در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰ خودروی جدید معرفی شد. در بین این خودروها، خودروی اطلس شرکت سایپا با قیمت حدودی ۱۸۰ میلیون تومان ارزان‌ترین خودرو است.

ورود ۱۰ خودروی جدید به بازار ایران + جدول

به گزارش  سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، خودورسازان در سال ۱۴۰۰ خودروهای جدیدی معرفی کردند. سایپا و ایران خودرو که از خودروسازان داخلی هستند در مجموع پنج خودروی تولیدی خودشان را در سال جاری معرفی و عرضه کردند.

همچنین ایران خودرو از یک خودروی مونتاژی جدید در سال ۱۴۰۰ رونمایی کرد. هایما S۵ پلاس خودروی مونتاژی‌ای بود که ایران خودرو در سال ۱۴۰۰ معرفی کرد.

سایپا در سال ۱۴۰۰ سهم بیش‌تری در خودروهای جدید داشت. خودروهای سهند، سپهر، اطلس، آریا و شاهین ازخودروهایی بودند که سایپا در سال ۱۴۰۰ آن‌ها را معرفی یا عرضه کرد.

دیگر خودروهای جدید داخلی خودروسازان در محدوده ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.

در محدوده قیمتی ۶۰۰ میلیون تومان نیز شرکت مدیران خودرو دو خودروی جدید را معرفی کرده است. ام وی ام X۲۲ پرو با قیمت حدودی ۶۲۰ میلیون تومان و آریزو ۵ توربو جدید با قیمت ۶۸۰ میلیون تومان است.

قیمت خودروهای جدید بازار

نکته قابل توجه برای خودروهای جدید بازار قیمت آن‌ها است. ارزان‌ترین قیمت خودرو را در بین خودروهای معرفی شده یا عرضه شده در بازار، خودروی اطلس با قیمت حدودی ۱۸۰ تا ۲۵۰ میلیون در اختیار دارد.

گران‌ترین خودروهای معرفی و عرضه شده در بازار ۱۴۰۰، متعلق به خودروهای بهمن موتور است. فیدلیتی و دیگنیتی در حدود قیمتی بیش از یک میلیارد تومان در بازار معامله می‌شود. این درحالی است که فیدلیتی و دیگنیتی در فروش‌های نقدی بهمن موتور با حدود قیمت ۷۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

معرفی خودروهای جدید

مدل جدیدی از هایما S۵ پلاس به زودی توسط ایران خودرو برای فروش در کشور، معرفی خواهد شد. محدوده قیمتی هایما اس ۵ پلاس که قرار است روانه بازار شود در محدوده ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

دیگر محصول جدیدی که کرمان موتور قصد عرضه آن در بازار را دارد، خودروی جک J۷ است. که با توجه به قیمت دلاری آن قیمت حدودی آن در زمان عرضه در بازار داخلی حدود ۸۰۰ میلیون تومان یا یک میلیارد تومان است.

یکی از خودروهای جدید سایپا که سهند نام دارد، با توجه به مشخصاتی که دارد کارشناسان محدوده قیمتی ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را برای این خودرو پیش‌بینی می‌کنند.

SWM G۰۵ شاسی بلند ایتالیایی- چینی محصول سیف خودرو است در سال ۱۴۰۰ وارد بازار شد که حدود ۹۲۵ میلیون تومان قیمت دارد.

همچنین خودرو ام وی ام X۲۲ پرو از آذر توسط مدیران خودرو با قیمت ۵۸۰ میلیون تومان معرفی شد که در دی یه قیمت ۶۲۰ میلیون تومان رسید.

با وجود عرضه خودروهای جدید تولید داخل و مونتاژی و وارداتی در بازار خودرو، باید دید واکنش بازار به این عرضه چگونه است. افزایش قیمت دلار و تعرفه واردات خودرو یکی از عواملی است که قیمت خودروهای معمولی وارداتی و مونتاژی را در بازار داخلی افزایش می‌دهد.

همچنین خودروهایی همچون دیگنیتی که در زمان عرضه در بازار حدود ۷۰۰ میلیون تومان قیمت داشت اما پس از گذشت چند ماه در بازار به قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

از طرفی خودروهای جدید داخلی با توجه به قیمت بالا در برابر رقبای خارجی از امکانات کمتری برخوردار هستند و خریداران میل بیش‌تری به خودروهای وارداتی و چینی موجود در بازار دارند.

ورود ۱۰ خودروی جدید به بازار ایران / ارزان‌ترین خودرو بازار کدام است؟

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید