همانند Omicron، شواهدی هنوز در حال جمع‌آوری است، اما اطلاعات نادرست آنلاین در مورد آخرین نوع ویروس کرونا در حال حاضر گسترده است. بنابراین، حقیقت در مورد B.۱.۶۴۰.۲ چیست؟

نگرانی در مورد نوع جدید کرونا ویروس در فرانسه / کشندگی ویروس جدید چه قدر است؟

به گزارش سلام نو، نوع جدید COVID B.۱.۶۴۰.۲ در در فرانسه پیدا شد.

یک سال جدید و یک نوع جدید COVID-۱۹ که در حال حاضر کسی به آن نیاز ندارد! درست زمانی که با Omicron مواجه شدیم که اولین بار در نوامبر سال گذشته ظاهر شد، نوع دیگری که در فرانسه کشف شد، سرفصل اخبار را به خود اختصاص داده است.

مواردی از آنچه اکنون به عنوان نوع B.۱.۶۴۰.۲ شناخته می‌شود، در واقع برای اولین بار تقریبا دو ماه پیش شناسایی شد.

همانند Omicron، شواهدی هنوز در حال جمع‌آوری است، اما اطلاعات نادرست آنلاین در مورد آخرین نوع ویروس کرونا در حال حاضر گسترده است. بنابراین، حقیقت در مورد B.۱.۶۴۰.۲ چیست؟

نوع جدید کووید کجا کشف شد؟

مواردی از نوع تازه شناسایی شده برای اولین بار توسط تیمی از کارشناسان در مرکز عفونت IHU Méditerranée در مارسی شناسایی شد. در مجموع، ۱۲ بیمار از فورکالکویر، در منطقه آلپ-دو-هوت-پروونس در جنوب فرانسه، برای COVID-۱۹ مثبت بودند اما نتایج "ترکیب غیر معمول" را نشان دادند.

B.۱.۶۴۰.۲ در واقع قبل از Omicron کشف شد ولی تاکنون درمورد آن صحبت نشده است.

گفته می‌شود اولین مورد مردی واکسینه شده است که از کامرون به جنوب فرانسه بازگشته است. او سپس در روزهای بعد از ورودش به خانه مبتلا به کووید-۱۹ شد، با آزمایشی که نشان داد او به نوع B.۱.۶۴۰.۲ مبتلا شده است.

تفاوت آن با انواع ویروس کرونا مانند Omicron چیست؟

اعتقاد بر این است که این سویه، که تیم آن را "نوع IHU" نامیده‌اند، حدود ۴۶ جهش دارد که در مقایسه، تصور می‌شود که حدود ۵۰ جهش دارد. حدود ۳۶ مورد از این جهش‌های تغییر دهنده اسید آمینه در پروتئین اسپایک ویروس بودند که ۲۳ مورد از آنها در انواع دیگر نیز مشاهده شده‌اند.

چرا این مهم است؟

 این پروتئین اسپایک ویروس است که مورد توجه اپیدمیولوژیست‌ها و ویروس‌شناسان در سراسر جهان است زیرا نقش مهمی در نحوه تشخیص و واکنش بدن شما به ویروس دارد.

سیستم ایمنی بدن شما برای تولید، شناسایی و دفاع در برابر پروتئین‌های جدید کار می‌کند. اگر آمینو اسیدهای موجود در پروتئین تغییر یا حذف شوند، دفاع در برابر ویروس و مبارزه با آن برای بدن و واکسن‌هایی که تزریق کرده‌اید بسیار سخت‌تر می‌شود.

آیا باید نگران باشیم؟

برخلاف دلتا و اومیکرون که به سرعت توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان "انواع نگران کننده" معرفی شدند، آنچه در مورد B.۱.۶۴۰.۲ می‌دانیم برای ایجاد نگرانی‌های جدی در میان جامعه علمی کافی نیست.

برای اینکه به عنوان یک نوع نگران کننده فهرست شود، WHO باید متقاعد شود که شواهد آماری نشان می‌دهد که این گونه به نحوی قابل انتقال‌تر از جهش‌های قبلی است که احتمالا واکنش شدیدتری در افراد آلوده ایجاد می‌کند.

وجود انواع ویروس یک اتفاق رایج است و احتمالا در آینده گونه‌های بیشتری از COVID-۱۹ وجود خواهد داشت. این بدان معنا نیست که B.۱.۶۴۰.۲ برای اطمینان از خطرناک نبودن آن از نزدیک نظارت نمی‌شود.

چرا کارشناسان شک دارند که B.۱.۶۴۰.۲ جای نگرانی دارد؟

تاکنون، سازمان جهانی بهداشت و مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا (ECDC) هیچ راهنمایی در مورد نوع جدید صادر نکرده‌اند، اما اطلاعات نادرست در مورد آن در فضای مجازی منتشر شده است.

برخی از کاربران توییتر، از جمله بخش‌های خاصی در رسانه‌ها، بر این باور بودند که مواردی از نوع جدید وجود دارد، اما این موضوع ثابت نشده است. به عنوان مثال، روزنامه نگار فرانسوی وینسنت گلاد پست کرد که یک سایت خبری پزشکی در تایلند گزارش داد که بیش از ۹۰۰ مورد B.۱.۶۴۰.۲ در فرانسه وجود دارد و این بیماری قبلا به بریتانیا سرایت کرده است .با این حال، کارشناسان به سرعت نگرانی‌های مربوط به گزارش‌های این نوع را کاهش داده‌اند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید