با ما همراه باشید تا مختصری از زندگی ماسک از جوانی تا به شهرت رسیدنش را با هم بررسی کنیم.

چقدر درباره ایلان ماسک می‌دانید؟

به گزارش سلام نو، ماسک از مادری کانادایی و پدری که اهل آفریقای جنوبی بود زاده شد. او اولین فرزند و بزرگ‌ترین فرزند یک خانواده پنج نفره است. ماسک یک برادر و یک خواهر دارد. پدر وی مهندس و مادرش متخصص رژیم غذایی و البته در کار مدلینگ بوده است. پدر و مادر ماسک وقتی که او ده ساله بوده است از هم جدا شده‌اند و ماسک بیشتر وقتش را به همراه پدرش در آفریقای جنوبی به سر برده است. اولین کامپیوتری که ماسک خرید زمانی بود که تقریبا ده سال داشت و از آن سن بود که به برنامه نویسی علاقه پیدا کرد و شروع به برنامه‌نویسی و یادگیری این حرفه کرد. اینها همه خلاصه بسیار مختصری بود از زندگی ایلان ماسکی که اکنون و در جهان حاضر نامش زبان زد همه جهانیان شده و ثروتش بسیار چشم‌گیر است. با ما همراه باشید تا مختصری از زندگی ماسک از جوانی تا به شهرت رسیدنش را با هم بررسی کنیم.

ایلان ماسک کیست؟

ایلان ریو ماسک کار آفرینی بزرگ و بسیار ثروتمند است که در سال ۲۰۲۱ ثروتی معادل ۲۷۰ میلیارد دلار داشت. او مدیر عامل و مهندس ارشد اسپیس اکس است. ماسک همچنین سرمایه‌گذار، مدیر عامل و طراح محصولات اسپیس اکس است. ماسک جزو اعضا کمپانی در بویینگ و بنیانگذار مشترک نیورالینگ و اوپن ای آی است. به طور کلی ایلان ماسک یک کار آفرین و تاجر بسیار موفق است. ایلان ماسک در سال ۲۰۲۱ به عنوان شخصیت برتر سال نشریه نیویورک تایمز انتخاب شد. جالب است که بدانید ضریب هوشی ماسک را بین ۱۵۵ تا ۲۰۰ اعلام کرده‌اند، گرچه آمار رسمی و قابل استناد نیست. از آنجایی که بسیاری از افراد ضریب هوشی را عامل موفقیت می‌دانند باید اضافه کنیم که ایلان ماسک در طی زندگی بارها و بارها شکست خورده است تا به جایگاه کنونی‌اش رسیده است. در نتیجه تلاش کردن و تسلیم نشدن یک عامل بسیار مهم در رسیدن به موفقیت است.

نظر ایلان ماسک درباره بیت کوین و ارزهای دیجیتال چیست؟

ایلان ماسک معتقد است که پول فیات در آینده و در اقتصاده آینده ارزش بسیار ناچیزی خواهد داشت. او معتقد است که در آینده دنیا بر پایه  ارز دیجیتال خواهد گشت. بنا بر همین نظریه برای مدتی اعلام کرد که حاضر است خودروهای شرکت تسلا را در عوض بیت کوین معامله کند. او پس از گران شدن بیت کوین این سیاست را متوفق کرد. عده‌ای اعتقاد دارند که وی احتمالا با توجه به سیاست نوسان‌گیری این سیاست را پیش و سپس متوقف کرد.

ماسک چطور توانست شرکت اسپیس اکس را راه اندازی کند؟

ماسک که به مطالعه درباره فضا علاقه‌مند بود و درباره مسائل مربوط به آن کنجکاوی می‌کرد در سال ۲۰۰۱ به همراه دو نفر از دوستانش به روسیه سفر کرد تا از آنان موشک‌های قاره پیمای دست دوم بخرد. روس‌ها که او را تازه وارد می‌خواندند از فروش قاره پیماها به وی اجتناب کردند. یک سال بعد ماسک به همراه مایک گریفین به روسیه بازگشت تا دوباره درخواست خریدش را بازگو کند، اما روس‌ها اینبار با بالا بردن قیمت بازهم به وی چیزی نفروختند. این کار روس‌ها باعث شد که ماسک تصمیم گرفت سومین شرکتش را به نام اسپیس اکس راه اندازی کند. او دریافت که ساخت موشک و هزینه مواد خام آن تنها ۳ درصد از کل هزینه مربوط به موشک را تشکیل می‌دهد. او با استفاده از فناوری ماژولار و مهندسی نرم افزار توانست هزینه پرتاب موشک را کاهش دهد و به سود ۷۰ درصدی در این زمینه برسد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید