اگر در سفر هستید، بدیهی است در شهر مقصد، داشتن یک خودرو برای گردش‌های درون و برون شهری بسیار کارآمد و قابل توجه است.

آیا اجاره خودرو در تهران محدودیت سنی دارد؟

سالیان بسیاری است که که شهروندان اروپایی و آمریکایی برای بسیاری از امور روزمره، قرارهای کاری و ... از خودرو اجاره‌ای استفاده می‌کنند و این امر به یک موضوع عادی در اروپا و آمریکا بدل شده است. اما اجاره ماشین پیش از این در ایران مرسوم نبوده است و با وجود مزیتهای این موضوع برای افراد، هنوز اجاره خودرو در ایران گاه با نقدهای منفی روبرو شده است. در این مقاله به مزیتهای اجاره خودرو در تهران برای افراد، محدودیت‌های سنی و قانونی، درآمدزایی از طریق اجاره خودرو تهران و شرایط اجاره و تحویل خودرو اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.

اجاره خودرو در تهران چه مزیتهایی برای من دارد؟

همانطور که اشاره شد، اجاره خودرو در تهران منافع متعددی برای افراد به همراه دارد که با توجه به هدف آن‌ها از اجاره ماشین متفاوت است. در ذیل به برخی از این مزایا اشاره می‌کنیم:

  • اجاره خودروهای لوکس برای مراسمات خاص

در ایران تا پیش از این اجاره خودرو صرفاً برای خودروهای لوکس و جهت برگزاری مراسم‌های خاص نظیر کنفرانس‌ها و همایش‌ها به منظور جابه‌جایی افراد و مقامات انجام می‌شد که غالباً اجاره خودرو به همراه راننده صورت می‌گرفت. در سال‌های اخیر از اجاره خودروهای لوکس برای برگزاری نشست‌های کاری، تشریفات، جشن‌ها و مراسم‌هایی نظیر عروسی استفاده می‌گردد. طبیعتاً اجاره خودروهای لوکس در این موارد بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از خرید خودروست.

  • سفرهای درون شهری و برون شهری

اگر در سفر هستید، بدیهی است در شهر مقصد، داشتن یک خودرو برای گردش‌های درون و برون شهری بسیار کارآمد و قابل توجه است. اجاره ماشین در در این موارد بهترین راه حل برای سفرهای کوتاه مدت به سایر شهرهای کشور و استفاده بهتر از زمان برای بازید از مناطق دیدنی و تفریح خواهد بود. البته که علاوه‌بر راحتی استفاده، موجب کاهش هزینه‌ها جهت سفرهای درون شهری و برون شهری نیز می‌گردد.  

  • تفریح و ثبت خاطرات زیبا از طریق اجاره خودرو

بسیاری از افراد امکانات مالی لازم جهت خرید خودروهای لوکس و لاکچری نظیر کروک، کوپه، بنز، پورش و .. را ندارند، و رویایی رانندگی با این قبیل خودروها خصوصاً برای نسل جوان گاهی دست نیافتنی است. اجاره خودروهای لوکس در این شرایط شاید می‌تواند بهترین راه برای تفریح و ثبت لحظات و خاطراتی خوش و تجربه زندگی لاکچری برای این افراد باشد.

  • اجاره ماشین در زمان در دسترس نبودن خودرو شخصی

زمانی که به هر دلیلی خودرو شخصی خودتان را در اختیار ندارید، آن را برای مدت کوتاهی به فروش گذاشته‌اید یا به تعمیرگاه فرستاده‌اید، اجاره خودرو در تهران و سایر شهرهای کشور گزینه مناسبی برای استفاده موقت و انجام امور روزمره است.

  • عدم نیاز به هزینه‌های نگهداری و سایر خدمات خودرو

قطعاً برای خودرو شخصی خودتان نیاز است که هر از چندگاهی هزینه تعمیرات و سرویس‌های کلی و جزئی، بازرسی، معاینه فنی، بیمه و ... را بپردازید. ضمن اینکه پیگیری و انجام این موارد نیز گهگاه وقت زیادی می‌طلبد. اجاره خودرو در تهران و سایر شهرها، زمانی که سفرهای متعدد درون شهری دارید یا نیاز به خودرو در اختیار برای ساعاتی وجود دارد، گزینه خوب و بی‌دردسری برای انتخاب شماست.

  • توریست‌های خارجی

قطعاً یک گزینه مناسب و آسان برای گشت و گذار در شهرهای مختلف ایران، اجاره خودرو در تهران یا سایر مناطق کشور توسط توریست‌های خارجی یا راهنماهای ایشان است.

اجاره خودرو در تهران

برای اجاره خودرو به کجا مراجعه کنم؟

برخی مؤسسات و وب‌سایت‌های معتبر در ایران اقدام به اجاره خودرو در تهران یا سایر شهرها به مشتریان خود در ازای تحویل مدارک و مستندات لازم می‌نمایند. یکی از معتبرترین مؤسسات اجاره خودرو، وب‌سایت سپریس است که شما می‌توانید به‌صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری اقدام به سفارش خودرو مورد نیاز خود از طریق این سایت نمایید. در سپریس شما کافیست اعلام کنید چه نوع و مدل خودرویی را و در کدام شهر کشور مایلید تحویل بگیرید. همچنین مدت زمان لازم برای اجاره خودرو  در تهران یا سایر شهرها را مشخص می‌کنید و می‌توانید انتخاب کنید که ماشین با راننده یا بدون راننده به شما تحویل گردد.

همچنین می‌توانید فیلترهایی از نظر هزینه اجاره ماشین در تهران یا خدمات تحویل در محل یا منطقه مورد نظر از شهرخودتان را انتخاب کنید. همه این خدمات در سپریس، به‌صورت آنلاین به شما ارائه می‌گردد و مدارک مورد نیاز هم به‌صورت آنلاین آپلود می‌کنید. پس از پرداخت هزینه، خودرو مورد نظر در منطقه اعلام شده توسط خودتان به شما تحویل می‌گردد. لازم به ذکر است سپریس، فقط اقدام به اجاره خودروهای لوکس نمی‌کند و شما می‌توانید بسته به نیازتان هر نوع و مدل خودرو ایرانی و خارجی را انتخاب نمایید. همچنین جهت افزایش اطمینان خاطر، می‌توانیدخودرو اجاره‌ای را از طریق بیمه سامان در سپریس بیمه کنید و خصوصاً در مورد اجاره خودروهای لوکس، نگرانی بابت خسارت‌های احتمالی نداشته باشید.

مدارک مورد نیاز جهت اجاره خودرو چیست؟

مدارک و شرایط اجاره خودرو با توجه به ایرانی بودن و غیر ایرانی بودن افراد متفاوت است. همچنین با توجه به شغل شما که کارمند دولت یا دارای شغل آزاد باشید، مدارک می‌تواند متفاوت باشد. برای اطلاع از جزئیات مدارک و شرایط لازم به سایت سپریس مراجعه نمایید. به‌طور عموم مدارک ذیل برای همه افراد جهت اجاره ماشین تهران مورد نیاز است:

  • گواهینامه رانندگی با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • مدارک شناسایی
  • سفته یا چک به مبلغ خودرو
  • پرداخت هزینه اجاره ماشین پیش از تحویل
  • گواهی اشتغال به کار جهت احراز شغلی یا محل سکونت فرد اجاره کننده خودرو

اجاره خودرو تهران

آیا اجاره خودرو در تهران، محدودیت سنی دارد؟

از آنجا که در ایران محدودیت حداکثر سن برای رانندگی وجود ندارد، جهت اجاره ماشین تهران نیز به‌صورت قانونی محدودیت حداکثر سن تعریف نشده است. حال آنکه در برخی از کشورها، رانندگی برای افراد بالای ۷۰ سال با محدودیت‌هایی همراه است. اما بله جهت اجاره ماشین در تهران و سایر شهرهای ایران حداقل سن تعریف شده است. قطعا یکی از شرایط اجاره خودرو در تهران، ارائه گواهینامه رانندگی است که این برای افراد بالای ۱۸ سال در ایران صدق می‌کند. همچنین طبق قانون، اجاره خودرو تنها به افراد بالای ۲۱ سال که دو سال از تاریخ اخذ گواهینامه آنان سپری شده باشد، مجاز است. این قانون به این دلیل لحاظ شده است که ریسک‌های احتمالی خطرات جانی و مالی برای افراد جوان‌تر کاهش یابد.

لازم به ذکر است ممکن است برخی از مؤسسات اجاره ماشین در تهران، جهت اجاره خودروهای لوکس و گرانقیمت به افراد جوان‌تر، محدودیت‌های سنی بیشتری را تعریف نمایند یا هزینه بیشتری جهت اجاره خودرو برای افراد بین ۲۱ تا ۲۴ سال در نظر بگیرند. برای اطلاع بیشتر به وب‌سایت این مؤسسات و به‌عنوان نمونه سایت سپریس مراجعه نمایید.

نحوه درآمدزایی از طریق اجاره خودرو در سپریس

شما می‌توانید خودرو خودتان را از طریق سپریس به افراد متقاضی برای مدت مشخص اجاره دهید و درآمد کسب کنید. خودرو شما از طریق سپریس و بیمه سامان، بیمه خواهد شد و در خصوص خسارت‌های احتمالی به خودرو، دغدغه خاطری نخواهید داشت.  همچنین اجاره خودرو طبق تاریخ‌های مورد نظر شما، با قیمت مورد نظر شما و بررسی و تأیید شخص اجاره‌کننده خودرو طبق نظر شما انجام خواهد شد.

واژه سپریس لغتی ایرانی مخفف واژه اسپریس به معنی میدان اسب دوانی است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید