین موکت‌های تایلی را برای ادارات، سالن‌های ورزشی، هتل، مدارس و خانه‌تان تهیه و به روش بسیار آسان نصب کنید. این موکت‌ها در مقایسه با موکت‌های قدیمی رولی، حمل و نقل بسیار راحت‌تری دارند زیرا از قطعات کوچک‌تری تشکیل شده‌اند.

این موکت‌ها با توجه به نوع کاربری از الیاف پلی استر، پلی آمید، پلی پروپیلن و پشم تولید شده‌اند. در ادامه به بررسی ویژگی های موکت تایل خوب پرداخته ایم همراه ما باشید.

ویژگی های موکت تایل خوب

با جستجو کردن عبارت ویژگی های یک موکت تایل خوب در موتورهای جستجوگر، ممکن است با سایت‌ها و فروشگاه‌های متفاوتی در نتایج گوگل آشنا شوید. جالب است بدانید که استفاده از این موکت‌ها در سال‌های اخیر، در دکوراسیون داخلی بسیار پرطرفدار است، زیرا این کفپوش‌ها طیف بسیار متنوعی از طرح و رنگ ارائه می‌دهند و نقطه ضعف‌های موکت.های معمولی را ندارند. از همین رو در خلق دکوراسیونی متفاوت و زیبا به شما کمک خواهند کرد. در این قسمت به ویژگی‌ های یک موکت تایل خوب به صورت مختصر پرداخته شده است.

لکه بری آسان

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌ های یک موکت تایل این است که بتوان به راحتی لکه‌های ایجاد شده را از روی قسمت آلوده شده پاک کرد. یکی از نقاط قوت موکت‌های تایلی با جنس پلی آمید و پلی استر این است که این موکت‌ها بر خلاف موکت‌های پشمی، پاکسازی بسیار راحتی دارند و می‌توان آلودگی را از نقاط عمقی این الیاف به صورت کامل به راحتی خارج کرد.

در صورتی که لکه بری موکت در قسمت مورد نظر با موفقیت انجام نشد، لازم نیست نگران باشید. زیرا موکت‌های تایلی خاصیت را دارند که در صورت از بین رفتن، پاره شدن و یا آلوده شدن قسمتی از موکت نیاز به تعویض کفپوش به صورت کلی نیست و شما می‌توانید تنها همان تکه کوچک از موکت که آلوده شده است را تعویض کنید. در حقیقت این ویژگی یکی از مهم‌ترین نقاط قوت موکت‌های تایلی می‌باشد.

مقاومت بالا در برابر سایش

موکت‌های تایلی با کیفیت، در مقایسه با سایر موکت‌های معمولی مقاومت بیشتری در برابر سایش و پا خوردگی دارند. این کف‌پوش‌ها مناسب مکان‌هایی با ترافیک عبوری بالا هستند، به خاطر دوام بالایی که این موکت‌ها دارند، می‌توان از زیبایی این کف‌پوش‌ها تا مدت ها لذت برد. توجه کنید که یک موکت تایلی مقاوم و با کیفیت، پس از مدتی استفاده دچار آسیب و یا کاهش ضخامت نخواهد شد.

خاصیت ارتجاعی بالا

موکت‌های تایلی ممکن است از متریال و مواد اولیه متفاوتی تولید شده باشند. از مهم‌ترین ویژگی های یک موکت تایل خوب این است که انعطاف پذیری و قابلیت ارتجاعی الیاف به کار رفته در آن بالا باشد. در رابطه با این ویژگی لازم است تا ابتدا ترافیک عبوری مکان مورد نظر را بررسی کنید. در صورتی که قصد دارید برای خانه موکت تایلی تهیه کنید، لازم نیست تا موکت‌های گران با الیاف بسیار منعطف را تهیه کنید، زیرا برخی از این موکت‌ها برای محیط‌های پر تردد مناسب‌تر هستند. موکت‌های تایلی قیمت مناسب معمولا از الیاف پرو پیلن تهیه شده‌اند. بهتر است برای محیط‌هایی شلوغ و با ترافیک عبوری بالا از موکت‌های تایلی پلی آمید و پلی استر کمک بگیرید، زیرا مقاومت این موکت‌ها تحت تاثیر حجم عبور و مرور کاسته نخواهد شد. جالب است بدانید که الیاف این موکت‌ها تحت تاثیر رطوبت، دچار بید زدگی و کپک زدگی نیز نخواهند شد.

نصب راحت

یکی دیگر از ویژگی‌ های یک موکت تایل خوب این است که بتوان به راحتی قطعات آن را بدون دردسر در قسمت‌ کف ساختمان نصب کرد. در رابطه با روش‌های مختلف نصب این موکت‌ها لازم است بدانید که برخی از این موکت‌ها در قسمت پشتی چسب دارند و برخی دیگر بدون چسب نصب می‌شوند زیرا استفاده از چسب مایع برای نصب این کف‌پوش‌ها رایج نیست و تنها کافی است تا این موکت‌ها به صورت پازلی با طرح مورد نظر چیده شوند. توجه کنید که فشار وارد شده از طرف پا در هنگام راه رفتن باعث ثابت ماندن تایل‌ها شده و چسباندن موکت به کف ساختمان کار جالبی نیست. بهتر است از ابتدا موکت‌های تایلی با کیفیتی را تهیه کنید تا این موکت‌ها در قسمت‌های مرزی تا نشده و به سمت بالا زاویه نگیرند. فیکس نشدن لبه موکت باعث زشت به نظر رسیدن کف‌پوش شما خواهد شد. درصورتی که حس می‌کنید ممکن است این ماکت ها جابه‌جا شوند، می‌توانید با استفاده از ترمز فرش در قسمت‌های محدودی از موکت، آن را در کف اتاق فیکس کنید. البته امروزه موکت‌های تایلی که در پشت موکت چسب دارند نیز در بازارهای داخلی موجود هستند و شما می‌توانید برای محیط‌هایی با ترافیک عبوری بالا از این نوع موکت‌ها استفاده کنید.

موکت تایل از کجا بخریم؟

حال که با ویژگی‌ های یک موکت تایل خوب آشنا شده‌اید، لازم است بدانید که مجموعه سی سی گرس یکی از بهترین فروشگاه‌های ارائه دهنده موکت‌های تایلی می‌باشد. تنوع بی‌نظیر و شگفت انگیز کفپوش‌های این مجموعه توانسته است تا رضایت مشتریان را با هر سلیقه‌ای جلب کند. برای اطمینان از حسن نیت این مجموعه کافیست تا قیمت های رقابتی سی سی گرس او را با سایر فروشگاه های مشابه مقایسه کنید. تمامی کف‌پوش‌های این مجموعه خوش‌نام، به همراه گارانتی معتبر چند ساله به فروش می‌رسند. این مجموعه تمامی کف‌پوش‌ها را به همراه ضمانت سلامت کالا برای شما ارسال خواهد کرد. مشتریان تهرانی سفارشات خود را در کمتر از ۲۴ ساعت و مشتریان در سایر استان‌ها در کمتر از ۳ روز موکت‌های خریداری شده را توسط تیپاکس یا باربری تحویل خواهند گرفت. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با کفپوش‌های این مجموعه می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام به خواندن مقالات مرتبط درسایت این فروشگاه کنید.

https://ccgrass.ir/

تلفن تماس: ۰۲۱۵۴۸۶۳

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید