رئیس مرکز برنامه‌ریزی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: با برگزاری آزمون استخدامی بیش از ۳۴ هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

خبر مهم درباره آزمون استخدامی آموزش و پرورش / در آزمون جدید چند معلم جدید استخدام می‌شوند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، ناصر سلیمان‌زاده، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش روز یکشنبه در نشست ویدئو کنفرانسی با مدیران آموزش و پرورش و کارشناسان حوزه امور اداری و نیروی انسانی شهرستان‌ها، مناطق و اداره کل خراسان جنوبی افزود: مهمترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش در جذب و استخدام نیروی انسانی، بومی‌گزینی است.

وی بیان کرد: چنانچه نیروی تازه استخدام متقاضی انتقال از بوم خود به شهرستان یا منطقه‌ای دیگر باشد، استخدامش ملغی می‌شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: با بومی‌گزینی نیروی انسانی بسیاری از مشکلات موجود در ساماندهی نیروی انسانی مرتفع می‌شود.

وی افزود: هدف از بومی‌گزینی در آزمون‌های استخدامی برقراری عدالت آموزشی از حیث ساماندهی مطلوب نیروی انسانی و ایجاد توازن در ارایه خدمات آموزشی، پرورشی و تربیتی در نقاط مختلف کشور به‌ویژه مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم گفت: این استان به دو هزار نیروی انسانی نیاز دارد و پراکندگی جمعیت دانش‌آموزی مهم‌ترین چالش استان در زمینه ساماندهی نیروی انسانی است.

محمدعلی واقعی افزود: علاوه بر پراکندگی جمعیت، خشکسالی‌ پیاپی و مهاجرت‌های بی‌رویه باعث کاهش جمعیت روستایی و رونق حاشیه‌نشینی در شهرها شده است.

وی گفت: با این وجود فرهنگیان و معلمان دلسوز، مومن و متعهد استان با سعه صدر و تلاش بی‌وقفه مشغول تربیت نسل آینده‌ساز هستند و گواه این مدعا کسب رتبه‌های فراوان در مباحث عقیدتی، علمی و آموزشی توسط دانش‌آموزان دختر و پسر خراسان جنوبی در دوره‌های مختلف تحصیلی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به وجود چهار شهرستان مرزی در این استان اضافه کرد: بیش از ۸ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در نواحی و مناطق مرزی استان تحصیل می‌کنند.

وی از خراسان جنوبی به عنوان دومین استان بیابانی کشور یاد کرد و گفت: از سال ۱۳۹۰ به بعد جمعیت دانش‌آموزی این استان رشد چشمگیری داشته است.

واقعی با اشاره به فعالیت ۱۳ هزار معلم زن و مرد در ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه استان خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۱۸۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در دوره‌های مختلف تحصیلی و پیش دبستانی در مدارس استان تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر مدارس استان با حداقل نُرم دانش‌آموزی، فعالیت می‌کنند افزود: مهر امسال یک هزار و ۲۰۰ معلم استان بازنشسته شدند.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید