خودرو ایکس مدل شاسی بلند شرکت تسلا باعث تعجب شرکت‌های خودرو سازی بسیار بزرگی مثل پورشه کاین و لامبورگینی اوروس شده است.

چرا تسلا جزو لیست بهترین شرکت‌های خودروسازی دنیاست؟

به گزارش سلام نو، شرکت تسلا که جزو یکی از پر آوزاره‌ترین شرکت‌های خودرو سازی در جهان است دارای ارزش سهامی بیش از ۵۳ میلیارد دلاری است که این رقم باعث شده اسم تسلا پس از شرکت‌های بزرگی چون فولکس واگن و تویوتا مطرح شود. شرکت ماشین سازی تسلا اکنون در اختیار ایلان ماسک است و نام  تسلا در کنار نام ایلان ماسک می‌درخشد، اما جالب است که بدانید موسس شرکت تسلا ایلان ماسک نبوده است. در این مقاله قصد داریم درباره این ابر غول ماشین سازی لوکس دنیا با شما مطالبی را بررسی کنیم که احتمالا تا به حال چیزی درباره آن نشنیده‌اید. با ما همراه باشید.

شرکت تسلا را چه کسی تاسیس کرد؟

برخلاف تصورات مردم مبنی بر اینکه ایلان ماسک شرکت تسلا را تاسیس کرده است جالب است که بدانید ایلان ماسک موسس این شرکت نیست. شرکت تسلا موتورز در سال ۲۰۰۳ به دست ابرهارد و مارک تارپنینگ تاسیس شده است. این افراد قبل از ایلان ماسک نقش بسیار مهمی در توسعه شرکت داشته‌اند. ایده نام گذاری شرکت تسلا زمانی به ذهن ابرهارد خطور کرد که به همراه همسرش در رستورانی مشغول غذا خوردن بود. این نام درواقع نام دانشمند و فیزیکدان مشهور نیکولا تسلا است. اکنون سیاست کلی شرکت تسلا به دست ایلان ماسک است و وی در ابتدای کار در تسلا هدفی جز تجاری کردن خودروهای برقی شرکت تسلا نداشت. این در حالی است که اکنون هدف‌های بزرگ‌تری را دنبال می‌کند.

خودروهای شرکت تسلا چه قابلیت‌هایی دارند؟

 تسلارودستر اولین خودرو تمام برقی ساخت شرکت تسلا بوده است. این خودرو نخستین خودرویی است که باتری لیتیمی آن می‌تواند با یک بار شارژ مصافتی معادل ۳۲۰ کیلومتر(۲۰۰ مایل) را بپیماید. شتاب این مدل باور نکردنی است و در مدت زمانی ۷/۳ ثانیه می‌تواند از شتاب صفر به شتاب صد برسد. جالب است که مردم از این مدل استقبال بسیار خوبی داشتند و این باعث شد که در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ تسلا بیش از ۷۶ هزار خودرو برقی تولید کند. این خودروها در ۳۱ کشور استفاده می‌شوند. خودروهای ساخت شرکت تسلا قابلیت اتو پایلت یا همان رانندگی خودکار را دارند. این قابلیت بر اساس ادعای این شرکت باعث می‌شود تا خطر رانندگی با این ماشین‌ها به حداقل برسد.

آخرین شاهکار شرکت خودروسازی تسلا چه مدل خودرویی است؟

تسلا پس از ساخت تسلارودستر به سمت ساخت‌ خودروهای سدان و خانوادگی رفت. همچنین از آنجایی که فقط قشر بسیار مرفه جامعه توانایی خرید کردن از این شرکت را داشتند تسلا تصمیم گرفت تا به سمت ساخت خودروهای کامپکت ارزان قیمت برود. اکنون شاهکار شرکت تسلا مدل ایکس است. این خودرو اولین خودرو در شرکت تسلا است که شاسی بلند و البته چهار در است. این مدل بسیار کم صدا و پرقدرت است به طوری که می‌تواند کاملا بدون صدا از هر ماشین شاسی بلند دیگری پیشی بگیرد. این خودرو به دلیل تغییراتی که در قسمت مربوط به لاستیک‌ها داشته کمترین صدایی در هنگام حرکت ندارد. خودرو ایکس مدل شاسی بلند شرکت تسلا باعث تعجب شرکت‌های خودرو سازی بسیار بزرگی مثل پورشه کاین و لامبورگینی اوروس شده است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید