معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه‌ای جزییات ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن را در سامانه نهضت ملی مسکن اعلام کرد.

 شرایط تحویل واحد به مجردان شرکت کننده در نهضت ملی مسکن اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از وزارت راه و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای جزئیات ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن در طرح نهضت ملی مسکن را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: در راستای حمایت و تسهیل در ازدواج جوانان، ثبت نام مردان مجرد متقاضی در طرح­ های حمایتی تامین مسکن وزارت راه و شهرسازی صورت می‌پذیرد. متقاضیان می توانند از ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۰ تا پایان روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ با مراجعه به سامانه نهضت ملی مسکن به آدرس: saman.mrud.ir https:// نسبت به ثبت‌نام (بر اساس شرایط اعلامی ذیل)  اقدام کنند.  

شرایط ثبت نام برای متقاضیان بدین شرح است:

شرایط عمومی ثبت‌­نام اولیه:

-امکان ثبت‌نام صرفاً برای متقاضیان مرد مجرد (بین ۲۳ سال تمام تا ۴۴ سال تمام) مجاز است.

- داشتن حداقل ۲۳ سال تمام سن در هنگام ثبت­‌نام.

- نداشتن سابقه مالکیت مسکن و یا زمین با کاربری مسکونی براساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی.

- عدم استفاده از امکانات و تسهیلات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی (دارا بودن فرم "ج" سبز) از تاریخ اول فروردین ۱۳۵۷.

در تبصره ۱ آمده است:  همسر متقاضی در هنگام تحویل واحد باید حائز شرایط قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، آئین­‌نامه اجرایی قانون مذکور و اصلاحات بعدی آن باشد (فاقد مالکیت خصوصی و دارای فرم "ج" سبز) باشد.

در تبصره ۲ نیز تصریح شده است: در صورتیکه فرد پس از تحویل واحد مسکونی از همسر خود جدا شود (طلاق بگیرد) فرم "ج" هر دو زوج تا پنج سال پس از وقوع طلاق قرمز باقی خواهد ماند و در این مقطع زمانی (پنج سال پس از وقوع طلاق) امکان استفاده از تسهیلات دولتی مسکن را نخواهد داشت. فرم "ج" زوج یا زوجه‌ای که مالک واحد مسکونی موضوع این دستورالعمل است، قرمز باقی می‌ماند.

-دارا بودن سابقه سکونت در شهر محل تقاضا براساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی.

-ارائه تعهدنامه محضری مبنی بر تحویل عقدنامه ازدواج رسمی قبل از انعقاد قرارداد واگذاری واحد مسکونی.

شرایط انعقاد قرارداد و تحویل واحد مسکونی به متقاضی:

۱.در اتصال کلیه متقاضیان ثبت‌نامی به پروژه‌­ها و تحویل واحدها اولویت با متقاضیان متاهل است. اولویت‌­بندی متقاضیان در هر استان/شهر براساس شاخص‌­هایی که متعاقباً اعلام می‌­شود از جمله تعداد متقاضیان واجد شرایط و امکانات موجود در هر استان/شهر و... انجام می‌شود.

۲.نهایی شدن ثبت‌نام و انعقاد قرارداد با متقاضی در زمان انجام انتخاب واحد پروژه تخصیصی براساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و منوط به واریز سهم آورده ابلاغی، ارائه عقد نامه رسمی ازدواج به اداره کل راه و شهرسازی استان/شهرستان و درج آن در سامانه است.

تعیین تکلیف متقاضی در صورت عدم ایفای تعهدات از جمله عدم ارائه عقدنامه رسمی و عدم واریز سهم آورده:

در صورت عدم ارائه عقدنامه رسمی توسط متقاضی در زمان انعقاد قرارداد (بر اساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی) در این دستورالعمل، ثبت­‌نام آنها ملغی و کل سهم آورده پرداختی پس از جایگزین کردن متقاضی جدید (با رعایت تبصره (۱) ذیل) با اولویت متقاضی متاهل عیناٌ به ایشان مسترد می‌شود.

در تبصره ۱ آمده است: ظرف مدت ۶ ماه پس از لغو و ابطال ثبت نام متقاضی مجرد، متقاضی دیگری برای تملک واحد احداثی از متقاضیان ثبت نام شده در سامانه طرح­‌های حمایتی و با اولویت متقاضی متاهل، جایگزین می شود.

در تبصره ۲ آمده است: در صورت عدم وجود متقاضی مطابق تبصره (۱) اخیر، در صورت تمایل متقاضی مجرد، واگذاری واحد به آنها مشروط به شرایط ذیل امکان‌پذیر است؛

-کل بهای قدرالسهم زمین و هزینه احداث واحد مسکونی به صورت نقدی و براساس قیمت کارشناسی روز با کسر اصل آورده متقاضی را بپردازد.

- تسهیلات دریافتی با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار محاسبه و تقسیط خواهد شد.

- کل یارانه­‌های پرداختی مشتمل بر هزینه تخفیف صدور پروانه، نظام مهندسی، انشعابات و... به قیمت روز محاسبه و از متقاضی مسترد می‌شود.

تبصره۲: در صورتیکه متقاضی مبالغ تعیین شده را وفق شرایط ذیل تبصره ۱ اخیر پرداخت نکند، سهم آورده به ایشان پس از کسر جرایم بانکی ناشی از تطویل دوره مشارکت مدنی، عیناً مسترد خواهد شد.

سایر موارد:

-علاوه بر مورد تصریح شده در دستورالعمل حاضر، پنج گروه مجرد زیر نیز براساس ضوابط و مقررات موجود قبلی (آئین ­نامه ­ها و دستورالعمل­ های اجرایی) امکان ثبت­ نام را دارا هستند: نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان، مردان مجرد بالای ۴۵ سال، معلولین جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل ۲۰ سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور، زنان خودسرپرست بالای ۳۵ سال سن، بیماران خاص بر اساس ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

لازم به ذکر است سایر ضوابط، شیوه ­نامه­ ها و مدارک موردنیاز برای شناسایی و احراز شرایط متقاضیان توسط وزارت راه و شهرسازی تدوین و ابلاغ می‌شود.

 مدارک مورد نیاز جهت احراز شرایط بدین شرح است: بارگذاری تصویر کارت ملی متقاضی ، بارگذاری تصویر شناسنامه متقاضی، بارگذاری تصویر گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا در پنج سال اخیر شامل (گواهی تحصیل متقاضی، مدارک مربوط به محل تولد(شناسنامه) متقاضی یا والدین متقاضی، جواز کسب شاغلین صنوف برای متقاضی یا والدین متقاضی، سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا والدین متقاضی،  گواهی اشتغال به کار از دوایر دولتی برای متقاضی یا والدین متقاضی، گواهی مبنی بر پرداخت مستمری بگیران و بازنشستگان یا والدین متقاضی.

در این دستورالعمل تصریح شده است: اجاره نامه به عنوان سابقه سکونت ۵ ساله قابل قبول نیست.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید