رییس انجمن تئاتر خراسان رضوی از نامناسب بودن حال جسمی غلامرضا بایزان‌منش و مهدی صباغی از بازیگران پیشکسوت تئاتر و سینمای مشهد خبر داد.

این ۲ بازیگر مشهدی در بستر بیماری هستند

به گزارش سلام نو،‌ کریم جشنی، رئیس انجمن تئاتر خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیماری ۲ تن از هنرمندان پیشکسوت سینما و تئاتر مشهد اظهار کرد: مهدی صباغی این روزها پس از پشت سر گذاشتن سکته قلبی دچار ناتوانی جسمی شده و در بستر بیماری است.

وی ادامه داد: همچنین غلامرضا بایزان‌منش مدتی در بیمارستان بستری بود و این روزها پس از مرخصی از بیمارستان همچنان در بستر بیماری به سر می‌برد و حال خوشی ندارد.

جشنی تصریح کرد: با این حال پس از اعلام عمومی این موضوع از سوی انجمن هنرهای نمایشی استان مسئولان شهر مشهد به این مساله توجه کرده و پیگیر حال این هنرمندان شدند.

وی با بیان اینکه هر چه داریم، از پیشکسوتان است، خاطرنشان کرد: این روزها به واسطه شیوع بیماری کرونا معیشت اهالی فرهنگ و هنر وضعیت مناسبی ندارد. در این میان پیشکسوتان این عرصه که توان فعالیت‌های گسترده را ندارند، حال و روز بدتری دارند. در این شرایط وظیفه ما این است به یادشان بوده و آنان را تکریم کنیم چراکه احترام به پیشکسوتان احترام به خودمان است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی بیان کرد: وظیفه همه شهروندان است که از این هنرمندان که جزو میراث زنده شهر بوده، حمایت کنند و پیش از آنکه این سرمایه‌ها از میان بروند، از وجود آنان استفاده کنند، پای صحبت‌هایشان بنشینند و با آنان همراهی کنند چراکه پیشکسوتان جز این چیزی از ما نمی‌خواهند.

وی با بیان اینکه هنرمندان عرصه نمایش صنفی ندارند که از حقوقشان دفاع کرده و پیگیر کارهای‌شان باشد، عنوان کرد: با این حال ما در حد توان از این هنرمندان حمایت و مراقبت خواهیم کرد.

جشنی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از هنرمندان گفت: در سال‌های گذشته با راه‌اندازی صندوق اعتباری هنر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیاری از هنرمندان استان با عضویت در این صندوق از حمایت‌های بیمه‌ای و مالی آن بهره‌مند شده‌اند. هر چند این حمایت‌ها که به صورت سراسری از هنرمندان انجام می‌شود، بسیار ناچیز بوده و دردی از آنان دوا نمی‌کند.

وی اضافه کرد: هنرمندان و پیشکسوتان زیادی در رسته‌های مختلف هنری در استان خراسان رضوی در حال فعالیت هستند و امیدواریم بیش از پیش از این افراد حمایت شود.

مهدی صباغی از هنرمندان پیشکسوت سینما و تئاتر است. او که متولد ۱۳۳۰ در مشهد است و ۷۰ سال سن دارد، علاوه بر چندین سال فعالیت در تئاتر سابقه بازیگری در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی متعددی را در کارنامه دارد. 

غلامرضا بایزان منش نیز هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون اهل مشهد است. او که متولد ۱۳۳۲ است و ۶۸ سال سن دارد، علاوه بر فعالیت در عرصه تئاتر در دوران فعالیتش در فیلم سینمایی و تلویزیونی ماندگاری به ایفای نقش پرداخته است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید