در حال حاضر تعداد کمی از کشورها وجود دارند که به بازدیدکنندگانی که واکسینه نشده‌اند اجازه ورود می‌دهند. تعدادی از آنها در اروپا هستند و بقیه کمی دورتر. قبل از سفر، باید به طور منظم دستورالعمل‌های دولتی را هم برای کشوری که ممکن است قصد بازدید از آن را دارید و هم بازگشت بررسی کنید. در این مطلب به معرفی کشورهایی که برای سفر به آنها نیاز به تزریق واکسن کرونا نیست می‌پردازیم/

سفر کردن به کدام کشورها نیاز به تزریق واکسن کرونا ندارد؟

به گزارش سلام نو، در حال حاضر تعداد کمی از کشورها وجود دارند که به بازدیدکنندگانی که واکسینه نشده‌اند اجازه ورود می‌دهند. تعدادی از آنها در اروپا هستند و بقیه کمی دورتر. قبل از سفر، باید به طور منظم دستورالعمل‌های دولتی را هم برای کشوری که ممکن است قصد بازدید از آن را دارید و هم بازگشت بررسی کنید.

لیست کامل کشورهایی که به افراد اجازه ورود بدون واکسن را می‌دهند را می توانید در زیر ببینید.

مادیرا

سرزمین اصلی پرتغال برای مسافرانی که دوبار واکسینه نشده‌اند ممنوع است، با این حال می‌توانید به مادیرا سفر کنید. از شما خواسته می‌شود که طی ۷۲ یا ۴۸ ساعت پس از ورود، مدارکی مبنی بر منفی بودن تست PCR را نشان دهید و قبل از حرکت، پرسشنامه مسافر را تکمیل و ارسال کنید.

کرواسی

مسافران واکسینه نشده می‌توانند با اثبات منفی بودن آزمایش آنتی ژن کووید-۱۹، که در عرض ۴۸ ساعت پس از ورود، آزمایش PCR منفی در ۷۲ ساعت پس از ورود، یا گواهی پزشک مبنی بر بهبودی پس از نتیجه آزمایش مثبت بین ۱۱ تا ۱۸۰، وارد کرواسی شوند.

یونان

مسافران واکسینه نشده می‌توانند با اثبات منفی بودن آزمایش PCR که ظرف ۷۲ ساعت پس از ورود صادر شده باشد، اثبات منفی بودن آزمایش آنتی ژن سریع کووید-۱۹ از یک آزمایشگاه مجاز، که ظرف ۴۸ ساعت قبل از ورود شما انجام شده است.

قبرس

مسافرانی که واکسینه نشده به قبرس می‌آیند باید اثباتی مبنی بر منفی بودن آزمایش PCR در ۴۸ ساعت قبل از پرواز ارائه کنند و پس از ورود به فرودگاه‌های لارناکا یا پافوس، آزمایش PCR دیگری را انجام دهند و تا زمانی که نتیجه بازگردد، در قرنطینه بمانند ( تقریبا سه ساعت طول می‌کشد. ). پس از فرود در قبرس، به همه مسافران که باید روزانه از آنها استفاده کنند، اگر هر یک از آنها مثبت بود، باید خود را برای آزمایش PCR بعدی ارجاع دهند. اگر سه روز متوالی نتایج منفی دریافت کردید، باید برای آزمایش سریع در یک واحد سیار رسمی وزارت بهداشت مراجعه کنید. این برای کسانی که می‌توانند کارت پرواز را در محل آزمایش ارائه دهند رایگان است.

اسلوونی

مسافران واکسینه نشده به اسلوونی باید فرم جستجوگر دیجیتالی مسافر و همچنین یک آزمایش PCR با مدت زمان بیش از ۷۲ ساعت یا یک آزمایش آنتی ژن سریع که بیش از ۴۸ ساعت نباشد ارائه دهند. نتیجه مثبت تست PCR که بیشتر از ۱۰ روز باشد اما جدیدتر از شش ماه گذشته باشد نیز به عنوان شرط ورود پذیرفته می‌شود.

امارات متحده عربی

برای بازدید از امارات نیازی به واکسینه شدن کامل ندارید. افرادی که واکسینه نشده به امارات می‌رسند باید شواهدی مبنی بر منفی بودن آزمایش PCR ارائه دهند که ۴۸ ساعت قبل از حرکت انجام شده است. مسافرانی که به ابوظبی می‌رسند نیز در بدو ورود ملزم به انجام آزمایش PCR COVID-۱۹ هستند.

مکزیک

مکزیک در حال حاضر نیازی به نشان دادن آزمایش PCR منفی یا قرنطینه در هنگام ورود به بازدیدکنندگان ندارد، شما فقط باید یک فرم را از قبل پر کنید و در هنگام ورود به کشور کد QR فرم مذکور را همراه خود داشته باشید. اقامتگاه‌ها همچنین می‌توانند از مهمانان درخواست کنند که پرسشنامه سلامت را در بدو ورود پر کنند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید