رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: بر اساس ظرفیت‌های تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ بانک توسعه تعاون برای فعال کردن بخش‌های مختلف اقتصادی تا پایان سالجاری ۳۴هزار میلیارد ریال قرارداد عاملیت امضا می‌کند.

۳۴ هزار میلیارد ریال ارزش قراردادهای عاملیت بانک توسعه تعاون

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، سید باقر فتاحی اظهار داشت: پیش از این برای تکمیل طرح های نیمه تمام بخش های گردشگری و بوم گردی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، قرارداد عاملیت برای پرداخت ۷۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان بخش گردشگری منعقد گردیده است.

وی ادامه داد: قرار است با وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز برای فعال کردن بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی به زودی قرارداد عاملیت به مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال منعقد شود.

به گفته فتاحی، قرارداد عاملیت پرداخت تسهیلات با شرکت راه آهن نیز به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال در حال انعقاد است.

وی با بیان این مطلب که این تسهیلات یارانه‌دار است و در مناطق کمتر توسعه یافته با نرخ ۱۰ درصد و در مناطق برخوردار با نرخ ۱۴ درصد قابل پرداخت است، خاطرنشان کرد : باز پرداخت این تسهیلات نیز همراه با دو سال تنفس است و پس از آن بازپرداخت به صورت پنج ساله قابل انجام است.

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون خاطر نشان کرد: تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ دارای ظرفیت‌هایی برای تامین مالی بانکی طرح‌های اقتصادی است و می تواند به رونق و تحرک اقتصادی منجر شود.

فتاحی ادامه داد: برای فعال کردن حوزه اشتغال تفاهم نامه عاملیت پرداخت تسهیلات با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد ریال منعقد می‌شود.

فتاحی گفت: هماهنگی زیادی فیمابین ارکان اعتباری بانک توسعه تعاون با همکاران وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وجود دارد و هم اکنون ۵۸۰ پروژه گردشگری با پیشرفت بالای ۷۰ درصد در سطح کشور شناسایی شده است که با اعطای این تسهیلات، پروژه‌ها به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید و اشتغال مناسبی نیز در این بخش ایجاد خواهد شد.

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون بیان کرد: طی سال‌های اخیر همکاری و تعامل مناسبی با دستگاه‌ها و نهاد های مختلف برای تخصیص منابع صندوق توسعه ملی و اشتغال پایدار روستایی به معرفی شدگان بخش های تولیدی و اشتغال‌زایی وجود داشته است.

وی تاکید کرد: در پرداخت تسهیلات و تامین اعتبار تلاش کرده ایم موضوعاتی همچون توسعه متوازن منطقه ای و عدالت اجتماعی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید