درخواست مسدود شدن محور هراز کار سختی برای وزارت راه و شهرسازی نیست و تنها نیاز به مکاتبه‌ای با پلیس راه دارد اما امکان انسداد وجود ندارد.

تَرَک‌های کوه‌های جاده هراز چقدر جدی است؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نظر خود را درباره احتمال مسدود کردن جاده هراز بیان کرد.

مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به پیشنهادات صورت گرفته از سوی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی مبنی بر مسدود شدن محور هراز و در نظر گرفتن راه جایگزین این راه مواصلاتی مهم با ممنوعیت تردد مواجه خواهد شد یا خیر؟ تصریح کرد: درخواست مسدود شدن محور هراز کار سختی برای وزارت راه و شهرسازی نیست و تنها نیاز به مکاتبه‌ای با پلیس راه دارد اما امکان انسداد وجود ندارد. چرا که در صورت مسدود شدن محور هراز چند مشکل به وجود می‌آید در وهله نخست باید پرسید که تردد محلی ها و افراد بومی در این منطقه را چگونه باید حل کرد و مشکل دوم این است که بار ترافیکی حاصل از مسدود شدن محور هراز به محورهای فیروز کوه و چالوس است که این امکان و ظرفیت در دو جاده مذکور نیست.

محمدرضا زمانیان اضافه کرد: برخی مواقع یک محور به صورت موقت و برای چند روز بسته می شود اما اگر بخواهیم محور هراز را ببندیم مشخص نیست که جاده جایگزین و باند دوم آن چه زمانی راه‌اندازی می‌شود. بنابراین قابلیت انسداد محور هراز وجود ندارد البته اگر زمانی به این نتیجه برسیم که تردد از این محور خطرناک است و هر لحظه امکان دارد آن منطقه از کوهستان ریزش کند جاده هراز را خواهیم بست تا برای مردم مشکلی به وجود نیاید چراکه در این منطقه سنسورها و شاخص هایی قرار دادیم تا به صورت لحظه ای ترک ها ایجاد شده در این محدوده را رصد کند و به محض اینکه متوجه شویم حرکت و لغزش این محدوده از کوهستان سرعت گرفته و احتمال بروز حادثه‌ای وجود دارد، تصمیم‌گیری دیگری مانند انسداد جاده هراز را در دستور کار قرار خواهیم داد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید